Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nutteloos geweld Treinbestuurder overleden

Gestart door tufken, 25 juni 2006, 01:45:47 AM

rgp

#30
Dag,

Veel waardevolle reacties gelezen, waar koppen met nagels worden geslagen.  Dat van het omkeren van de daders/slechtoffers is er ??n.  Stel dat er nu een autoctoon op de Bolivarplaats dezelfde onnozelteiten uirkraamt als die allochtone moeder: gegarandeerd een proces.
Het moet van beide kanten komen, maar gedurende jaren heeft men die facetten van de kleine criminiliteit (misdrijven) waar relatief veel allochtonen in voorkomen taboe gemaakt.  Het racisme is niet zozeer tegen de allochtoon, waar wel tegen die vlaming die gedurende 30 jaar toegelaten heeft dat deze situatie is ontstaan.
Ikzelf heb ook allochtone colleg's gehad en ??n ervan heeft gedurende ??n uur - zonder voorbereiding - de verschillen en gelijkenissen uitgelegd tussen koran en bijbel.  Ik ben nog steeds op zoek naar die katholieke vlaming die dat ook zou kunnen.
Het gaat hier over pakweg 500 herrieschoppers en die moeten keihard aangepakt worden, bij minderjarige de ouders op het matje roepen.  Het is de enigste manier om de samenleving leefbaar te houden.

Roland

janjozef

#31
Vandaag in het laatste nieuws een intervieuw gelezen met Janssens Wat hij zegt is allemaal waar en klinkt heel goed, zo van we moeten de relschoppers reeds op hun 12de aanpakken en niet vanaf 16 jaar en zoverder, en dat hij ook geblet heeft, en dat is allemaal goed en wel maar wist hij dat 3 jaar geleden niet als hij burgemeester is geworden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

#32
Dag,

Jan, de verkiezingen zijn op komst, he.  Janssesn vergeet ??n BELANGRIJK ding: het is ZIJN partij samen met zijn waalse spitbroeders die gedurende jaren de politiek "van niet optreden, tweede kans, het zijn sukkelaars, ..." hebben gevoerd en opgedrongen.
Vb: wie heeft het jeugdsantierecht lang tegengehouden, wie heeft de snel justitiewet lang tegengehouden ? Juist ja dezelfde Janssens en co

Roland

factageklerk

#33
ik vind het erg wat zich daar afgespeeld heeft in antwerpen[:0] ik wens de nabestaanden van die man veel sterkte toe. Zowel bij de lijn als bij de nmbs heeft men de laatste jaren veel te maken gehad met agressie tegen het personeel of reizigers en nog blijft de regering met oogkleppen op regeren[:(] geef de veiligheidsagenten van het openbaar vervoer meer middelen, personeel en bevoegdheden.  Bij de NMBS zou men dit gedeeltelijk kunnen oplossen door het perronkaartje terug in te voeren ouderwets misschien ok , maar ik denk dat men dan wel redelijk veel koren van het kaf kan scheiden en bij de lijn de kaartjescontroleur terug invoeren lijkt me ook een goed idee en laten we maar hopen dat dit de laatste slachtoffers geweest zijn van zinloos geweld
goedenacht
 

tonycabus

#34
Veel wijze woorden gelezen.
Zo'n feit beroert ons allemaal.
Maar eigenlijk hoort politieke discussie (die zit er toch wel in h??) hier niet thuis.
Al begrijp ik erg goed: waar het hart van vol is, loopt de mond van over.
We KUNNEN toch 'KIEZEN'[?]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

#35
Dag,

Tony, wijze woorden, maar

ofwel kies je voor de zelf uitgeroepen "democratische" partijen en die lullen nu wel over strenger optreden, maar na 8 oktober ?
ofwel kies je voor een fascistische bestempelde partij en ben je vogelvrij verklaart.
Want denk je nu zelf dat Janssens gaat uitvoeren wat hij staat te verkondigen.  In het verleden hebben ze het tegendeel gedaan en de andersdenkenden de mond gesnoerd (niet bespreekbaarheid van het probleem).  CDV, Groen! en VLD (in iets mindere mate) hebben meegeheuld.
En PVDA, Spirit en co vinden dat het nu al te streng is.

Kiezen, das een goeie.

Roland

ysbeer

#36
Alee mannen,
Ik vind de politiek in nederland al moeilijk genoeg.
Moet ik nu ook nog de belgische politiek gaan bestuderen.
Laten we zelf het goede voorbeeld geven en ons verder met de modeltreinen bemoeien.



Dat is soms al lastig genoeg

Wim ysbeer

tonycabus

#37
Er stond wel een 'emoticon' achter 'kiezen' hoor Roland[;)]!
@ Wim & Roland:
jullie hebben beide gelijk. Maar intussen is het toch maar w???r gebeurd, en of we nu Hollanders of Belgen of Fransen of Duitsers zijn, onze maatschappij blijft degenereren[:(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Frans HOOYBERGHS

#38
Ja, we kunnen wel kiezen. En er zijn heel veel plaatsen op de wereld waar dat niet kan!
Neen, deze maatschappij degenereert echt niet zo erg. Er zijn problemen en dingen die mis lopen. In een democratisch bestel is het niet mogelijk om dat zo maar simpel op te lossen, want democratie houdt rekening met iedereen. Dus ook met de mensen die niet op een "foute" partij stemmen. En dus zijn er vaak compromissen nodig. En dat is maar goed ook. Want ik wil niet leven in een wereld waar "anderen" me eens zullen "opleggen" wat ik "moet" denken en doen. Ik wil heel graag rekening houden met zo veel mogelijk mensen. Maar ook ik heb recht op mijn mening en mijn vrijheid. En dat kan gelukkig in ons Belgenlandje nog steeds. We hebben bijvoorbeeld een goede sociale zekerheid, waar we bijvoorbeeld zorgen voor zieken, bejaarden en gehandicapten, we hebben allemaal een relatieve rijkdom, we hebben het hier goed. Ondanks de problemen. En als je een beter bestel in je hoofd hebt, moet je dat eens proberen uit te te leggen. Maar je zal snel beseffen dat zulk bestel snel een zeer rechts, om niet te zeggen extreem-rechts karakter zal krijgen. En hoe dat is, leert de geschiedenis, en leert de realiteit op sommige plaatsen in de wereld vandaag nog steeds. En daar pas ik voor.
En voor de rest, de wereld is van iedereen, of je dat nu graag hebt of niet. Dus laat ons proberen het voor iedereen, waar ook ter wereld goed te doen. Dan sterven er misschien straks geen kinderen meer van honger, dorst, ellende, slaan mensen mekaar straks de kop niet meer in, en ga zo maar door. Dan stellen we misschien een goed voorbeeld, waar jongeren naar kijken. En dan gaan die misschien ...
Dus een beetje positief heren! Draai de spiraal, Uw eigen spiraal, om, en maak er iets goeds van!
Met een hartelijke menselijke groet!

ysbeer

#39
Een groot zangeres heb ik ooit horen zeggen.

De meeste mensen gebruiken hun stem verkeerd"

?s dat soms in de politiek ook niet het geval[:(!]

Wim ysbeer

rgp

#40
Dag,

Frans, sorry, maar je schrijft regels en regels zonder antwoorden op de vraag.  Antwoord gewoon of weerleg wat ik geschreven heb over de politieke partijen en hun intenties inzake veiligheid.

Qua sociale zekerheid: goed, laat me niet lachen, he.  Het is de enigste groep waar GEEN controle op is en waar SOWIESO het budget van wordt verhoogd.  De helft van wat op de sociale zekerheid vertoeft zijn gewoon profiteurs: vandaag ziek, niet meer kunnen werken en morgen op de "moutuelle" en springlevend.

vb: onder mijn schoonvader woont een klant van de OCMW, appartement vies en vuil, geen geld voor ne frigo, van werken nog nooit gehoord, maar wel aan zes weken in Lourdes.  Wie doet beter ?

Roland

janjozef

#41
Ja Frans, het andere sociale zekerheid stelsel dat jaren bestaan heeft en zijn ongelijk 80 jaar bewezen heeft is niet rechts en uiterst rechts maar links en uiterst links. gelooft ge me niet ga dan maar in Noord-Korea wonen het enige land waar het nog echt wordt toegepast. En o ja de refgimes die de meeste mensen vermoord hebben zijn buiten Hitler allemaal Links zie maar naar Rusland, of de Rode Kmer. Dus het gevaar komt niet enkel van Rechts maar zeker zo erg en mischien erger van Links. O sorry dit waren politiek incorrecte woorden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Frans HOOYBERGHS

#42
Positief denken en tevreden zijn met wat je hebt, en wat er is, is blijkbaar heel moeilijk.
Lekker, en excuseer me voor het woord, zitten kakken op alles en iedereen is veel makkelijker.
Me in de hoek proberen te drukken met voorbeelden hoe slecht het op een ander wel is, is goed geprobeerd, maar daar gaat het nu net om. Kijk eens hoe goed we het hebben, en hoe veel minder goed het op de meeste plaatsen in de wereld is. Als al diegenen die vinden dat het hier slecht is, eens verhuisden naar een land waar zij vinden dat het goed is, dan hebben wij plaats voor mensen die het echt slecht hebben. Iedereen tevreden? Of net weer niet?
Heren, en misschien ook dames, ik doe niet mee aan het negativisme, het doemdenken, het mekaar in een put duwen, en ga zo maar door.
Mijn leven is te kort om het te laten vergallen. En ik weet al lang, dat je in de eerste plaats het zelf moet doen. Wijlen ??n van de Kennedy's zei; "Vraag niet wat ons land voor jou kan doen, zeg me wat jij voor je land gaat doen" (of iets in die stijl). Daar gaat het me om. Zever niet alleen. Doe iets, en doe iets goeds. En begin met jezelf, je familie, je buur. Dat is al moeilijk genoeg. De wereld veranderen heb ik lang geleden al geprobeerd. En is helaas ook niet echt goed gelukt. Mijn wereld mooier maken, probeer ik alle dagen, en zo te zien aan de mensen (echt) om me heen, lukt dat goed. En meer moet dat niet zijn. en meer heb ik ook niet bedoeld.
Met een warme groet, ook aan al de "ongelukkigen". Met een wens en toch altijd weer hoop. Morgen heb je weer de kans, om het zelf beter te doen.

ERVIN

#43
PROFICIAT FRANS,dat heb je mooi gezegd.[;)]

janjozef

#44
O maar ik ben heel tevreden, en ik ben al op zoveel plaatsen in de wereld geweest en weet dat het hier heel goed is, maar dan kan het niet zijn dat we er niet aan moeten werken met ALLE mensen die hier wonen, en daar wringd dikwijls het schoentje. en Frans ik wil je niet in de hoek dringen maar hou politiek hier dan buiten. Als men 20 jaar geleden het "probleem" reeds bespreekbaar had gesteld en de politiek het besproken had was het "probleem mogenlijk reeds opgelost en was er nooit van VB gesproken. En het ergste vind ik dat bepaalde driftkikkers de kiezers van die partij nog gelijk stellen met vuil, dus 1/3 van de autochtone bevolking als vuil bewerken. En ik behoor NIET tot dat 1/3. En zij die in mijn buurt wonen zullen mij direkt geloven als ze met de verkiezing voorbij mijn deur rijden

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem