Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuw locje

Gestart door 55erke, 20 juni 2006, 23:56:42 PM

55erke


Hoy
Heel de namiddag nog bezig geweest met verweren van goedernwagons. Het doet hier tog niks anders als onweren[8D]
Spuitpistooltje boven gehaalt , borsteltjes , verfkes en hup er zijn er weer een paar wat echter geworden[;)]

Groeten
Johan

Tom

Mooie foto's. [^]
Is deze baan af (hoewel een modelbaan nooit af is),
Wan je zou nog en achtergrond kunnen maken, de grasmatten een beetje afwerken en de C-rails afwerken.

P.S. heeft je nieuwe loc al de nodige museumritten verzorgt? [;)]
Tom

Anarchy

Johan,

Op de foto met de 2505 zie ik dat je opstelsporen voor wagens hebt. Liggen deze er al lang? Want heb nooit geweten dat die daar achter de loods lagen.

55erke


@Anarchy  
Ja die opstelsporen liggen daar al lang , alleen ik gebruikte ze niet zo veel omdat als je er wagons op plaatste zag je de locs erachter voor de lokloods niet meer staan. Dus deze liggen eigenlijk voor de locloods ( het is langs welke kant je het beklijkt eh[;)])

@Tom
Deze baan is zeker niet af , zal ze ook nooit worden.
Deze staat hier bij ons ma en onze pa op het zolder maar ik ben samen met mijn vriendin een huisje aan het zoeken en dan gaat deze baan afgebroken worden , en komt daar natuurlijk een nieuwe baan die ik wel kan afwerken.  Daarom ook dat de c-rail niet gebalast is en er eigenlijk niets vast op de baan staat.
Het kan trouwens zijn dat ek volgende week een huis heb[;)] eentje met veel plaats voor treinen[:D]
Natuurlijk nog wel wat werk aan en eer ik daar weer goed en wel vertrokken ben met de modelbaan zal wel weer een poosje duren[;)]

En de stoomloc heeft al heel wat afgereden , rijd goed ook. ferm machientje. Maar ik moet er eens een sleepje voor zoeken want ik heb ni echt iets voor ne stoomloc.

Groeten
Johan

Jurgen

Je kan misschien de K1 rijtuigen van OVB gebruiken daarvoor. Die worden in het echt ook voor museumritten gebruikt dacht ik. [;)]
Tenzij je je eigen fantasie de vrije loop wil laten natuurlijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Of een mooie sleep M1's in tweekleurengroen. [:p]
Anders heb je ook nog de L-rijtuigen van Jocadis oftewel  de voor die tijd moderne M2's, in het groen natuurlijk. [;)]
Tom

Jurgen

citaat:
voor die tijd moderne M2's


Amai, ik heb daar ook nog mee meegereden met zo'n groene dingen. Nu doet ge mij mezelf ineens oud voelen zenne. [:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Ik bedoel hier niets negatief mee.
Kijk, de M2's zijn in dienst gekomen in 1958 dacht ik, dat waren toen moderne rijtuigen het nieuwste van het nieuwste wat er rondreed.
Die reden rond in hun groene livrei en soms getroken door een stoomloc in volle stoomtijdperk.
Maar de M2's zijn heel lang in hun groene livrei blijven rijden.
Je kan nog altijd groene vinden denk ik die aan de kant gezet zijn in een of andere bundel.
Hopelijk kooopt er een of andere museumvereniging binnenkort een paar M2 rijtuigen aan of zijn straks niet meer te vinden.
Tom

Tom

Waar staan deie 7 M2 rijtuigen?
Tom

55erke


Hoy
In chatelet stonden er ook nog dacht ik.

Groene m2kes heb ik in model 6stuks maar wel maar 4 voor dat tijtperk. Maar is mijne loc eigenlijk niet een beetje vuil voor muzeumloc [8D] Mischien moet ek er een mooi goederentreintje van maken die zo nu en dan ook eens over de baan mag rijden.
Heeft Pico niet een paar goedkopere belgische goederenwagons uitgebracht in dat tijdperk?

Groeten
Johan

Tom

Zou kunnen.
Maar Marklin heeft een tijd geleden een set goederenwagens uit gebracht die in de catalogus op de foto achter een 26 ging.
Tom

D_Loc

citaat:
Geplaatst door 55erke
Heeft Pico niet een paar goedkopere belgische goederenwagons uitgebracht


Inderdaad Piko heeft vorig jaar een open goederenwagonnetje uitgebracht (zie afbeelding) catnr:95633


Ik weet niet of ze meerdere types hebben uitgebracht.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Tom

Je zou er een mooie bloktrein kunnen van maken met ladingen kolen of ..., en Piko kenende zal de prijs waarschijnlijk wel meevallen.
Tom

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Tom

Je zou er een mooie bloktrein kunnen van maken met ladingen kolen of ..., en Piko kenende zal de prijs waarschijnlijk wel meevallen.


Ik heb er destijds (een jaar geleden) ? 5,90 voor betaald bij Modelshop in Luxemburg (bij Doomslu wel bekend[;)]).
Op de site van Piko vind ik het model echter niet terug als ik op het catalogusnummer zoek.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

55erke



Hoy
stoomloc is nu voorzien van sound en rook , hij staat dus onder stoom[;)]  filmpje:
http://www.loccollector.be/filmpje30.htm

Groeten
Johan