Hornby dreigt te ontsporen

Gestart door i11, 10 februari 2016, 11:38:38 AM

i11

Slecht nieuws vandaag op de financiële pagina van de nederlandse krant telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/25177399/__Opnieuw_fabrikant_modeltreintjes_in_problemen__.html

Ik begin me werkelijk af te vragen wat die grootfabrikanten aan het doen zijn.
De reeks van bedrijven die de laatste 10 jaar grote problemen hebben gehad lijkt legio te zijn.
 

efl045

Citaat van: i11 op 10 februari 2016, 11:38:38 AM
Ik begin me werkelijk af te vragen wat die grootfabrikanten aan het doen zijn.
Toch heel simpel?
Voor de ouderen is het nooit gedetailleerd genoeg, voor de jongeren nu al onbetaalbaar...
Dus is er voor niemand nog iets 'interessants' te koop...
't Zijn niet de fabrikanten maar de eindgebruikers die de boel aan het opblazen zijn.

argilla

Roco heeft dat ook meegemaakt.  Er is toen door de modelspoorders een actie gehouden  di dacht ik rond 52.000 € heet opgebracht en daarmee ook de redding  ( alhoewel ik twijfel of dat bedrag nu juist de redding was) maar goed alle kleine beetjes helpen .....
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

AFB

Citaat van: efl045 op 10 februari 2016, 11:46:25 AM
Toch heel simpel?
Voor de ouderen is het nooit gedetailleerd genoeg, voor de jongeren nu al onbetaalbaar...
Dus is er voor niemand nog iets 'interessants' te koop...
't Zijn niet de fabrikanten maar de eindgebruikers die de boel aan het opblazen zijn.

En daarom hebben verschillende merken verschillende lijnen modeltreinen van minder gedetaileerd naar super gedetaileerd en naar ieders portomonnee. Dus zo simpel is het volgens mij niet.

gr,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

efl045

Neen, simpel is het al helemaal niet meer, er zijn veel te veel verschillende lijnen (om iedereen te proberen tevreden te stellen) en waar nu nauwelijks nog iets kan op verdiend worden.
Moesten ze wat meer middelmaat met normale detaillering en daardoor nog betaalbaar aan de man kunnen brengen de fabrikanten zouden wel overleven, dat bedoel ik net.

Martin Welberg

Wie zegt dat ze verlies draaien met de treintjes, het gaat over de Hornby Groep, niet alleen over het merk Hornby..

loco

Hetzelfde bericht staat ook op de redactie.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2569081

Straks vind je waarschijnlijk ook op de redactie.be of op het VRT-nieuws een korte reportage hierover.

centauri167

Daar onze hobby steeds minder mensen telt, zullen de grootfabrikanten één voor één sneuvelen, enkel de kleinfabrikanten zullen overleven want zij kennen de markt en weten wat de gebruikers willen.
Voor mijn part hoe sneller die grote merken eruit zijn, hoe liever !

Havoc

De dag dat het met de groten gedaan is is het ook met de kleinen gedaan. Je koopt nu eenmaal niet alles van kleine fabrikanten, dat is een aanvulling op het aanbod, geen aanbod dat op zich kan staan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Cord

Citaat van: centauri167 op 10 februari 2016, 14:14:05 PM
Voor mijn part hoe sneller die grote merken eruit zijn, hoe liever !
Ik denk dat als de grote merken zullen verdwijnen, de kleintjes weldra zullen volgen.  :o
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

bollen neus

Citaat van: centauri167 op 10 februari 2016, 14:14:05 PM
Daar onze hobby steeds minder mensen telt, zullen de grootfabrikanten één voor één sneuvelen, enkel de kleinfabrikanten zullen overleven want zij kennen de markt en weten wat de gebruikers willen.
Voor mijn part hoe sneller die grote merken eruit zijn, hoe liever !

Het jaar is nog zeer jong maar ik denk dat gij hier wel al de gele trui hebt van de stomste uitspraak van 2016.
Den Eric.

Cord

Maar hij geeft zelf toch al aan dat-ie expert is in non-working solutions:)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

centauri167

Citaat van: bollen neus op 10 februari 2016, 16:03:46 PM
Citaat van: centauri167 op 10 februari 2016, 14:14:05 PM
Daar onze hobby steeds minder mensen telt, zullen de grootfabrikanten één voor één sneuvelen, enkel de kleinfabrikanten zullen overleven want zij kennen de markt en weten wat de gebruikers willen.
Voor mijn part hoe sneller die grote merken eruit zijn, hoe liever !

Het jaar is nog zeer jong maar ik denk dat gij hier wel al de gele trui hebt van de stomste uitspraak van 2016.
Den Eric.

Kan best zijn, de toekomst zal het uitwijzen. Is al in zoveel niche markten geweest dat eerst de grote merken ten onder gingen en dat daarna de markt een heropleving kende.
Waarom zou onze hobby anders zijn, het is een niche markt, een krimpende markt en de grote spelers hebben het al jaren moeilijk terwijl kleinere spelers wel innovatief kunnen zijn en prijs/ kwaliteit zeker niet onder moeten doen voor de grote merken, omgekeerd zelf; hun prijzen zijn vaak zeer concurrentiel en de producten van hoge kwaliteit.

bollen neus

Citaat van: centauri167 op 10 februari 2016, 16:28:24 PM
Citaat van: bollen neus op 10 februari 2016, 16:03:46 PM
Citaat van: centauri167 op 10 februari 2016, 14:14:05 PM
Daar onze hobby steeds minder mensen telt, zullen de grootfabrikanten één voor één sneuvelen, enkel de kleinfabrikanten zullen overleven want zij kennen de markt en weten wat de gebruikers willen.
Voor mijn part hoe sneller die grote merken eruit zijn, hoe liever !

Het jaar is nog zeer jong maar ik denk dat gij hier wel al de gele trui hebt van de stomste uitspraak van 2016.
Den Eric.

Kan best zijn, de toekomst zal het uitwijzen. Is al in zoveel niche markten geweest dat eerst de grote merken ten onder gingen en dat daarna de markt een heropleving kende.
Waarom zou onze hobby anders zijn, het is een niche markt, een krimpende markt en de grote spelers hebben het al jaren moeilijk terwijl kleinere spelers wel innovatief kunnen zijn en prijs/ kwaliteit zeker niet onder moeten doen voor de grote merken, omgekeerd zelf; hun prijzen zijn vaak zeer concurrentiel en de producten van hoge kwaliteit.

Alé proficiat met een 5 tal jaartjes mogen wij hier dus "de" modellen in perfectie verwachten van jou aan zeer democratische prijzen? Veel sterkte makker.
Den Eric.

efl045

Citaat van: centauri167 op 10 februari 2016, 16:28:24 PM
Is al in zoveel niche markten geweest dat eerst de grote merken ten onder gingen en dat daarna de markt een heropleving kende.
Ik ben benieuwd, kun je zo eens wat merken opnoemen, er zijn er veel zeg je; maar een paar is al genoeg...