Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Fret SNCF

Gestart door argilla, 09 juni 2006, 11:53:04 AM

argilla

In het vervolg kan men Fret loco diesel zien in het station van Tessenderlo ( via Diest).
De bedoeling is om 200.000 ton MVC per jaar( monyvinyl chloride de basis voor PVC polyvinyl chloride) te vervoeren naar Mazingarbe France.
Gisteren , donderdag waren er de 467 843/ 467 594  te zien in groene livrei.
Spijtig had ik mijn digifototoestel niet bij.
De sleep bedroeg ( gisteren) 16 wagens van Simotra. Maar er worden ook slepen van 24 wagens gedaan.Het conteact met de Sncf geeft een besparing van 300.000 ?.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

trainfreak

Die treinen rijden toch al enkele maanden?
Ik heb deze vandaag nog gespot!
Spoorse groeten
Dimitri

ERVIN

@Tufken,zijn deze franse diesels ook in model verkrijgbaar?

tufken

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Tufken,zijn deze franse diesels ook in model verkrijgbaar?



Ik ben aan het kijken welk model dit is.
De serie 463 en 468 ken ik
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


mark7758

SAI (Piko) heeft deze locomotieven als model.
Alleen beperkt verkijgbaar. Oplage 500 stuks per nummer. (Er zijn nu al meer als 10 varianten op de markt.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

argilla

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Die treinen rijden toch al enkele maanden?
Ik heb deze vandaag nog gespot!



Dat is goed mogelijk. Maar dit is een nieuw kontrakt.( Vroeger gebruikte men hiervoor de 77-ers van de nmbs). En zekers niet tot in Tessenderloo. (Dwz bijna Leopoldsburg, want de lijn loopt zoverder)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

loco

Het gaat hier om de Franse (4)67400 serie en is onlangs uitgebracht door Piko in opdracht van een Franse firma (ik denks SAI). Het model is uitgebracht in 4 kleurivarianten waaronder de Fret versie. Deze zijn normaal alleen in Frankrijk te verkrijgen en ... bij Jocadis. Het is een goedkoop model van Piko. De motor is er ondermeer ingeplakt. Maar de rijeigenschappen zijn redelijk goed.
Loco



Hier de dubbele Loc onderweg naar Tessenderlo genomen in Hombeek nabij Mechelen. Wel vroeg opstaan. Want normaal is hij daar reeds tussen 5.30 en 7.00 uur

trainfreak

Klopt!
Maar in de namiddag rijd dezelfde trein dan terug.
Dan is die om 14u03 in Mechelen.
Spoorse groeten
Dimitri

argilla

die FRET vertrekt in Tessenderlo om 12.45 richting Diest. De Mvc wagons worden afgehuurd door LVM ( waar ik werk).
Gevuld en ook klaar gemaakt voor keuring.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

boke

citaat:
Geplaatst door argilla

die FRET vertrekt in Tessenderlo om 12.45 richting Diest. De Mvc wagons worden afgehuurd door LVM ( waar ik werk).
Gevuld en ook klaar gemaakt voor keuring.


Waarvoor staat LVM?

groetjes,

janjozef

ik heb deze locomotieven verleden vrijdag rob 11u aan de stenenbrug gezien in Borgerhout maar wel los.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

55erke


Ik heb deze trein vandaag nog op foto kunnen zetten in Diest. Om 13u... en nog een beetje[:D]

Groeten
Johan

conmeljanand

Een tussendoortje [:p]

Kan er iemand mij zeggen als de SNCF FRET BB26070 SYBIC in ons landje te zien valt [?]
jan

Jurgen

http://www.belgianmodeltrains.be/15.html

Zijn dit dezelfde locs? Zo ja, dan kan je die om 13.20 uur in Aarschot zien langsdenderen. Vandaag stond die trein te wachten in het station van Aarschot. Om 13.40 uur is hij verdergereden richting Wezemaal.
Als de foto's mislukt zijn, trek het u gewoon niet aan h?. Ik ben geen fotograaf, ik wou gewoon weten of ik die trein ook in model kon namaken. Daarvoor had ik wel foto's nodig natuurlijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Dus kunnen ze eigenlijk maar voor 1 heen en 1 terugrit ingezet worden op onze banen.
Ach ja, zo komt er ook een klein beetje realiteit op onze banen h?. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.