Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Weer een koopgelegenheid minder

Gestart door jakke, 20 februari 2016, 13:29:27 PM

jakke

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Peter

In de tijd van Justin en Maria was dat tenminste een "modelspoorwinkel" die helaas na de overnamen verkommert is.
Vroeger was dat een adres waar we, zoniet wekelijks, dan toch om de veertien dagen kwamen. Mijn echtgenote was goed bevriend met Maria,en hun onderwerp was niet modelspoor waar wel over handwerken. Meestal stond er een aantal modelspoorders, s'zaterdags, daar voor een gezellige babbel en dikwijls werd er dan nog gekocht. Mijn eerste Merker & Fischer modelletje kwam trouwens van daar.
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

Kranten kunnen toch mooie koppen plaatsen:"Voor hobbyisten van heinde en verre is Baillien het paradijs," ben er zelf nooit geweest en eigenlijk amper over gehoord ...

In een krimpende markt is het niet erg dat de zwakke schakels wegvallen, beter een paar goede winkels met een ruim assortiment, goede service en goede prijzen dan vele met een krap aanbod en hoge prijzen.

eric

Een onbekende is Ballien zeker niet. Ben daar vroeger veel geweest maar praktisch niet voor de treinen. (Die kocht ik elders) Wel voor een andere modelbouwtak, voor de rc race wagens 1/8 toen ze nog in hetzelfde pand zaten.
Maar het verslag in de krant klopt wel,net zoals de typische uitspraken van JP.

Jurgen

Ik zou niet eens weten waar de winkel ligt.

Hebben zij een website? Want ik vind alleen maar Modelbouw Baillien terug, maar dat is alles behalve modeltreinen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Ik heb daar lang geleden de K rijtuigen gekocht, die van de samenwerking met Olaerts, Verborgh, Ballien (OVB).
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

evan

Citaat van: Jurgen op 20 februari 2016, 15:25:21 PM
Ik zou niet eens weten waar de winkel ligt.

Hebben zij een website? Want ik vind alleen maar Modelbouw Baillien terug, maar dat is alles behalve modeltreinen.

De modeltreinwinkel ligt aan de overkant van de straat, maar die is echt de laatste 10 jaar uitgebloeid...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stieven76

Ik heb daar ooit als jonge gast eens één keer geweest, ongeveer een 17 jaar geleden denk ik.
Wat ik me er nog van herinner is dat ik dat geen gezellige winkel/verkoper vond...
Ben er daarna nooit meer terug geweest.

Koen

Ik kocht zo'n 30 jaar geleden geregeld bij hem (toen zijn ouders ook nog in de zaak stonden). Hij had weinig of geen interesse in de modelbouwwereld, zijn ouders daarentegen waren zeer lieve mensen met een hart voor wat ze deden.
Deze gelatenheid van de zoon, zie je nu ook bij dit interview. Iemand die begeesterd is door de modelbouw zou er kapot van zijn als hij zijn zaak moest sluiten, hij niet.
Hij was eerder een commercant die het enkel om het geld deed. Het gevolg is dat men niet meer overeind blijft. Als je dit vergelijkt met Vanbiervliet om er maar een te noemen, deze mensen zijn begeesterd,gigantisch gemotiveerd.  Diit gecombineerd met een commercieel talent en een luisterend oor en een goede service zorgen er voor dat ze het zeer ver  schoppen. Voor mij alvast een reden om trouwe klant te zijn.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

centauri167

Citaat van: Koen op 20 februari 2016, 17:07:52 PM
Ik kocht zo'n 30 jaar geleden geregeld bij hem (toen zijn ouders ook nog in de zaak stonden). Hij had weinig of geen interesse in de modelbouwwereld, zijn ouders daarentegen waren zeer lieve mensen met een hart voor wat ze deden.
Deze gelatenheid van de zoon, zie je nu ook bij dit interview. Iemand die begeesterd is door de modelbouw zou er kapot van zijn als hij zijn zaak moest sluiten, hij niet.
Hij was eerder een commercant die het enkel om het geld deed. Het gevolg is dat men niet meer overeind blijft. Als je dit vergelijkt met Vanbiervliet om er maar een te noemen, deze mensen zijn begeesterd,gigantisch gemotiveerd.  Diit gecombineerd met een commercieel talent en een luisterend oor en een goede service zorgen er voor dat ze het zeer ver  schoppen. Voor mij alvast een reden om trouwe klant te zijn.

Mvg
Koen

Mooi verwoord Koen, in niche markten als de onze moet een verkoper zelf gebeten zijn door de passie voor zijn producten, anders maak je uiteindelijk geen kans.

Off record: zag onlangs nog een reportage over een platen/cd-winkel uit Geel die het nog steeds super doet in tegenstelling tot de meeste kleine handelaars in deze markt die één voor één moeten sluiten, maar die man was niet gewoon gebeten door de liefde voor muziek, hij wist er ook nog alles van. En zijn klanten konden dat duidelijk heel hard appreciëren.

59erke

Ik heb bij hem in de jaren 90 mijn eerste Marklin startset gekocht en ben sindsdien bij hem blijven kopen.

Goede zaak, met toen een groot assortiment en ik had toch de indruk dat hij wist waarover hij sprak.
Begin jaren 2000 ben ik toen gestopt met modeltreinen en toen ik begin 2014 terug de draad opnam ben ik daar nog eens geweest.

Wat mij opviel was dat het assortiment toen betreurenswaardig was, van de bloeiende winkel van begin jaren 90 was niet veel meer te merken. Ook ging hij niet mee met de webshops, hij had daar denk ik geen boodschap aan.
Trouwens bij het buitengaan had hij bezoek van een gerechtsdeurwaarder in gezelschap van de politie.
Ik vrees dat het toen al niet meer goed ging.

Het is een spijtige zaak, ben er een beetje het hart van in maar het is de zoveelste op rij.
Degene die geen webshops hebben en op de proppen komen met eigen producties overleven het de dag van vandaag niet
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Dit was eigenlijk al veel eerder te verwachten. Er zijn vroegere sluitingen in de regio die ik meer betreur (Rik, Eddy, ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Citaat van: Gerolf op 21 februari 2016, 00:25:40 AM
Dit was eigenlijk al veel eerder te verwachten. Er zijn vroegere sluitingen in de regio die ik meer betreur (Rik, Eddy, ...)

En onze goede vriend Walter uit Ranst niet te vergeten.

+1

Mvg

755philippe

Pascal Michiels

Citaat van: Koen op 20 februari 2016, 17:07:52 PM
Hij had weinig of geen interesse in de modelbouwwereld, zijn ouders daarentegen waren zeer lieve mensen met een hart voor wat ze deden.
Deze gelatenheid van de zoon, zie je nu ook bij dit interview. Iemand die begeesterd is door de modelbouw zou er kapot van zijn als hij zijn zaak moest sluiten, hij niet.
Hij was eerder een commercant die het enkel om het geld deed. Het gevolg is dat men niet meer overeind blijft.

Mvg
Koen
Had het niet beter zelf kunnen zeggen. In de jaren 90 er dikwijls geweest, maar inderdaad, allesbehalve sympathiek, zelfs op het arrogante af. Verbaast me dus niks dat hij eindelijk sluit. Als je dat vergelijkt met zijn broer die de RC tak doet en wiens zaak nog wel goed draait...

Herwig

#14
Baillien-ModelTreinen:                                                                                                                                                               23 febr. 2016,
Was de Antwerpse winkel        -de B in OVB-      voor de fraaie K-rijtuigen.
Ga me niet uitspreken over de enigszins aparte  "commerciële houding"  van de (toenmalige) winkelier .... .
Men hoort wel ook rekening te houden met de pijlsnelle verloedering van de Antwerpse/Borgerhoutse Turnhoutsebaan, en dit reeds vanaf de jaren 1990 .


( wie weet nog:    voltooid verleden historie:   modeltreinenwinkel  "het Locje"   ( of zoiets dergelijks ) op de Grote Steenweg Antwerpen/Berchem ? )