Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Bovenleidingbreuk

Gestart door ERVIN, 12 juni 2006, 19:40:56 PM

ERVIN

Ik hoor al de hele dag op de radio berichten dat er ergens tussen de kust en Brussel een bovenleidingbreuk is geweest,dit zou veroorzaakt zijn door de warmte,hoe kan dit eigenlijk?
Zijn die draden zo hard opgespannen dat ze  bij  de minste uitzetting of inkrimping breken,of zie ik dat verkeerd??:I

trainfreak

#1
De breuk moet ergens zijn tussen Denderleeuw en Brussel-Zuid.
Gisteren hetzelfde maar toen was het vooral Anderlecht (Y Klein-Eiland)
Waar zal het morgen weer zijn?
Spoorse groeten
Dimitri

Peter

#2
En dan zwijgen ze nog in alle talen over het feit dat gisteren namiddag de mensen uren vastzaten in Blankenberge omdat er geen treinen waren.Moesten die soms allemaal van Brussel komen?
Typisch NMBS, geen uitleg, geen verontschuldigingen,geen drinken (zelfs geen water) de reiziger mag al blij zijn als hij toch nog thuisgeraakt. Vandaag was het dan weer prijs op de lijn Gent-Brussel
Volgens de NMBS woordvoerder was het puur toeval ??? Maak dat je grootje wijs. Spijtig dat de reizigers weeral uren op vervangtransport moesten wachten omgewoon terug naar Brussel gebracht te worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

#3
Awel, dat was ook mijn eerst reactie. Dat zou moeten uitzetten bij hitte. Ht zal dus weinig te maken hebben met het weer.

Jaren geleden, toen ik nog met de trein naar school ging, eens enkele personeelsleden van de NMBS gehoord op de trein naar huis. Die waren er toen al niet van te spreken dat men de bovenleidingsdraden zo ver liet verslijten alvorens te vervangen. Als ik me geod herinner ging het om verschillende mm verder laten afslijten. En met de hoge prijs van he koper op dit moment zal men nog langer wachten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

#4
Gisteren lag een kabel van de hoogspanning bovenop 1 van die treinen. Daarom dat het zo lang duurde om de mensen daar te evacueren.
In het nieuws zei 1 van de reizigers dat hij nog geeneens wist waar hij zat. Zij hebben helemaal geen info gekregen.
Dat het vervangende vervoer een tijdje duurt kan ik nog ergens begrijpen. Maar een woordvoerder van de NMBS kan toch wel even snel tot op die plaats rijden om te vertellen wat er gaat gebeuren.

Maar ach ja, mijn onderschrift zegt genoeg h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Nonkelronnie

#5
citaat:
Geplaatst door Jurgen
aar een woordvoerder van de NMBS kan toch wel even snel tot op die plaats rijden om te vertellen wat er gaat gebeuren.



De treinbegeleider kan ook op de hoogte gebracht worden via zijn gsm, zodat hij de reizigers kan op de hoogte brengen, maar nee .....

DelticPower

#6
Wie van de reizigers heeft er bij moeten betalen omdat hij langer in de trein zat?
Probeer eens een taxi in de file.
Jan

Jurgen

#7
Dat zou zelfs nog sneller gaan.
Vreemd dat men de trein nog steeds als snel en effici?nt vervoersmiddel wil aanprijzen. Geef mij de wagen maar, dat is een lekker muziekje, airco vollen bak en lekker cruisen. De files neem ik er wel bij.
Val ik in panne dan bel ik de wegenwacht en in het slechtste geval brengen die mij gewoon terug naar huis. [^]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

#8
Dus,als ik het goed begrijp,worden de kabels dunner door het intensief gebruik,en vervangt men ze te laat?[:I]

tufken

#9
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Dus,als ik het goed begrijp,worden de kabels dunner door het intensief gebruik,en vervangt men ze te laat?[:I]



Ja, en dat zal er niet op verbeteren als ze meer concurentie krijgen, om overal op te besparen denk ik
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ERVIN

#10
Besparen??dat snap ik toch niet zo goed hoor,heb je al eens gezien hoeveel volk er met de trein rijdt!!Je moet tijdens de spits eens in Brussel-Zuid of Antwerpen gaan zien,het is dan precies of je gratis met de trein mag rijden,of ga maar eens kijken in Berchem,hoeveel goederentreinen komen er daar per dag door,als je dat allemaal ziet,dan zou je denken dat het h??l goed gaat met de NMBS!!??

vdr

#11
CiteerGeplaatst door vdr

he gasten ,er is toch zo nen reklam geweest " Met de trein zou je er al zijn" in tegenstelling van ;"de trein is steeds een beetje wachten " of met de trein reis je veilig. Kleine anekdote ; 20 jaar geleden ,in mijn begingjaren bij de brandweer , ben ik is zo een reklame paneel gaan afbreken, da dreigde op den openbare weg te vallen . Er stond op: met de trein reis je veilig. En weten jullie hoe da dat reklamepaneel beschadigd was? [:)]
Jep de snuit van ne loc stak er door [:0] pal op de brug over de Luchthavenlaan in Vilvoorde (en diene loc stond ni echt goe meer op de sporen[;)],hahahaha) Was een prachtig zicht[:p][}:)] . OP de vraag waarom da paneel weg moest is nog geen antwoord? was het voor den tekst die erop stond of omdat er een latteke gebroken was[:D]
[/quote De foto was levensecht en da 20 jaar geleden[}:)]
 

vdr

#12
Besluit;
na al die jaren later in een tijdperk vol van PC'S en GSMs en weet ik veel ,Bij den nmbs nogaltijd geen info en uitleg , laatstleden ....
Nee ,ik kan er een boek overschrijven [:D]en ik wil jullie nu niet gaan vervelen ,ook een beetje beroepsgeheim [}:)]
 

Nonkelronnie

#13
citaat:
Geplaatst door vdr

Besluit;
na al die jaren later in een tijdperk vol van PC'S en GSMs en weet ik veel ,Bij den nmbs nogaltijd geen info en uitleg , laatstleden ....
Nee ,ik kan er een boek overschrijven [:D]en ik wil jullie nu niet gaan vervelen ,ook een beetje beroepsgeheim [}:)]



gelieve onmiddelijk aan dat boek te beginnen, zodat andere mijn talloze frustraties als pendelaar eens kunnen beginnen begrijpen

tufken

#14
Het was juist op de radio, in Duitsland zitten ze al een paar dagen met hetzelfde probleem.

Daar ganse ze alle bovenleidingen vervangen, niet meer door koper maar, (Carbon kan dat?) dit had ik niet goed gehoord.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "