Auteur Topic: "t Is dan toch waar ?????  (gelezen 6080 keer)

Offline SuSke

• Forumlid
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
    • MTD - Edegem
  • Voornaam: Frans
"t Is dan toch waar ?????
« Gepost op: 14 januari 2016, 14:16:45 pm »
Antwerpen is 't Stad en de rest is parking  ;D 8) ::)

Getuige en bewijs is geleverd: http://www.gva.be/cnt/dmf20160114_02067146/antwerpen-is-t-stad-al-de-rest-is-parking-dan-toch
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR 2020 - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2020
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Offline Chrisrail

• Forumlid
  • http://amsac.be/
  • Voornaam: Chris
Re: "t Is dan toch waar ?????
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2016, 15:17:30 pm »
Pech voor u Suske,
dat wil zeggen dat gij uw wagen altijd ik weet niet hoever van uw deur moet parkeren.    :o :o :o ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 ;)
http://amsac.be/     
 Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Offline Houdini

• Forumlid
  • whatever
  • Voornaam: Jelle
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2016, 15:21:15 pm »
En parking is tegenwoordig overal betalend hé!  8)

Online Klaas Zondervan

• Forumlid
    • http://people.zeelandnet.nl/zondervan
  • Voornaam: Klaas
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2016, 15:23:14 pm »
Je zou toch dat bord beter moeten lezen. Er is ook nog een weg naar rechts, gaat dat dan nergens heen? En de tak van onderen, dat is waar je vandaan komt. Wat was daar dan?

Offline PietB

• Forumlid
  • Voornaam: Pieter
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2016, 15:49:51 pm »
De weg naar rechts is richting Zeeland Klaas, en daar willen ze niet naar toe gestuurd worden, geintje! :)

Offline raf

• Forumlid
  • Voornaam: raf
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2016, 11:16:25 am »
dacht dat het rechtse stukje naar het buitenland verwees

dat is ergens in de buurt van bornem dus eigenlijk is het buiten land niet zover weg
gr raf
Na 5 herseninfarcten kan het raar zijn wat ik schrijf .Dat is niet mijn fout maar je bril kuisen kan helpen en eens twee keer overlezen .Versta je het nog niet kan ik altijd de Ierse versie er nog van geven die leest misschien iets makkelijker

Offline just4fun

• Forumlid
    • Boureguatte
  • Voornaam: Paul
« Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2016, 12:44:31 pm »
Je zou toch dat bord beter moeten lezen. Er is ook nog een weg naar rechts, gaat dat dan nergens heen? En de tak van onderen, dat is waar je vandaan komt. Wat was daar dan?
Lezen hé Klaas.
Als je van onderaan komt, kom je van niets en ook rechts leidt naar niets  ;)
Paul

Offline janieburton

• Forumlid
  • Voornaam: Janie
« Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2016, 15:15:11 pm »
Antwerpen wil vanaf 01/02/2017 bepaalde types auto's weren uit Antwerpen en die moeten dan op een parking buiten het "stad".

Maar tegen betaling kan men er wel in, ik dacht aan 20€ per dag, als men maar 1x per maand  gaat shoppen in Antwerpen valt dat nog mee; voor 240€/jaar kan je geen nieuwe auto kopen.

Anders misschien zouden we met zijn allen kunnen overwegen om het" Stad" links te laten liggen en ons geld ergens anders te spenderen en zo de beleidsmensen duidelijk maken dat ze "discriminerend" bezig zijn.

Offline Houdini

• Forumlid
  • whatever
  • Voornaam: Jelle
« Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2016, 15:19:29 pm »
Antwerpen wil vanaf 01/02/2017 bepaalde types auto's weren uit Antwerpen en die moeten dan op een parking buiten het "stad".

Maar tegen betaling kan men er wel in, ik dacht aan 20€ per dag, als men maar 1x per maand  gaat shoppen in Antwerpen valt dat nog mee; voor 240€/jaar kan je geen nieuwe auto kopen.

Anders misschien zouden we met zijn allen kunnen overwegen om het" Stad" links te laten liggen en ons geld ergens anders te spenderen en zo de beleidsmensen duidelijk maken dat ze "discriminerend" bezig zijn.

Er zijn nog steden waar oude, vervuilende wagens niet meer welkom zijn hoor.

Maar het is wel typisch Belgisch dat je door te betalen dit probleem kan omzeilen. Met het geld dat men daarmee verdient, kan men
weer schone lucht aankopen in Rusland en andere landen om toch te voldoen aan de gestelde milieunormen.

Offline janieburton

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2016, 15:51:45 pm »

Er zijn nog steden waar oude, vervuilende wagens niet meer welkom zijn hoor.

Maar men vergeet dat niet iedereen zomaar een nieuwe auto kan kopen en dat voor sommige gepensioneerden die een oude wagen bezitten, dat die huidige wagen in de meeste gevallen de laatste wagen is die ze hebben aangekocht en dat zelfs een Dacia niet meer in hun financiële mogelijkheden ligt

Offline Chrisrail

• Forumlid
  • http://amsac.be/
  • Voornaam: Chris
« Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2016, 17:04:56 pm »
Ik weet het niet, maar vind het allemaal een beetje raar. :-\
Wanneer je auto teveel vervuilt mag je er niet meer in omdat dit slecht is voor het milieu en de gezondheid.
Vanaf het moment dat je betaald speelt dat milieu en de gezondheid plots geen rol meer.
Wat ik daaruit concludeer is dat gewoon weer draait om één enkel ding:

Hoe halen we zoveel mogelijk geld uit de werkmens zijn zakken.

>:(
http://amsac.be/     
 Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Offline Michiel

• Forumlid
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
« Reactie #11 Gepost op: 08 maart 2016, 09:26:39 am »
Ik vraag me af of diesellocomotieven nog Antwerpen (haven) binnen kunnen/mogen rijden met de nieuwe normen milieunormen? ( zo ook, wat met zeeschepen op diesel, of mazoutketels bij de mensen thuis. Moeten die ook allemaal op de "parking" blijven staan? )

(Baai de weei, Antwerpen zal binnenkort goed leeg zijn, 3/4 van de Belgen mag Antwerpen niet meer in. De handelaren zullen dit leuk vinden... milieuparanoia ten top!)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Offline SuSke

• Forumlid
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
    • MTD - Edegem
  • Voornaam: Frans
« Reactie #12 Gepost op: 08 maart 2016, 10:09:29 am »
Met die milieu-normen en LEZ (Lage Emissie Zone) zal het ook niet zo'n vaart lopen.
  • de zone beperkt zich tot de "binnnenstad" zijnde de zone gevat tussen de leien en de Scheldekaaien
  • er zijn al verschillende uitzonderingen toegestaan om het Antwerpse even nog mogelijk te maken
  • door alle geplande werken kan je er toch niet geraken

Dus die schepen en rangeeerdiesels zie ik nog niet direct in de LEZ binnenkomen, en de toegangswegen naar de diverse parkings in de binnenstad zullen ook wel een uitzondering worden op de regel zeker.

Trouwens wordt Antwerpen sowieso onbereikbaar door aale werken die gelijktijdig starten aan alle grote toegangswegen en die duren tot midden 2019.
Tegen dat die gedaan zijn is de Meir en omliggende straten leeggelopen.
Zelfs voor de notoire Antwerpenaar wordt zijn stad gewoon onbereikbaar.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR 2020 - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2020
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Offline janieburton

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 08 maart 2016, 13:30:08 pm »
Wat gaan ze doen met de werkvoertuigen die niet voldoen en in LEZ moeten werken, ik denk aan bulldozers, vrachtwagens voor afvoer van grond, grond extractie voertuigen?

Mogen die dan niet werken in de LEZ of mogen de openbare werken dan alleen worden uitgevoerd door werktuigen die voldoen aan de LEZ normen?

Offline Michiel

• Forumlid
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
« Reactie #14 Gepost op: 08 maart 2016, 13:59:13 pm »
Was het niet zo dat wie geld op tafel legt, wel mag binnen mag met z'n "vuile" wagen? En wat met diesellocs die door Antwerpen Centraal rijden? Krijgen die toestemming, of moeten die eerst gekeurd worden om aan de Antwerpse normen te voldoen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)