"t Is dan toch waar ?????

Gestart door SuSke, 14 januari 2016, 14:16:45 PM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#1
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Houdini

En parking is tegenwoordig overal betalend hé!  8)

Klaas Zondervan

Je zou toch dat bord beter moeten lezen. Er is ook nog een weg naar rechts, gaat dat dan nergens heen? En de tak van onderen, dat is waar je vandaan komt. Wat was daar dan?

PietB

De weg naar rechts is richting Zeeland Klaas, en daar willen ze niet naar toe gestuurd worden, geintje! :)

raf

dacht dat het rechtse stukje naar het buitenland verwees

dat is ergens in de buurt van bornem dus eigenlijk is het buiten land niet zover weg
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

just4fun

Citaat van: Klaas Zondervan op 14 januari 2016, 15:23:14 PM
Je zou toch dat bord beter moeten lezen. Er is ook nog een weg naar rechts, gaat dat dan nergens heen? En de tak van onderen, dat is waar je vandaan komt. Wat was daar dan?
Lezen hé Klaas.
Als je van onderaan komt, kom je van niets en ook rechts leidt naar niets  ;)
Paul

janieburton

Antwerpen wil vanaf 01/02/2017 bepaalde types auto's weren uit Antwerpen en die moeten dan op een parking buiten het "stad".

Maar tegen betaling kan men er wel in, ik dacht aan 20€ per dag, als men maar 1x per maand  gaat shoppen in Antwerpen valt dat nog mee; voor 240€/jaar kan je geen nieuwe auto kopen.

Anders misschien zouden we met zijn allen kunnen overwegen om het" Stad" links te laten liggen en ons geld ergens anders te spenderen en zo de beleidsmensen duidelijk maken dat ze "discriminerend" bezig zijn.
 

Houdini

Citaat van: janieburton op 15 januari 2016, 15:15:11 PM
Antwerpen wil vanaf 01/02/2017 bepaalde types auto's weren uit Antwerpen en die moeten dan op een parking buiten het "stad".

Maar tegen betaling kan men er wel in, ik dacht aan 20€ per dag, als men maar 1x per maand  gaat shoppen in Antwerpen valt dat nog mee; voor 240€/jaar kan je geen nieuwe auto kopen.

Anders misschien zouden we met zijn allen kunnen overwegen om het" Stad" links te laten liggen en ons geld ergens anders te spenderen en zo de beleidsmensen duidelijk maken dat ze "discriminerend" bezig zijn.

Er zijn nog steden waar oude, vervuilende wagens niet meer welkom zijn hoor.

Maar het is wel typisch Belgisch dat je door te betalen dit probleem kan omzeilen. Met het geld dat men daarmee verdient, kan men
weer schone lucht aankopen in Rusland en andere landen om toch te voldoen aan de gestelde milieunormen.

janieburton

Citaat van: Houdini op 15 januari 2016, 15:19:29 PM

Er zijn nog steden waar oude, vervuilende wagens niet meer welkom zijn hoor.


Maar men vergeet dat niet iedereen zomaar een nieuwe auto kan kopen en dat voor sommige gepensioneerden die een oude wagen bezitten, dat die huidige wagen in de meeste gevallen de laatste wagen is die ze hebben aangekocht en dat zelfs een Dacia niet meer in hun financiële mogelijkheden ligt
 

Chrisrail

#10
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Michiel

Ik vraag me af of diesellocomotieven nog Antwerpen (haven) binnen kunnen/mogen rijden met de nieuwe normen milieunormen? ( zo ook, wat met zeeschepen op diesel, of mazoutketels bij de mensen thuis. Moeten die ook allemaal op de "parking" blijven staan? )

(Baai de weei, Antwerpen zal binnenkort goed leeg zijn, 3/4 van de Belgen mag Antwerpen niet meer in. De handelaren zullen dit leuk vinden... milieuparanoia ten top!)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Met die milieu-normen en LEZ (Lage Emissie Zone) zal het ook niet zo'n vaart lopen.

  • de zone beperkt zich tot de "binnnenstad" zijnde de zone gevat tussen de leien en de Scheldekaaien
  • er zijn al verschillende uitzonderingen toegestaan om het Antwerpse even nog mogelijk te maken
  • door alle geplande werken kan je er toch niet geraken

Dus die schepen en rangeeerdiesels zie ik nog niet direct in de LEZ binnenkomen, en de toegangswegen naar de diverse parkings in de binnenstad zullen ook wel een uitzondering worden op de regel zeker.

Trouwens wordt Antwerpen sowieso onbereikbaar door aale werken die gelijktijdig starten aan alle grote toegangswegen en die duren tot midden 2019.
Tegen dat die gedaan zijn is de Meir en omliggende straten leeggelopen.
Zelfs voor de notoire Antwerpenaar wordt zijn stad gewoon onbereikbaar.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Wat gaan ze doen met de werkvoertuigen die niet voldoen en in LEZ moeten werken, ik denk aan bulldozers, vrachtwagens voor afvoer van grond, grond extractie voertuigen?

Mogen die dan niet werken in de LEZ of mogen de openbare werken dan alleen worden uitgevoerd door werktuigen die voldoen aan de LEZ normen?
 

Michiel

Was het niet zo dat wie geld op tafel legt, wel mag binnen mag met z'n "vuile" wagen? En wat met diesellocs die door Antwerpen Centraal rijden? Krijgen die toestemming, of moeten die eerst gekeurd worden om aan de Antwerpse normen te voldoen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)