Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Roco 80

Gestart door WR Blue, 10 november 2015, 14:55:45 PM

Peter

Marc, volgens mij maakte Roco geen fout.
Het is met de reeks 80/260 altijd zo geweest dat het model met de enkele lampen altijd met verlichting werd geproduceerd, en het model met de dubbele lampen altijd zonder verlichting werd geproduceerd.
Trouwens Roco heeft ook andere modellen (oa. Duitse) zonder verlichting geproduceerd. Ze zullen dan ook nooit tussenkomen voor iets dat ze van plan waren, maar toch niet uitgevoerd hebben. Op de meeste on-line webshops staat dat trouwens duidelijk aangegeven
Met vriendelijke groeten
Peter

Gaspar

Op de aankondiging stond wel duidelijk met wisselende verlichting rood/wit!
grn
 

loebaske

Dacht dat ook, ging er van uit "ah, die moet ik al niet meer voorzien van lichten" maar kan verkeerd zijn...

philippe_007

#33
Deze morgen mijn 80 gaan afhalen in Woluwe,
er zit dus geen verlichting op, maar de telex koppeling maakt veel goed, dus heb ik deze toch gekocht.



in de verpakking tal van stukken om zelf te monteren, dit zal voor een koude winteravond zijn....  ;)

raf

ik heb de marklin maar zonder telex
het probleem is dat de electronsiche omschakelaar met telex ondersteuning niet meer te krijgen is
dus een telex inbouwen is geen oplossing of ik moest voldoende plaats hebben om de electronica zelf te ontwerpen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 november 2015, 10:16:16 AM
volgens mij loop jij rond met shirt reclame van VBV ! ;D ;) (gezien je je gehele mail erop hebt gezet )

Het is beter van een T-shirt dan een boerka zekerst?
Den Eric.

WR Blue

Changed my mind again and asked Santa for a DC Roco 80 class. Fitted a Lokpilot DCC decoder to it which was a very tight squeeze. Ended up removing both weights under the front and rear bonnets, so the model is quite light but still runs very well. This was to avoid having the decoder visible through the cab windows.
Having removed the front weight I think there would be space for a ESU 50326 speaker at the very front of the model, has anyone tried this?
Would the ESU V60 motor sound file be suitable for an 80 class?

Veranderde mijn gedachten weer en vroeg de Kerstman voor een DC Roco 80 klasse. Voorzien van een LokPilot DCC-decoder in te zetten die een zeer krap was. Eindigde het verwijderen van beide gewichten onder de voorste en achterste motorkappen, zodat het model is vrij licht, maar nog steeds loopt zeer goed. Dit zou voorkomen dat de decoder zichtbaar door de cabineruiten.
Na verwijderde de voorkant gewicht Ik denk dat er ruimte zou zijn voor een ESU 50.326 spreker op de voorzijde van het model, heeft iemand geprobeerd?
Zou de ESU V60 motor geluidsbestand geschikt zijn voor een 80 klasse?

d@niel

Een paar SMD led's (0603), weerstanden, een beetje draad en veel geduld !
daar heb je een reeks 80 met verlichting ...
Let op het vliegwiel om de weerstanden te plaatsen




loebaske

Zou het soms beter zijn om deze ombouwing te verplaatsen onder de rubriek " Supering - verbeteren van bestaande modellen " daar was al een draadje over de reeks 80

stoomlokje

Is die motor gaan lopen , of is dat een dummy ? ;)