Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Overstappen van 3-rail naar 2-rail ???

Gestart door Fretbol, 05 oktober 2015, 10:50:29 AM

liefhebber

hoi,

Mijn zoon, 16 jaar heeft er voorlopig geen zin meer in.
Hij gaat werken, zit in de jeugdbeweging, begint uit te gaan en dan is er ook nog zoiets als school.
Het rijden met treinen en bouwen zit er al een tijdje niet meer in, de interesse blijft en hij hoopt dit later terug op te nemen.
Maar nu gaat de interesse dus uit naar iets anders ;)
Wij reden 3rail, maar nu ik de baan voor mezelf heb, zou ik willen overschakelen naar 2rail.
Ik heb het gevoel dat 3rail mij beperkt in het bouwen (vooral die stip in de midden).

Ik heb hier nog ergens wat oude rails een locmaus2 liggen Ook heb ik een 62 en een 59 van Roco in de vitrine staan die perfect werken

Graag had ik geweten welke rails ik het best aanschaf (ev. flexibele) en kan ik voor te beginnen die locmaus2 er op aansluiten.

bedankt
Peter
   
 

Klaas Zondervan

De railkeuze is een kwestie van persoonlijke smaak. Zelf gebruik ik Peco code 75. Daarin bestaat alleen maar flexrail en diverse wissels. Geen losse railstukken.
Maar andere merken maken ook mooie rails, b.v. Roco en Tillig.

Je kunt de Lokmaus er op aansluiten. Maar om het te laten werken moet er dan wel een decoder in die locs zitten.

niko

Heb ook een hele tijd geleden de overstap gemaakt gehad van 3 rail naar 2 rail en ik heb daar absoluut nooit spijt van gehad.
mvg Niko