Toen "met treinen spelen" nog spelen was...

Gestart door eve, 27 augustus 2015, 09:59:58 AM


efl045

Bij mij is er nog niet veel veranderd, 't rijdt digitaal dat wel, maar 't blijft speelgoed...
https://www.youtube.com/watch?v=M67vGzNMITM

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Pure nostalgie, waar zeker niks mee mee is.
Toch heb ik meer plezier aan het bouwen. Ieder zijn ding, nietwaar?
Onze hobby laat dat allemaal toe!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Tja .... er zijn heden den dage nog heel veel die spelen en bouwen op een laag pitje zit  ;)

efl045

Wees blij dat er nog zijn die spelen met treinen want als je speelgoed te au sérieux neemt haken de kinderen af en is onze hobby zoals het duivenmelken ten dode opgeschreven  ;)
Ik heb er altijd voor gezorgd dat er nieuw bloed in onze hobby komt en spelen met treinen dan ook altijd centraal gesteld als de kleinzoon op bezoek komt.
Zowel buiten:




Als binnen:


Ik hoor zoveel zeggen dat de jeugd van tegenwoordig niets anders meer doet dan spelletjes spelen op computer of tablet, maar dat komt vooral door de ouders en grootouders die dan minder moeten opruimen denk ik, want spelen met treinen, daar steek je wel heel veel tijd in.

Rangeerduivel

En ik durf wedden dat opa hier een (streng) oogje in het zeil houdt over wat er met zijn centrale gebeurt!,
sporen mee opbouwt en ondertussen stiekem mee geniet! :)

;)

efl045

Dat klopt, ik geniet daar zeker evenveel van als mijn kleinzoon  :)
't Doet mij terugdenken aan mijn jeugd toen tapijtrijden dagelijkse kost was.

centauri167

Kinderen mogen inderdaad steeds minder spelen ...  Als ik kijk bij mijn schoonzus, die kinderen worden bedolven onder het speelgoed maar alles steekt in kasten en ze hebben een speeloppervlakte van 2 vierkante meter die dan nog altijd moet opgeruimd worden en dan is het raar dat ze liever tv kijken ...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: centauri167 op 28 augustus 2015, 11:45:30 AMdan is het raar dat ze liever tv kijken ...
ik dacht dat het computerspelletjes waren! Tof en alvast veel plezier met de kleinzoon (al dan niet met de trein)  :-\ trouwens fraaie gezellige tuin ook zonder die treinen !

Stieven76

Mijn oudste dochter (10) haar kamer staat vol met Playmobil, welke ze zelf verzameld en waar ze dan ook veel mee speelt. Soms zit ze, net zoals ik vroeger deed, een hele dag boven te spelen. Soms zit ze al eens voor de tv, tablet of computer. Maar zolang dat wat evenwichtig blijft vind ik dat niet erg. Die dingen horen er nu eenmaal bij deze tijd, en heb dan toch ook wel graag dat ze daar al wat met mee is.
De kleinste (1.5 j) heeft de beneden voor haar. Dikwijls lijkt het of er bij ons in de living een speelgoedbom ontploft is en ligt alles vol. Wij trekken ons dat niet echt aan, bezoekers soms wel, zeker als die bezoekers zelf geen kinderen hebben ;). 's Avonds wordt er opgeruimd, laat ze overdag maar goed spelen. TV interesseerd haar (nog) niet, wat we niet erg vinden.
Dikwijls zet ik mezelf mee op de mat neer en speel ik samen met haar. Wanneer ze een beetje ouder is haal ik haar toch een Duplo trein  ;D

raf

vriend heeft nog een echte treinen tafel
hier en daar een huis neer gepoot tussen de enorm vele rails en wissels
hij sponsorde de winkeliers nog goed om het zo te zeggen
elke trein zijn eigen rails en daar zoveel mogelijk van
maar hij had plezier in wat hij er mee deed en daar gaat het toch eigenlijk om

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.