Ik moet m'n ei kwijt

Gestart door Iebor, 10 juni 2006, 13:11:54 PM

Jurgen

Ik spreek iedereen hier op het forum aan met zijn (of haar) forumnaam. Dus, Iebor, Ervin, DelticPower, Janjozef,... Tonycabus is wel gewoon Tony bij mij. Hoewel, er zwerft hier nog een Tony rond geloof ik. [:o)]
Maar dat lijkt mij veel makkelijker dan de echte namen te gebruiken. Niet iedereen zet zijn echte naam in zijn bericht waardoor ik altijd naar het profiel moet gaan kijken wie nu eigenlijk wie is. Veel te omslachtig als je het mij vraagt.

En op vragen waar ik geen antwoord op weet, reageer ik gewoon niet. Dat is altijd beter dan een fout of een belachelijk antwoord te geven. Lachen mag er altijd gedaan worden, maar alleen als het niet kwetsend is.
Wat Iebor trouwens zegt is waar, ooit waren we allemaal beginners. Ik ben nog niemand tegengekomen die als genie geboren werd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik spreek iedereen hier op het forum aan met zijn (of haar) forumnaam. Dus, Iebor, Ervin, DelticPower, Janjozef,... Tonycabus is wel gewoon Tony bij mij. Hoewel, er zwerft hier nog een Tony rond geloof ik. [:o)]
Maar dat lijkt mij veel makkelijker dan de echte namen te gebruiken. Niet iedereen zet zijn echte naam in zijn bericht waardoor ik altijd naar het profiel moet gaan kijken wie nu eigenlijk wie is. Veel te omslachtig als je het mij vraagt.

En op vragen waar ik geen antwoord op weet, reageer ik gewoon niet. Dat is altijd beter dan een fout of een belachelijk antwoord te geven. Lachen mag er altijd gedaan worden, maar alleen als het niet kwetsend is.
Wat Iebor trouwens zegt is waar, ooit waren we allemaal beginners. Ik ben nog niemand tegengekomen die als genie geboren werd.



Ik sluit mij volledig aan bij jouw verhaal Jurgen. Ikzelf heb een tijdje geleden zelf een topic aangemaakt dat hierover ging: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1969

Zelf ben ik van mening dat je iedereen met een zeker vorm van respect moet benaderen. Of je deze persoon nu kent of niet, of het nu over een vraag of een antwoord gaat... maakt mij niet uit.
Vaak worden zaken fout opgevat of gewoon opzettelijk verdraaid. Dit heb ik spijtig genoeg hier op het forum al zo vaak meegemaakt, dat ik sinds kort besloten heb, gewoon mijn ding nog te doen en voor de rest niet te vaak meer te reageren. (Maar dit wou ik nu toch nog even kwijt). Sommige mensen zullen nooit kwaad of onbeschoft reageren en daarom respecteer ik deze personen des te meer. (Ik heb het dan over Gerolf, Ervin en nog vele anderen).
Kortom, hou het leuk voor iedereen a.u.b.!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ysbeer

Sven
gewoon door gaan met op dit forum te zeggen wat je wilt,zelf weet je wel hoe dit netjes te doen.
Altijd zullen er mensen zijn die jou mening niet respecteren,maar het slechtste wat je voor ons en ook voor je zelf kun doen is vluchten
Stug door gaan met het geven van een goed voorbeeld en goede raad aan  de 98 procent van ons forum die wel bereidt zijn om goed te discuseren

En,dat heb ik al meer gezegd,harde en bot schreeuwende mensen hoeven de slechtste niet te zijn.
Mischien nooit geleerd ,of toch de landsaard(provincie aard)
Wie hierbij de schoen past hij trekt hem zonder mopperen aan.[:0]
ons bin zuunig(ook met woorden)[:p]

wim

Brunel

citaat:
Geplaatst door ysbeer
En,dat heb ik al meer gezegd,harde en bot schreeuwende mensen hoeven de slechtste niet te zijn.



Misschien niet, maar voor een forum is een dergelijke communicatie nou eenmaal niet erg geschikt.
Ook al meer gezegd, het kan op een forum altijd een keer mis gaan en meestal vergeten alle betrokkenen dat maar snel. Maar als het keer op keer overal misgaat, dan ligt het echt niet meer aan de anderen.

Jurgen

Je moet ook altijd in het achterhoofd houden dat gesproken taal en geschreven taal 2 verschillende dingen zijn.
Als ik hier zou schrijven "zot" dan zou er iemand dat als beledigend kunnen opvatten.
Moest ik dat in het gezicht zeggen, zou er nog een handgebaar of gezichtsuitdrukking kunnen bijzijn die aangeeft dat het maar voor te lachen is.
Altijd opletten dus voor je iets neerpent.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

[:0] Ik heb hier iets gemist tijdens de afgelopen dagen (veel moeten werken ?n een elektriciteitspanne [xx(])

Hier zijn intussen al heel wat wijsheden over forumomgang neergepend. Persoonlijk kan ik me het best bij een uitspraak van "ijsbeer Wim" vinden: "Stug volhouden met zelf het goede voorbeeld te geven".

Onenigheid kan en moet bestaan - anders zou het hier snel saai worden. Echter: nooit de man spelen, wel de bal.
Beginners moeten we in de watten leggen en er geduldig mee omgaan. Natuurlijk mogen we mensen er op wijzen om eens eerst hun gebruiksaanwijzing vast te nemen, of op dit forum de zoekfunctie te gebruiken.

Maar dit zijn toch dingen die we hier doen, niet? [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RedFrits

Eigenlijk heb ik nog niet zoveel te vertellen aangezien ikzelf een beginneling ben. Echter, ik ben geen beginneling wat betreft forums.

Een gebruiksaanwijzing over forum etiquette zou een uitkomst zijn. Hierin kan worden beschreven wat wel/niet kan maar ook hoe bepaalde leestekens, lettergroottes, zinsbouw overkomt op een ander. Tevens kun je hier het hanteren van gangbare leestekens en het uitschrijven van hele woorden ook onder vatten.

Een andere opmerking die las was dat je bij schrift heel goed moet beseffen dat je geen intonatie hebt. Ik kan iemand sukkel, of sukkel noemen. Verschil zie je niet, terwijl ik tijdens het typen ervan in mijn hoofd een totaal andere intonatie gebruik.

Als laatste wil ik toevoegen dat je gewoon respect voor elkaar moet hebben. Antwoordt niet als het niets toevoegt of mensen voor het hoofd kan stoten. We zijn allemaal hobbyisten, de ??n heel ervaren, de andere niet.

Treinliefhebber

Er zijn toch regels ?, je hebt ze zelfs geaccepteerd tijden het registreren. Maarja, ik kan me indenken dat er personen zijn die denken dat deze voor een ieder gelden behalve voor zichzelf.

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=848

Mvg,
Dave

Peter

Je zou er om kunnen lachen als sommigen het niet zo serieus zouden opnemen.
Dit is een HOBBY forum (geen zaak op leven en dood). We komen hier allemaal omdat we allen door dezelfde mikrobe gebeten zijn, nl. modelspoorbouw. Dus eigenlijk zou het eenvoudig moeten/kunnen zijn. Als je iets wil weten stel je een vraag en een aantal modelspoorders antwoorden. Dit kan, en zou moeten kunnen, zonder aggresie en "ik weet het beter" standpunten.
Het dagdagelijkse leven is al stresserend en aggresief genoeg. Laat ons het daarom hier vriendelijk en beschaafd houden, tot vreugde van allen die aan dit forum deelnemen, en het aan de moderator overlaten als er sommigen al eens over de schreef gaan.Daarom ook de slogan onder mijn naam "Modelrailroading is FUN"
Met vriendelijke groeten
Peter

bartie

Daar sluit ik me volledig bij aan...[8D].

Bart.

ysbeer

Heden avond kreeg ik deze mail.
Snappen doe ik het niet,maar enigzins pijn doet het wel.
ik heb naar beste weten getracht mij netjes en correct te gedragen
zou ik mij een keer hebben vergist dan meen ik toch dat een corigeerende opmerking geplaatst had moeten worden
maar niet zo.
dit doet pijn
wim

deze email bekomen
op de plaats van xxxxxxxxxx stond de naam van de zender.


Van: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Datum: 06/14/06 22:57:41
Aan: wmorauw@ncrvnet.nl
Onderwerp: blaffen op het forum

Dag wim,

vind u dit grappig altijd de mensen zo afblaffen of is dit de levenswijze van die verdomde hollanders.Zoveel mogelijk op vallen en daarom dragen ze ook steeds oranje.
Voor die afblafferij ben ik gewoon van het forum gebleven.Is dit mensen helpen?Iedereen begint klein of niet.
Denk hier eerst aan voor u reageert.

Marc

ERVIN

Amaai Ysbeer,dat moet pijn doen,bij mij zou het althans pijn doen,zoals ik je ken,van op het forum,heb jij naar mijn weten nog nooit iemand afgeblaft,je zegt je mening,en als iets niet goed is dan zeg je het ook,en zo moet het.
Waar houden sommige mensen zich mee bezig zeg [:(!],we delen toch allemaal dezelfde passie,en of je nu met Marklin of Fleischmann of whatever rijdt,of je een belg of een nederlander bent,A.U.B.,een beetje meer respect voor je medemens,dit zijn zo van die zaken waar ik mij echt h??l boos in kan maken,en ik word niet snel boos hoor,maar dit,triestig is het,triestig!![V][V]
En dan is hij nog zo laf om je een PM te sturen.
H? LAFAARD,MAAK JE BEKEND MAN,DAN ZAL IK MIJN ZEG EENS DOEN!!![:(!][:(!]
Wim,mijn steun heb je voor 100%.

Erwin.

Steven86

Flauw zo'n mail. Niks van aantrekken.

Ich m?chte ein Eisb?r sein [;)]

Gerolf

Lijkt me een geval van persoonsverwisseling. Kan niet op U bedoeld zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DelticPower

Hallo Wim, vervelend zo'n e-mail die je ontving van Marc.  Kinderen hebben een gezegde: wat je zegt ben je zelf. Als ik naar het taalgebruik kijk zie ik een gefrustreerd persoon, die een slachtoffer zoekt om zich af te reageren. Helaas was jij dat. Vergeet die e-mail en die kritiek maar. De meeste hier op dit forum zijn blij met jou raadgevingen.
Dat je zijn e-mailadres niet bekent hebt gemaakt bewijst dat je meer fatsoen bezit.
P.S. ik deel Gerolf zijn conclusie.
Groeten van Jan