Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ballasteren

Gestart door Anarchy, 20 juni 2006, 10:56:27 AM

janjozef

Eigenlijk doen die foto's inderdaad niets terzake en wilt ge gewoon laten zien dat ge veel matreriaal hebt. Ge zijt eigenlijk gewoon een blaaskaak. en 55erke dat is geen baan maar enkel een hoop sporen, niet eens gebalst, kan ooit een baan worden maar is het in lange niet

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

!!!???[:0],Wat is dat allemaal Janjozef,wat hebben we U misdaan??

Ik een blaaskaak,en 55erke zijn baan breek je ook al af!![:(!]

Hoe ziet jou baan er eigenlijk uit,je hebt toch wel een baan??

Mss jaloers man??

Tom vroeg om wat foto's te plaatsen,en dat hebben we bij deze gedaan,en wat jij ervan vindt,intresseerd mij eigenlijk geen bal!!![xx(]

55erke


Tja Er zijn er verschillende die regelmatig vragen om foto's te laten zien en als ge er dan plaats krijgt ge zo een reactie.
Leuk is ook anders , Laat gij is ne keer iets zien eh?

Groeten
Johan

Tom

[:0] Probeer er iemand hier nu ruzie te maken of onrust te stoken?
Niet te geloven, een tijdje geleden is er nog maar een heel onderwerp geweest over de sfeer op dit forum, en ik hoop dat niemand dit vergeten is. [V]
Jongens dit is toch een forum?
We zijn er om van elkaar te leren, foto's te tonen over dingen waar we aan bezig zijn ook al is dat niet af.
Tom

Havoc

Tipisch MSM: als het niet tot in de puntjes af is, dan is het geen baan. Hoeveel werk er ingekropen is, of hoeveel plezier je er mee kan hebben.

Ik heb echter de indruk dat janjozef vandaag niet met het goede been uit bed geraakt is...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

55erke

citaat:
Geplaatst door Havoc


Ik heb echter de indruk dat janjozef vandaag niet met het goede been uit bed geraakt is...



Wel dat vind ik dan tog geen reden of uitvlucht om hier onze vriend Ervin te komen uitmaken voor blaaskaak.

Havoc

Ach ja, als mij dat overkomt ben ik ook niet echt een zonnetje...

Waar ging dit eigenlijk ook weer over? Ah ja, ballast. Moet hier eigenlijk nog een 3 types uitproberen, en dan way met mengsels experimenteren. Aan het tempo dat ik nu bezig ben weet ik over 10 jaar wat ik ga gebruiken, zijn die niet meer op de markt en kan ik herbeginnen. Ook een manier om bezig te blijven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

karthuizer

Ervin

Om dergelijke reacties in het vervolg te vermijden kun je mss beter je foto's in jouw topic plaatsen bij sporenplannen. Vooral dan als ze niks te maken hebben met het topic waarin je je foto's plaatst. Nu kan het voor sommigen overkomen alsof je mensen die nu eenmaal niet zoveel treinen kunnen kopen als jij de ogen wil uitsteken. Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat je geen foto's meer mag plaatsen!!! Blijven foto's op dit forum zetten zou ik zeggen zodat we de vorderingen aan je baan en je collectie kunnen blijven volgen!

Tom

Mijn oprechte excuses dat ik Ervin in dit onderwerp gevraagd heb om nog eens een paar foto's te laten zien over zijn baan en materiaal.

Maar toch blijf ik bij het standpunt dat dat geen reden is om daarover uit te vallen en op de koop toe iemand zijn baan af te kraken voor een hoop sporen.
Tom

loebaske

-Het ballast dat ik gebruik is van Woodland, met
name het volgende:
num. 78 50%
mum. 79 50%
num. 80 & 81 & 75 >10%
of als er een andere toepassing is.
je kan altijd foto's bekijken van de clubbaan
op http://spaces.msn.com/loebasken/photos
er staan ook al enkele foto's op van de in aanbouw
zijnde modullebaan, moet dringend eens updaten....
maar heb een beestje op mijne peecee gehad...
en alles naar de vaantjes  pfffff
Eric

Anarchy

Waar toe leid mijn thread nu allemaal [V]
Loebaske, bedankt voor de info.
Ervin, ik heb er helemaal geen probleem mee dat je hier foto's plaatst hoor [8D]Hoe meer hoe liever zou ik zo zeggen [;)]
*edit* Weet iemand hier ook of ze woodland scenics bij Jocadis verkopen? Anders kan ik daar vlug eens met mijn fietsje heen alst moet

rixke rail

In een ander draadje hebben we het over zinloos geweld en hoe te reageren daarop. Ik merk echter dat het op dit forum ook binnensluipt.
Verbaal dan, want we zitten voor onze p.c. als we onze berichten schrijven.
Normaal gezien vermijd ik dit soort discussies altijd. Nu reageer ik wel even : Ervin's baan is misschien inderdaad nog slechts een hoop planken met daarop rails, juist. Ik probeer mij echter bij zijn foto's in te beelden hoe het er binnenkort (of lang[:o)]) zal gaan uitzien.
(Op een beurs heb ik ooit een discussie gehad met twee andere modelbouwers : ik zei dat die H.S.T., die rond reed zonder bovenleiding toch wel raar was. Men antwoordde mij : "die moet je er maar bij denken !")[:I]
Hij wil nu ??nmaal een grote baan met veel rangeermogelijkheden en daar kruipt veel werk in.
Hij heeft veel materieel, juist. Ik ook ; noem mij dan maar een treintjesfreak. Ik probeer zo veel mogelijk Belgisch materiaal te kopen. Net als Erwin waarschijnlijk ?
Wat die foto's betreft, Ervin, vermits ze toch on-line staan, kan je misschien je fotosite toegankelijk maken en ernaar verwijzen.
Zo kan iedereen die je werk wil zien gaan kijken, en de anderen hoeven zich niet te storen.
Dan kan dit draadje mischien hierna terug over ballasten gaan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ysbeer

Dit soort gescheld is natuurlijk nooit goed te praten.
Als iemand iets van een ander vind laat hij dat dan b.v per Email met naam en in nette termen vertellen,niet op forum.
Meestal kom je er dan wel uit.
Met het idee om fotos van je baan te plaatsen is niks mis,naar waarom niet zoals al gezegd op B.V onze banen.(was al gezegd zie ik nu)
Wie dan boos of jaloers is hoeft niet te kijken.
Overigens wie nooit met een kale baan begonnen is,die is nooit begonnen.

wim ysbeer

ERVIN

@Tom,jij bent wel de laatste die zich moet excuseren hoor.
En natuurlijk mag iedereen zijn mening zeggen,maar moet dat dan op zo'n manier??Ik begrijp eigenlijk niet waarom ik een blaaskaak ben,(volgens Vandale;blaaskaak=pocher,iemand zegt iets te hebben wat hij in werkelijkheid niet heeft),is dat dan zo??
Ik ga in het vervolg twee keer,nee meerdere malen goed nadenken vooraleer ik nog foto's plaats.[:(]
Het spijt me voor diegene die mijn baan en al het werk dat hiermee mee gepaard gaat willen zien,maar op deze manier hoeft het voor mij niet meer.[V]
Toch nog een goede avond,ik ga nog wat verder werken aan mijn baan.

ERVIN

@loebaske,deze ballast gebruik ik meestal ook.