Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Mijn slechtste ervaring bij het grootspoor

Gestart door tufken, 08 juni 2006, 21:03:24 PM

DelticPower

#15
Hoi Tom,  dat klopt, doen ze ook hier bij ons. Dan heet het machinistje pesten. Of met een brommer midden op een overweg, wie durft het langste te wachten. Uiteindelijk wint de trein.

Het klinkt hier allemaal negatief, en als machinist maak je van alles mee. Gelukkig niet iedere dag tramelant ook leuke dagen daarom is het voor mij nog altijd het mooiste beroep geweest.


Groeten van Jan

Tom

#16
Het is natuurlijk belangrijk dat je je job als treinbestuurder graag blijft doen.
Maar zulke verschrikelijke ervaringen vergeet je waarschijnlijk nooit.
Tom

Jurgen

#17
Met alle respect hoor, maar dit zijn zo van die dingen die ik liever niet lees.

Ik heb ook een machinist in de (verre) familie. Die is ooit een keer tegengehouden in het station van Leuven toen hij met een goederentrein op weg was. Hijzelf wist niet waarom hij moest stoppen, tot men kwam vragen of hij iets wist over een man die hij even daarvoor omvergereden had. Hij had dit niet gezien en zei dat ook tegen die mensen. Hij kreeg als antwoord dat het dan in orde was en dat hij mocht verderrijden. Ondertussen wist hij ook wat er gebeurd was, maar kon hij die schok wel zelf verwerken.

Voor de rest ga ik dit draadje niet meer volgen. Ik kan er gewoon niet tegen tegen zo'n dingen. Maar nogmaals, alle respect voor de mensen die zoiets moeten verwerken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kennethvr

#18
Ik wou hier toch ook even op reageren.
Als treinbestuurder in de reizigersdienst te Antwerpen Centraal (reeds 8 jaar) kan ik ondertussen al hele boeken schrijven over mensen die zich niets aantrekken van slagbomen, rode lichten enz...
Ik heb nog niemand overhoop gereden maar het heeft toch al een paar keer niet veel gescheeld en dan kan ik u verzekeren dat uw tikker wel even in overdrive gaat.
Het ergste is dan nog dat als je dan er iemand op aanspreekt dat ze je dan dikwijls nog in je gezicht staan uit te lachen of je gewoon negeren. (de middelvinger is ook een populair antwoord)
Als het kinderen zijn die overhoop worden gereden is het altijd erg, maar wat me dan wel ergert is dat dan dikwijls geprobeerd wordt de schuld in de schoenen van de NMBS te schuiven. (overweg is te lang dicht, maar halve slagbomen ipv hele enz...)
Het is h??l simpel: RODE LICHTEN AAN EN/OF SLAGBOMEN DICHT=WACHTEN!
En dan heb ik het nog niet over die pipo's die het nodig vinden om voor de aankomende trein wat in het spoor te gaan dansen (echt gebeurd!)of doodleuk in het nevenliggende spoor aan het wandelen zijn (als je tegen 120km/h langsrijdt).

Wou dit toch maar eens even kwijt [:I]

Peter

#19
Kenneth,
Dit is een onderwerp waar we nog weken over zouden kunnen doorgaan.
Niet alleen bij het spoor maar ook in het dagelijks verkeer maak je hoe langer hoe meer die dingen mee (ik noem het onverantwoord gedrag)
Er word hoe langer hoe meer geleerd dat we "tolerant" moeten zijn maar de weegschaal is inmiddels ver naar de andere kant aan het doorslaan.(nee ik ben geen VB'r)Voor iemand die de treinen volkladdert met verf (ze noemen het kunst) moet je tolerant zijn.
Blijkbaar is iemand die zich aan de regels houdt, iemand die niet meer van deze tijd is.En de NMBS doet hier ook aan mee. Wij rijden regelmatig met de trein van Antwerpen naar Oostende.(1 klas) sinds die reklame slogan van "kinderen moeten kunnen spelen" is het gedaan met rustig reizen. Anderhalf uur in een trein met rondrennende kinderen is net iets teveel van het goede.(on-tolerant?)Ik weet, kinderen moeten kunnen spelen, maar er moet wel een evenwicht zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

DelticPower

#20
Hallo Kennethvr,  tijdens mijn 29 jaar op de trein ook vanalles mee gemaakt. Twee bromfietsen op een overweg. Wie durft het langste te blijven staan. De laatste won. Ik had hem.
Collegiale groeten van Jan.

rgp

#21
Dag,

Peter, prachtig samengevat, alleen nu nog hopen dat het tij keert.

Als er ene doodgereden wordt op een overweg door onverantwoord gedrag hoop ik alleen dat ze de rekening effectief presenteren, want ik zie niet in waarom ik (als lid van de maatschappij) zou moeten meebetalen.

Iedere morgen om 6u27 neem ik de trein in Begijnendijk en wat zie ik iedere morgen:
1? een man en een vrouw die altijd te laat zijn en door de gesloten overweg rennen;
2? een groepje dat aan de overkant staat te keuvelen, en de overweg kruist wanneer de bel gaat en de slagbomen reeds zakken; daar is een moeder van een klein kind bij (goed voorbeeld geven ?) en een aantal die -ik denk- in het onderwijs staan.

Ofwel is men in dit apeland oeverloos tolerant ofwel wordt men voor fascist of VB'er uitgesch....ten.  Voor iemand men norm een waardengevoel is er geen plaats (alleen maar om te betalen)[:(!]

Roland

loebaske

#22
Wij wonen aan de overweg (nu al bijna 1.5j) en je hou het
niet voor mogelijk welke sporten er hier behoevend wordt,
met de fiets/bromfiets wachten tot de slagbomen naar beneden
zijn en dan slalom de overweg door, ik hou dikwijls men hart
vast, in feite mogen ze van mijn part weer de overweg wacht
invoegen, ik wil er gerust mede voor betalen, als men al de kosten
en leed rekend dan gaan we niet veel moeten bijleggen.
Al vaak de verantwoorden diensten ingelicht, en dan komt zo een
amtenaarke effe kijken en de kous is af.
In ieder geval als we hier zijn komen wonen, ben ik van de eerste
dag met de kleine (toen 4.5j) naar de slagbomen geweest als
er een trein passeerde, (hem goed vast gehouden)en hem duidelijk
laten voelen hoe een trein hem kon meezuigen, sedert dan blijft
hij op een goede 3M van de slagbomen.
Hij gaat regelmatig gaan kijken welke trein paseerd omdat hij
intresse heeft, maar op veilige afstand.

Havoc

#23
Akkoord dat er veel onverantwoord gedrag is op/bij overwegen. Maar soms is de NMBS toch ook niet zuiver op de graat.

Hier in St-Agatha-Berchem is een overweg over de steenweg. Langs 1 kant is er een voetpad. Jaren geleden hebben ze dat heraangelegd en de dubbele slagbomen vervangen door enkele. Zogezegd veiliger voor de auto's. Maar dat betekende dat langs 1 kant er geen slagboom was over het voetpad. Je moest maar weten tot waar je kon komen. Hoe een blinde zelfs maar kon weten dat de overweg dicht was heb ik nooit gesnapt. Ze hebben dat na enkele jaren toch opgelost met een kleine slagboom voor de voetgangers. Maar het heeft toch een slachtoffer gekost voor het zover was.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

factageklerk

#24
het moeten niet altijd ongevallen zijn die verschijnen in deze rubriek om slechte ervaringen te hebben bij het grootspoor mijn slechtste ervaring was mijn laatste werkdag bij het spoor omdat m'n contract afgelopen was en niet werd verlengt
 

egwinds

#25
Patrick,

dit verhaal is des te aangrijpender voor mij daar ik zelf mijn vrouw dit jaar heb verloren. Ze heeft 38 jaar gevochten tegen de ongeneeslijke, aangeboren ziekte mucovicidose (voor meer info: www.muco.be). Als men zoiets meemaakt relativeert men meer en om de link te leggen met dit forum is men tevreden met elk belgisch treinmodel en ziet men eerst en vooral het goede ervan en begint men niet meer te vitten over details, die misschien foutief zouden kunnen zijn.
In ieder geval veel sterkte (ik weet dat men door zo'n ervaring zeker sterker wordt).
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰