Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Chinese messing lok

Gestart door egwinds, 21 februari 2016, 11:39:14 AM

egwinds

Vandaag te voet naar de treinenwinkel in Shanghai gegaan (+/-2.5u) om mijn messing lok (type 韶山1型 SS1) te gaan afhalen.
Zeer gedetailleerd (raam aan zijkant en deur van stuurpost kan geopend worden) en mooi afgewerkt model.
Model is geproduceerd door een jonge firma in Beijing (Peking).
Website: www.N27.com.cn (slechts een klein gedeelte in het Engels).

Groeten vanuit het koude Shanghai

Egwin





Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

Metpetergaathetbeter

#1
leuk als je daar woont, van hieruit zou het beslist iets langer duren dat stappen!  ;D ;) Fraaie (meeneem)Chinees !  ;)

Cozzy

De wandeling dubbel en dwars waard lijkt me, erg mooie machine met een dito kleurstelling en fijn gedetailleerd en afgewerkt!
Is deze digitaal (voorbereid) of analoog?

Alvast veel plezier ermee!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

59erke

mooie lok alleen dat opengaand deurtje vind ik qua detaillering er wat over
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

centauri167

Ziet er prachtig uit, hopelijk lezen sommige plaatselijke fabrikanten dit item ook want die Chinezen kennen de kunst van de afwerking precies wel.

Gerolf

mooi maschien  8)  't Is niet mijn ding, maar toch knap

Citaat van: centauri167 op 21 februari 2016, 21:21:18 PMwant die Chinezen kennen de kunst van de afwerking precies wel.
als ze het niet catalogeren onder "speelgoed" kunnen ze inderdaad heel wat
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

egwinds

Citaat van: Cozzy op 21 februari 2016, 20:11:48 PM
De wandeling dubbel en dwars waard lijkt me, erg mooie machine met een dito kleurstelling en fijn gedetailleerd en afgewerkt!
Is deze digitaal (voorbereid) of analoog?

Hierbij de belangrijkste karakteristieken van deze lok:
- DC Analoog
- volledig in messing
- koplampen met LED (wit/rood wisselend met rijrichting)
- derde koplamp (LED, wit wisselend met rijrichting)
- opengaande deuren en ramen stuurpost
- niet functionele stroomafnemers
- 8 pin decoder contra-stekker (NEM652)
- klauw-koppeling
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

janieburton

Zeer mooie loc spijtig dat die firma blijkbaar maar weinig rijtuigen heeft.
 

philippe_007

tja, niet enkel dat, ik versta maar weinig van hun site :-)
Zouden ze materiaal opsturen? En kunnen er kits worden verkocht ipv geassembleerde modellen? En de prijs?

Geert

Zeer mooie aanwinst Egwin.

Even off topic, zijn er daar in China ook modelspoor verenigingen zoals hier, en maandbladen enz... ?

Een groot deel van wat wij nu kopen, wordt uiteindelijk in China gefabriceerd, vandaar mijn vraag  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

egwinds

Eerst en vooral modeltreinen zijn hier absoluut niet in soals bij ons. Ik heb zelf lang moeten zoeken om een treinenwinkel in Shanghai (tcch een stad van meer dan 22 miljoen inwoners!) te vinden.
Chinezen zijn verzot op GSM's. Vooral de jeugd koopt alles via het internet.
Een heel populaire website is www.taobao.com (enkel in het Chinees), waar echt alles op te koop is.
Op deze website heb ik al enkele modeltreinverkopers gevonden.
In maart heb ik met een Shanghainees afgesproken om naar zijn modeltreinen te gaanzien. Ja het bestaat treinenfreaken hier maar oh zo weinig.
Ik zal aan hem vragen of er clubs en magazines zijn (heb er zelf nog geen tegengekomen).
De messing lok heb ik 3480 renminbi betaald (480EUR). Een zeer aanvaardbare prijs van dit kwaliteitsniveau.
De firma N27 verkoopt enkel kant en klare modellen en dan nog in beperkte oplages (per messing model rond de 300 stuks).
Als jullie iets van het Chinees vertaald willen hebben, laat maar weten. Ik heb een jasr intensief Chinees gestudeerd en heb het diploma van elementair Chinees. Ik kan me hier behelpen.
Groeten vanopde metro in Shanghai.
Egwin
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰