Groepsaankoop Etstoestel v4

Gestart door Gerolf, 16 november 2015, 00:30:16 AM

Dirkh

Zoiets dus, eigenlijk een bloemenvaas maar ik kan er wel achter horen of hij die kan krijgen (krijgen we nog extra korting misschien) afmetingen 30 x 10 x 20 cm



ook te krijgen via amazon en waarschijnlijk nog op andere plaatsen

http://www.amazon.de/Mica-Decorations-047643-T-Britt-Glass/dp/B010FQ2XGC

Dirkh

Ik ga morgen naar de kersthappening in Brugge, een bloemen tentoonstelling waar de zoon een demonstratie moet geven en ook een van de exposanten is, ik zal daar eens rondkijken naar die rechthoekige vazen.

Misschien bestaat er wel een met de juiste afmetingen en dikte, veel gemakkelijker dan een bakje te moeten laten maken.

Gerolf

Citaat van: loebaske op 27 november 2015, 21:04:45 PM
ongeveer 25 a 30 cm lang, 15 a 20 cm breed en 20 a 25 cm hoog en glas dikte van +/- 4mm

Euh ... binnenruimte minstens 4 x 20 x 27 (en 27 is de hoogte in cm)
en liefst niet veel groter: 't is allemaal vloeistof die moet verwarmd worden ...

Rechte binnenwanden voor het inbouwen van pomp ... en dat zie ik niet bij zo'n vazen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Wat met transparante PVC (bvb merknaam Palclear)? PVC is goed bestand tegen chemicaliën en kan je lassen. Misschien niet zo transparant als plexi maar best bruikbaar. Een van de typische applicaties die genoemd worden is "Chemically resistant safety glazing". Lijkt ideaal. Blijft natuurlijk verbrijgbaarheid en prijs.

Langs de andere kant is het een groot probleem dat zo'n etsbak niet het eeuwige leven heeft? De glazen hierboven genoemd aan 150euro gaan zeker goed zijn en heel lang meegaan. Als je die prijs niet wil betalen ga je ergens moeten inleveren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Kan zulke PVC tegen warmte? Plexi gaat doorbuigen bij 55° - en zo vervormt (op de duur) de bak.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Waarom dan niet een dunne gelaste pvc bak in een glazen gelijmde bak? De ene zorgt voor dichtheid, de andere voor ondersteuning. Je zou je pvc bak ook kunnen opspannen tussen 2 glasplaten zodat je eventueel kan reinigen tussen de 2 als je morst.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirkh

Citaat van: Gerolf op 28 november 2015, 10:22:19 AM
Euh ... binnenruimte minstens 4 x 20 x 27 (en 27 is de hoogte in cm)
Rechte binnenwanden voor het inbouwen van pomp ... en dat zie ik niet bij zo'n vazen  ::)

Zal er eens naar kijken maar die moderne vazen hebben wel rechte kanten enkel alleen in de hoeken op de bodem soms een kleine afronding, ik heb er zo al gezien bij mijn zoon wel niet met die afmetingen.

wat is de max breedte want 4 breed op 20 lang en 27 hoog zal moeilijk te vinden zijn maar ik veronderstel als dat ergens in de buurt dat het ook wel goed zal zijn.


Gerolf

Maximum 7 breed aan de binnenkant
- 't Is allemaal vloeistof die moet verwarmd worden, en dat mag geen uren duren  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Zal straks iets laten weten wat ik gevonden heb.

Dirkh

Geen vazen gevonden maar de zoon gaat morgen in de groothandel eens kijken.

Huugooke


Dirkh

#71
De zoon heeft volgende vaasjes gevonden :
binnen afmetingen LxBxH 24.5 x 7 x 20 cm  prijs 20€



Ze zijn iets te laag maar voor de rest wel ongeveer de afmetingen, hogere bestaan blijkbaar niet.

argilla

Citaat van: Dirkh op 02 december 2015, 10:57:01 AM
De zoon heeft volgende vaasjes gevonden :
binnen afmetingen LxBxH 24.5 x 7 x 20 cm  prijs 20€



Ze zijn iets te laag maar voor de rest wel ongeveer de afmetingen, hogere bestaan blijkbaar niet.




dit lijkt me te doen ...niet Gerolf ?
Een kleine vraag Gerolf. Is het de bedoeling een totaal nieuw toestel te bouwen of kan er ook zoiets als een oud bakje "updaten" naar een glazen bak ? Maw aanpassen ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Dirkh

Ik weet niet hoeveel kandidaten er zijn maar als we een grotere hoeveelheid kopen (10 of 15 stuk) zakt de prijs nog.
Hij heeft al 1 vaasje meegebracht dus als je wilt testen laat maar iets weten.

loebaske

Heb een vermoeden dat deze zal voldoen, kwa aankoop...dacht dat er een 15tal belangstelling hebben...