Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

nmbs treinstellen

Gestart door obicham, 15 juni 2006, 20:36:28 PM

obicham

Ik zou graag willen weten welke modellen er bestaan van het belgisch nederlands grensverkeer
voorbeeldje: benelux 11 serie
Zijn er zo ook stoptreinen (sprinters) verkrijgbaar ?


ERVIN

Hoi Obicham,ik dacht dat de Reeks 800 ook de grens overstak,maar heel zeker ben ik daar niet van.[:I]
Lima heeft ooit deze reeks uitgebracht.

55erke


Hoy
NMBS reeks 11 is al uitgebracht door lima maar gaat nu door Mehano uitgebracht worden.
Groeten
Johan

Kedeng Kedeng

Piko brengt misschien een Benelux hondekop uit.

tufken

citaat:
Geplaatst door 55erke


Hoy
NMBS reeks 11 is al uitgebracht door lima maar gaat nu door Mehano uitgebracht worden.
Groeten
Johan



En dan alle bijhorende rijtuigen erbij.
Hopelijk iets voor LS of Roco
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door tufken

citaat:
Geplaatst door 55erke


Hoy
NMBS reeks 11 is al uitgebracht door lima maar gaat nu door Mehano uitgebracht worden.
Groeten
Johan



En dan alle bijhorende rijtuigen erbij.
Hopelijk iets voor LS of Roco


Ik zal je blij maken?

LSM brengt er toch uit [;)]

ERVIN

All?? vooruit,Tufken opzij houden A.U.B.
Ik denk dat ik een directe internet-verbinding met Tufken ga aanvragen,vanaf dat hij iets weet dat ik het dan direct kan bestellen.[:D]

Peter

Persoonlijk denk ik niet dat Piko een Benelux  (eigenlijk een verkeerde naam, want hij kwam nooit in Lux.) Hondekop zal uitbrengen. (ik hoop van wel) maar de verschillen zijn veel te groot, want dat betekend volledig nieuwe zijwanden. Als ze het toch moesten doen, denk ik dat er genoeg van verkocht zouden worden, want die stellen reden, voor zover ik weet, nooit alleen, maar altijd minstens met twe gekoppeld.

@Ervin, de 800 reden inderdaad altijd tot Roosendaal, d.w.z. vanaf de stroomsluis net over de grens, slechts op halve kracht.Ben er zeker van want wij reden er regelmatig met mee.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Piko brengt misschien een Benelux hondekop uit.

Als ze beetje slim zijn zullen ze dat vast doen maar het is voorlopig koffie dik kijken.
@Ervin, tufken heeft vast een papiertje naast hem liggen als hij op het forum komt om al die bestellingen te noteren. [:D] [;)]
Tom

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door ERVIN

All?? vooruit,Tufken opzij houden A.U.B.
Ik denk dat ik een directe internet-verbinding met Tufken ga aanvragen,vanaf dat hij iets weet dat ik het dan direct kan bestellen.[:D]



Misschien een beveiligde telefoonlijn leggen tussen jullie. Met elk een rode telefoon voor dringende bestellingen...

Rochevalien

Jeroen,de reeks 800 komt tot in Rosendaal.De reeksen 22 en 25.5 kunnen ook in Nederland rijden en je hebt natuurlijk nog de reeks 11.
Je kan misschien ook nog een spoor met omschakelbare spanning voorzien (als je een baan moest plannen!) en dan kan je de Breaks ,of het klassieke stelletje gebruiken.Ik zou je alleszins ,mocht je een baan willen bouwen met een grensstation , aanraden eens gaan kijken in Rosendaal of Maastricht . Dit is dan ook meteen een hint voor de baanplanners van dienst bij MSM[;)]
Heb je hem?

Ps :Piko brengt de Benelux hondekop NIET.stond ook al in MSM.
En de Benelux wagons van LS hebben toch zo'n gruwelijk foute kleur...daar zijn we ook al niets mee.

Gerrit

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

Citeer

Misschien een beveiligde telefoonlijn leggen tussen jullie. Met elk een rode telefoon voor dringende bestellingen...



H?? nonkeltje,dat is nog eens een idee!![8D]

nmbs

De MS Sprinter zijn verkrijgbaar bij MTE Blankenberge.  Evenals een eerste klasse rijtuig van de 800.  Beide in HO.  In schaal N de 11 en de 25.5.   Greetz

janjozef

Voor grensoverschrijding kan zowat alles gebruikt worden wat aan belgisch materiaal bestaan Ook de M2 en M4 rijtuigen hebben tot in Roosendaal gereden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

obicham

citaat:
Geplaatst door nmbs

De MS Sprinter zijn verkrijgbaar bij MTE Blankenberge.  Evenals een eerste klasse rijtuig van de 800.  Beide in HO.  In schaal N de 11 en de 25.5.   Greetz



Ehh wat is een MS sprinter?
Bedoel je mischien de NS sprinter ?

@rochevalien
Zoek dus het NMBS-mat. dat op Maastricht rijdt periode 4-5
Het DB-mat. dat tussen Aken en Heerlen rijdt heb ik al.(brawa 0720)
Het NS-mat. moet allemaal nog.

Ga mijn baantje in het zuid-limburgse land plaatsen en aan dit baantje moet nog heeeel veel gebeuren, ligt nog geen meter rails op.