M5 rijtuigen

Gestart door thor, 27 september 2015, 09:20:41 AM

thor

Lichtpuntje op Euro Modelbouw te Genk : de M5 rijtuigen van LS Models aangekondigd voor (begin) 2016. Laat ons hopen dat het ook zo zal zijn, 2016 komt om de hoek kijken en nog geen M5 prototype daarvan te zien.

Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

755philippe

Spijtig dat op de site van LS nog geen afbeeldingen/aankondigingen hierover zijn.
Mvg

755philippe

Ralf Wittkamp

Hello.
Here the scan of the M5 side of the flyer:
http://abload.de/img/lsm2laaya.jpg


greetings
Ralf
 

TBCédric

Wat zie ik daar nog? Een AM 96! :o :)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 27 september 2015, 11:00:10 AM
Wat zie ik daar nog? Een AM 96! :o :)

Waarschijnlijk weer een creatie van Luc D. ;D ;D

;)

ward

Khoop wel dat ze de tekeningen nog wat aanpassen..
Een M5 met gf koppeling? Ofwel ben ik nog niet goed wakker  :o
Allesinds zeer goed nieuws dat deze er nu (eindelijk) komen!
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Jurgen

Ik heb de kleine lettertjes even gelezen.
Als ik het goed begrijp heeft een gemoderniseerde stam slechts 1 gewoon rijtuig (dus niet de stuurstand) met sluitseinen en is dit steeds aan de kant van de locomotief gekoppeld.

Klopt dit en waarom rust men maar 1 rijtuig met sluitseinen uit? Een vaste stam, ja, maar wat als dat ene rijtuig defect geraakt en er geen ander rijtuig met sluitseinen beschikbaar is? Gaat men dan de hele stam uit dienst halen om een sluitsein te herstellen? Lijkt me straf.


Afin, ik ben blij dat ze er komen. Hopelijk valt de prijs wat mee. Als klein manneke kwamen ze hier langs gereden en dat waren steeds 8 rijtuigen. Stel dat ze dezelfde prijs hebben als de I11-rijtuigen, dan kom ik op een totaal van meer dan € 500,00 voor een stam en dan heb ik de gepaste loc nog niet.
Ik ga nog een tweede job moeten nemen om mijn hobby te bekostigen...  :-\
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 27 september 2015, 11:51:20 AM
Afin, ik ben blij dat ze er komen. Hopelijk valt de prijs wat mee. Als klein manneke kwamen ze hier langs gereden en dat waren steeds 8 rijtuigen. Stel dat ze dezelfde prijs hebben als de I11-rijtuigen, dan kom ik op een totaal van meer dan € 500,00 voor een stam en dan heb ik de gepaste loc nog niet
ja, met die productieverschuiving zal het wel opnieuw wat later komen en geeft jou meteen de kans die tweede job te gaan zoeken. Eén ding staat vast die gaan duurder worden dan I11'en ! De eerste reeks M6'en werden laag van prijs gehouden om concurrent Classix uit de markt te concurreren (en misschien nog wel enkele redenen waar wij niks van  afweten).
De tweede produktie M6'en waren merkelijk duurder dan de eerste en I11'en.
M5 die wat weg hebben van M6(ook dubbeldekkers) zullen nagenoeg evenveel kosten als M6'en daar een even groot hoeveelheid materiaal ien werk zal in zitten !

Groeten Peter ;)

Jurgen

Vergeet niet dat er bij de M6 in alle rijtuigen elektronica moest voorzien worden voor de verlichting van de koersborden waar dit bij de M5 niet nodig is, behalve dan bij de stuurstand.

Maar dan nog zal de prijs niet van de poes zijn, dat is een feit!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Chinezen hebben ondertss ook al die jaren opslag gekregen ! ;D ;)

Mattias

Heren!
Vergeet niet dat je bij de aanschaf van de M5-rijtuigen, om een commerciele rit na te bootsen ALTIJD in je sleep een stuurstand hoeft te steken (al dan niet meteen achter de loc)..
De (echte) M5-rijtuigen beschikken niet over omvormers.
Die omvormers zitten enkel in het stuurstandrijtuig en enkel die leveren stroom aan alle "passieve" rijtuigen.

Dus een sleep op de modelbaan zonder stuurstand, is feitelijk onmogelijk in het echt..
Tenzij bij wijze van niet-commerciele overbrenging..
Kwestie van de modelbouwer op kosten te jagen..  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Houdini

 ;D  ;D E I N D E L I J K  ;D  ;D

(Sorry, dat moest er even uit  :P)

SuSke

Citaat van: Jurgen op 27 september 2015, 11:51:20 AM
... Hopelijk valt de prijs wat mee...
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 september 2015, 12:39:05 PM
...M5 die wat weg hebben van M6(ook dubbeldekkers) zullen nagenoeg evenveel kosten als M6'en daar een even groot hoeveelheid materiaal ien werk zal in zitten !...

Reken maar op een aardig stukje duurder. Als ik zie dat de CIWL's al voor bijna €70,00 over de toonbank gaan, zullen de M5's niet voor minder gaan.
En dan alles nog aanbieden in sets  >:(
Iedereen wordt geacht Rockefeller te zijn  >:(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vanmiegroet

Ben ik blij dat ik student ben  :)
Dankzij dat beperkte budget hoef ik me geen zorgen te maken deze rijtuigen te kopen want ik kan ze sowieso niet betalen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

@Mattias, hebben ze altijd dat stuurrrijtuig nodig gehad, ik meen mij treinen (bordeaux) te herinneren zonder stuurrijtuig, trouwens hebben die tijdens de havendagen in gent ooit tss de 6005 en 6215 gehangen ! ;)