Wens-model (len)

Gestart door Peter, 24 juni 2006, 11:33:54 AM

Peter

Iedereen heeft wel wensen en voorkeuren voor nieuwe of betere modellen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een degelijk treinstel van de reeks 800, de varkens-snuit. Voorlopig zouden ze, LS, Mehano, ..., het al in drie kleurstelling kunnen maken nl. Bordeaux, Grijs/oranje en VTM blauw. Of deze stellen ooit in Memling kleur komen weet ik niet.
Tja en dan nog een Duikbril MS-86 en een MS-96 en, en, en.
Ja ik weet het, ik heb een zwak voor treinstellen, ook voor diesel treinstellen trouwens, een MW-40 en een MW-49 zouden niet mistaan.
En Ja..die 46 (proefmodel) die ik bij MTE in Blankenberge heb gezien.
Zucht, zucht,
Met vriendelijke groeten
Peter

obicham

De NS modellen  , al zijn er daar toch wel al vele van.
En de NMBS modellen die op maastricht rijden.
Bestaat deze al in model? Treinstel 401 type 'Break' (reeks 03)
Eindelijk een mooi nmbs treinstel

Peter

Obicham,

Een "Break" treinstel - MS-80- bestaat in model H0 van Olaerts.
Niet goedkoop, maar ik vind het wel zijn geld waard.Afhankelijk van de versie kost dit toch tussen de 389 en 530 euro.Hierbij moet je dan nog wel (als je dat wil) de binnenverlichting en/of de digitaal-decoder geteld worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

obicham

Heeft die goeie man ook nog een website?

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door obicham

Heeft die goeie man ook nog een website?


Hier http://www.treinshopolaerts.be/nl/index.html

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Iedereen heeft wel wensen en voorkeuren voor nieuwe of betere modellen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een degelijk treinstel van de reeks 800, de varkens-snuit. Voorlopig zouden ze, LS, Mehano, ..., het al in drie kleurstelling kunnen maken nl. Bordeaux, Grijs/oranje en VTM blauw. Of deze stellen ooit in Memling kleur komen weet ik niet.
Tja en dan nog een Duikbril MS-86 en een MS-96 en, en, en.
Ja ik weet het, ik heb een zwak voor treinstellen, ook voor diesel treinstellen trouwens, een MW-40 en een MW-49 zouden niet mistaan.
En Ja..die 46 (proefmodel) die ik bij MTE in Blankenberge heb gezien.
Zucht, zucht,





>>>> Als dat geen "whishful thinking "is,een 4 delig treinstel zoals de reeks 800 zal wel ??n en ander kosten aan ontwikkelingskosten.Daar heb je dan ook de reden waarom er zich tot nu toe geen enkele fabrikant aan gewaagd heeft.
De resin kappen van bij MTE zijn dan ook een heel goed alternatief.
Maar het is wellicht niet voor iedereen weggelegd om die dingen ook af te werken ?n aan het rijden te krijgen.
Klein beginnen zou ik zeggen,heb ik ooit ook gedaan.Zo'motorwagen van de reeks 46 is daar perfect voor.

Gerrit

Peter

Gerrit,
de nieuwe kap voor de MW-46 is fantastisch. Tony heeft me die een paar weken geleden in Blankenberge bij MTE laten zien.
Ze is gemaakt van een glasheldere soort resin?? of Acryl.
De kap was toen reeds in twee kleuren geschilderd (gespoten) nl. Rood/geel.
De prijs, of je enkel de kap kan kopen of ineens kompleet en wanneer, wist hij toen nog niet. Heb hem een paar dagen geleden een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.
NB. deze kap heeft volgens mij veel meer detail en is veel fijner dan de oude.
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

Terwijl we toch bezig zijn : een Budd-treinstel van de N.M.B.S. Ook in het gamma van MTE, maar volgens Jean Herckens zijn de mallen slechts beperkt bruikbaar vanwege de ribbels.
Dus iemand intersse ?


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Rochevalien

CiteerGeplaatst door rixke rail

Terwijl we toch bezig zijn : een Budd-treinstel van de N.M.B.S. Ook in het gamma van MTE, maar volgens Jean Herckens zijn de mallen slechts beperkt bruikbaar vanwege de ribbels.
Dus iemand intersse ?



>>>Een Budd treinstel zie ik ook wel zitten!,ik dacht overigens dat alle mallen om resin kasten af te gieten maar "beperkt" bruikbaar zijn (20 a 25 keer) zou dat kunnen?

Gerrit

tonycabus

Sorry, Peter,
Ik zat in Benidorm (zei ik in een ander draadje) en had daar geen internetaansluiting.
Ben net terug en heb mijn meelboks nog niet opengedaan...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Havoc

citaat:
Ben net terug en heb mijn meelboks nog niet opengedaan...


Niet doen, er zitten toch enkel 500 mails in voor V****A...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Was de reizigerswagens nog vergeten te vermelden.
Mijn voorkeur gaat uit naar de I-1, de L-wagens, de K-3 (niet die meiden-groep) en de M-5 en M-6 wagens.
De L-wagens van Jocadis zijn niet slecht, maar toch...! De M-5 heb ik bij Balien (dacht ik toch) als resin modellen gezien, maar dat is toch ook niet alles. Zeker niet als je ze gaat vergelijken met LS en OVB modellen.
Wat de verkoops-mogelijkheden van een varkens-snuit betreft: Volgens mij zeer goed, zeker als je naar de verkoopcijfers van de toch vrij dure Breaks van Olaerts kijkt.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

het is een stoute droom ik weet het[:p] maar ik hoop dat marklin eens de stoomloc 29.013 uitbrengt in een set met bijpassende wagens of een thalys of eurostar of de legendarische orientexpress[:p]
groetjes
 

janjozef

Thakys en eurostar bestaan de 29 is bij Olaerts te koop voor veel geld en de orient express rijtuigen zijn ooit door Rivarrossi uitgebracht, men vraagt er wel veel geld voor nu(tussen de 60 en 70?)

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

13erke

Ik zou de am96 nog wel willen inzetten op mijn modelbaan, ik weet het de meeste vinden het maar een duikbril, maar ik vind ze best mooi.
Kzal nummer 26 eens moeten halen, daar stond er een handgemaakt model in , super[:p]