Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Weer een koopgelegenheid minder

Gestart door jakke, 20 februari 2016, 13:29:27 PM

Gerolf

Citaat van: Herwig op 28 februari 2016, 20:35:45 PM
>>  en wie van de (wel-dan-niet)  "grijze brigade"   kwam er reeds bij Verschooten in hun eerste, oorspronkelijke winkel in de Kammenstraat, Antwerpen ?

Ik ook: Kammenstraat, en de al genoemde winkels op de Herentalsebaan, Grote Steenweg in Mortsel, diverse Christiaensen, 'Bazar Agnes', Chalumano, SpeelgoedArk, ...
en het kleine winkeltje in het begin van de Statiestraat in Berchem was inspiratie voor de modelbouwwinkel van "Maarschalk Connerie"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

Citaat van: Gerolf op 28 februari 2016, 20:54:20 PM
.......was inspiratie voor de modelbouwwinkel van "Maarschalk Connerie"

? ? ? ? een verklaring misschien.
 

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

 

Herwig

vroegere Kammenstraatse  Verschooten-winkel:          "..genoeg plaats tussen de rekken ..."  (citaat)

Als men dan in overweging neemt dat bij sommigen (mea culpa) de verhouding tussen de toenmalige persoonlijke  lichaamsomvang t.o.v. die loopruimte tussen de winkelschappen....gewis nog ànders en gunstiger  was.

SuSke

Citaat van: Herwig op 28 februari 2016, 22:01:29 PM
vroegere Kammenstraatse  Verschooten-winkel:          "..genoeg plaats tussen de rekken ..."  (citaat)

Als men dan in overweging neemt dat bij sommigen (mea culpa) de verhouding tussen de toenmalige persoonlijke  lichaamsomvang t.o.v. die loopruimte tussen de winkelschappen....gewis nog ànders en gunstiger  was.

Al bij al was het daar een gezellig winkeltje waar je gewoon als jonge knaap mocht binnen lopen om naar de modellen te kijken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

Hoewel we in Hasselt woonden, was ons vader er vaste klant. En af en toe mochten we mee...

Havoc

Zeg, nu begint het stilaan op een bijeenkomst van senioren te lijken :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: Havoc op 28 februari 2016, 23:32:16 PM
Zeg, nu begint het stilaan op een bijeenkomst van senioren te lijken :D

:D :o ???

De "modelspoorder" is misschien een typische hobby van de senioren, misschien een tip voor de rusthuizen: voorzie een grote kamer minsten  5 op 20 meter of groter voor het aanleggen van een modelspoorbaan voor de huidige modelspoorders. Het rusthuis die dat heeft daar wil ik dan wel mijn oude dag slijten.
 

argilla

#84
Citaat van: janieburton op 29 februari 2016, 01:43:31 AM
Citaat van: Havoc op 28 februari 2016, 23:32:16 PM
Zeg, nu begint het stilaan op een bijeenkomst van senioren te lijken :D

:D :o ???

De "modelspoorder" is misschien een typische hobby van de senioren, misschien een tip voor de rusthuizen: voorzie een grote kamer minsten  5 op 20 meter of groter voor het aanleggen van een modelspoorbaan voor de huidige modelspoorders. Het rusthuis die dat heeft daar wil ik dan wel mijn oude dag slijten.


ga je niet veel liefhebbers hebben ! in de rusthuizen is  95 % van de bewoners vrouwen, kan het weten want ben vrijwilliger  (als lesgever keramiek)  in twee WZC's  , de weinige mannen die er zijn slijten hun dagen met de hele dag TV kijken of lezen of zijn in dermate motorisch  "onmobiel"  dat zij zelfs niet meer zelfstandig kunnen eten
Maar dit geheel terzijde !!
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Johnnytrein

#85
Ja hoor bij de Frans van treinen verschooten in de kammenstraat kwam ik ook. Daar kocht ik onder andere mijn eerste Roco reeks 59 voor wisselspanning. Mijn 2 de exemplaar kocht ik na hun verhuis naar de groenplaats nog voor dat ze naar het huidige adres verkasten.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

vroeger de boeken winkel op de hoek van de fakkelstraat en de heide straat die hadden ook treinen te koop
en de winkel aan het astrid zwembad die verkocht ook treinen
en dus ja deze zijn ook reeds jaren geleden verdwenen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Citaat van: Havoc op 28 februari 2016, 23:32:16 PM
Zeg, nu begint het stilaan op een bijeenkomst van senioren te lijken :D

Officieel behoor ik tot dat "clubje", maar of dat ik er in mijn hoofd ook bij hoor is andere koek.

Trouwens het zijn leuke herinneringen aan de momenten dat het virus ons gebeten heft, en ja daar hebben we de dag van heden nog altijd last van.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

frans daar heb je 200% gelijk in en een geluk dat wij het nog kunnen door vertellen want vele van onze toenmalige vrienden liggen reeds onder de zoden spijtig genoeg

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Herwig

Mijn pa wordt de 6de april e.k.   90jaar :       dat is pas een SENIOR.
En die heeft in de jaren vijftig nog KitMaster-locjes gekleefd.... , alvorens hij in het jaar 1959 in AU-Salzburg het eerste H0-KleinBahn-materieel kocht voor zijn zoontje ... .

Verschooten was enkele jaren gevestigd onder de boerentoren (KBC-torengebouw) kant Schoenmarkt.  ( NABIJ de Groenplaats (Groenplein voor onze noorderburen ....))