Woonwagens

Gestart door Peter, 22 juni 2006, 14:09:06 PM

Peter

Zag daarnet in het vormingstation Antw. zuid (Kiel) een aantal speciale?? wagens staan. Dit zijn vrij lange goederenwagens met enkele ramen in de zijwanden. De wagens waren beige (wanden) en zilver-wit (dak) Ik vermoed dat het een soort woonwagens zijn voor spoorpersoneel die werken uitvoeren.
Heeft iemand foto's van zo'n wagens (staan op een moeilijk te bereiken plaats) en enige idee om deze na te bouwen in H0
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Hier in Aarschot hebben er ook zo gestaan. Ik weet niet of die er nu nog staan. Ik zal binnenkort eens langsfietsen met mijn camera. All? ja, de camera van mijn vader. [:o)][:I]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Waren het er veel, anders zou het eventueel van een circus kunnen zijn?
Tom

Peter

Tom, Ik kon het moeilijk zien vanuit de rijdende trein, maar ik dacht dat er twee of drie stonden.Er stonden nog wel een aantal open en gesloten goederenwagens (gewone) aan gekoppeld.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Dat nummer zegt mij iets. Dat stond volgens mij ook op die wagens hier in Aarschot. Daar hebben bordeaux maar ook grijze wagens gestaan. Ik dacht dat het de laatste keer bordeaux wagens waren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Geen bordeaux maar wel beige (grijze?) wanden
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Op deze website staat er een foto van de P93

http://www.railpassie.org/Specrijtuigen.html

Het is de zevende.
Tom

Peter

Deze wagens (P93) waren het niet, want die hebben veel te veel ramen.
Degene die ik gezien heb hadden 2 of 4 ramen per zijwand, en ze hebben dus meer het uitzicht van een lange goederenwagen.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

hallo de betreffende wagons zijn de dienst infrastructuur voor spoorvernieuwing van de centrale schaarbeek ook altijd vergezeld van een ketelwagen en bruine goederenwagons word gesleept door een 62'er dat zijn leefwagens waar het personeel in woont overdag zowel s'nachts terwijl men ergens kort in de buurt onderhoudswerkzaamheden aan een lijn plaatsvinden ze staan terug in aarschot heb ik deze week gezien op een zijspoor men werkt aan de lijn tussen aarschot en hasselt dus als je foto's wil nemen ik hoop jullie hiermmee meer info bezorgd tehebben
groetjes
 

trainfreak

Die wagons waarover jij spreekt zag je vroeger regelmatig staan in Merelbeke. Ik zal even zoeken achter foto's!
Spoorse groeten
Dimitri