Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

slooptrein 62-ers op Luchtbal?

Gestart door GeM, 07 juni 2006, 13:26:59 PM

Tom

Wonder boven wonder heb ik er nog zien staan in Sj in hun eerste livrei.

               [?]
Tom

GeM

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zeg,is dat een groene 62er die daar tussen staat,ik wist niet dat die locs nog in de groene livrei bestonden??[:I]
Hoe geraak je daar het best,ik kom van de E-314?


Je rijdt naar Antwerpen, neemt de ring richting Breda
Dan neem je de afrit merksem (de 2de!) na de afrit (aan de Mcdonalds) rechts, onder de snelweg door, vlak ernaast is volgens mij de ingang van het station
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

trainfreak

Als ik het zo zie is het die rij die vroeger in FNND (Antwerpen-Noord) stond.
Er zijn nog enkele groene 62'ers, waaronder de 6219, 6244 en 6256(?) en anderen.
Als het die van FNND zouden zijn dan zal de 6244 er zeker tussen staan!
Spoorse groeten
Dimitri

Fretbol

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Als ik het zo zie is het die rij die vroeger in FNND (Antwerpen-Noord) stond.
Er zijn nog enkele groene 62'ers, waaronder de 6219, 6244 en 6256(?) en anderen.
Als het die van FNND zouden zijn dan zal de 6244 er zeker tussen staan!



Het zijn inderdaad de rij 62'ers die tot vorige week op Antwerpen Noord stonden, en de 6244 staat er inderdaad tussen.

Deze locs zijn enkele dagen geleden naar Antwerpen Luchtbal gesleept en staan voorlopig op de sporen van de nieuwe HS lijn, waarschijnlijk worden ze binnenkort weggebracht om - jammer genoeg - allemaal gesloopt te worden. Ik had gehoopt dat de NMBS ook ??n van deze locs zou bewaren als museumloc, maar daar heb ik nog niks over gehoord.

Groeten,

Fretbol ;)

modelbaanHO

Ik ben vandaag foto's gaan nemen van de lokomotieven.
Je kan ze bekijken op volgende link http://www.pixagogo.com/0062715121
Luc
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

trainfreak

@ fretbol: de 6303 is, als ik me niet vergis, toekomstig museumloc[;)]
En TSP heeft de 6289.
Spoorse groeten
Dimitri

tufken

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zeg,is dat een groene 62er die daar tussen staat,ik wist niet dat die locs nog in de groene livrei bestonden??[:I]
Hoe geraak je daar het best,ik kom van de E-314?



Hallo Erwin,

Je rijdt richting Nederland, de 2? afrit, de 1? is het sportpaleis.

Die afrit splitst in 2, de 2? afslag.
de 1? is Merksem.

Beneden moet je naar rechts, verplicht.
Onder de brug aan het benzinestation rechts in (Columbiastraat).
Deze straat volgen tot voorbij het laatste hoge flatgebouw,
hier terug naar rechts tot je niet verder kunt (+- 300m)

Daar links (Argenti?laan) , de spoorweg ligt rechts van U, hier +- 800 m volgen tot je onder een viadukt rijdt, endaarachter ligt het station,  hier zullen ze normaal ergens staan.

Achter het stationnetje kan je dicht tegen de spoorlijn staan om te fotograferen.
Het is +- 1,50 km van die afrit.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


GeM

Ze zijn vannacht verdwenen. Wie heeft ze gepikt? Opbiechten! [:)]
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

renstimpie

Hallo

Ik heb ze gisteren ook gezien, Ik werk op donderdag aan de columbiastraat (vlakbij de plaats waar ze stonden) maar helaas gisteren geen fototoestel bij.
Dus vanaf nu, elke donderdag neem ik mijn fototoestel mee.

Het was wel indrukwekkend.

Greetz

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

modelbaanHO

ik had er nog een paar nodig voor op de modelbaan, samen met de verkleinmachine van professor Barabas.
Ik heb blijkbaar eventjes geluk gehad om gisteren nog langs te rijden.
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Fretbol

citaat:
Geplaatst door trainfreak

@ fretbol: de 6303 is, als ik me niet vergis, toekomstig museumloc[;)]
En TSP heeft de 6289.



Aha, zo mogen we het horen [;)]

Wie de locs nog wil gaan bekijken zal ik moeten teleurstellen ... vanmiddag zag ik de ganse rij terug op Antwerpen Noord, ze stonden dit keer allemaal in de bundel van TUC Rail ( Misschien werden ze gebruikt voor ??n of andere testrit, want TUC Rail bouwt nl de HS Lijn naar Nederland. De 6244 werd trouwens al geruime tijd gebruikt om werktreinen van TUC mee te slepen )

Groeten,

Fretbol [;)]

mark7758

De 6306 is de toekomstige museumloc en misschien zaterdag en zondag te zien in Kinkempois waar hij thuis hoort. (Depot)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rochevalien

Hallo,het was wel echt 5 voor 12 om nog eens zoveel 62 ers bij elkaar te zien.
Deze stonden er: .5302/.5201/.6254/6244/.6299/.6246/.6331/.6294/.6277/.6260/6315/.6283/.6296/.6268/.6281/6297/.6253/6256/.6221/.6250
Alle loks waren in de gele kleur behalve 6244(originele livrei m?t fabrieksplaten!) en 6256 (standaard schildering groen).
De meeste loks waren -uitwendig-nog in vrij goede staat maar waren praktisch allemaal hier en daar herschilderd.Er waren ook enkele loks bij waar de groene verf praktisch voledig verdwenen was,alsof ze er met watervast schuurpapier over geweest waren.Ook opvallend was de verregaande staat van verwaarlozing bij de 52 en 53:h??l vuil en dak volledig verroest en nergens iets bijgeschilderd.
Wel erg leuk om de verschillende loks met elkaar te vergelijken ivm de graad van vervuiling.Ik heb foto's van alle loks,ook detailfoto's (71 in totaal) maar die kan ik hier moeilijk allemaal tonen.
Als er mensen interesse moesten hebben....vragen staat vrij.

Dit is geen restant van de atlantik-wall maar gewoon station Luchtbal... goede smaak hebben ze bij de NMBS blijkbaar nog altijd niet.
De liftschachten zijn overigens nog altijd leeg...en je auto kan je er ook al niet kwijt. NOT park and ride??







Gerrit




trainfreak

Ik heb wel interesse in de foto's!
De detailfoto's mogen er gerust bij, als het niet te veel werk is natuurlijk.
Ik probeer de 62'ers wat te volgen hier in de buurt zodat ik weet waar ze uithangen[:)]
Spoorse groeten
Dimitri

ERVIN

Dit moet mooi zijn om al deze loc in het echt te zien,zoiets heb ik nog nooit gezien,werkelijk prachtig!!
Maar om dit in model na te bootsen zal ik nog h??l veel locs moeten kopen.[:D]