NMBS ES wagentje

Gestart door reeves, 06 augustus 2015, 17:24:26 PM

reeves

Beetje meten,zagen,snijden,plamuren,vijlen,schuren

Zal niet 100% gelijke afmetingen hebben met het origineel maar de bedoeling is om eens te proberen iets dergelijks te fabriceren om zodoende ervaring op te doen

Groet Tom













reeves

Gisteren avond de grondlaag gespoten, na drogen toch nog enkele klein putjes gevonden en deze vanmorgen terug opgevuld, straks nog een beetje schuren met zeer fijne korrel en terug een grondlaag, daarna als het goed bevonden is een laatste keer nat schuren en klaar om een verfje erop te airbrushen.

Groet Tom

Gerolf

Lijkt me een leuk fantasiemodel. Ik volg  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ward

Ziet er al goed uit Tom!
Benieuwd naar het vervolg ;)

grtz
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

http://www.railpassion.org/infra---es.html hoewel deze ook had gekunnen !  :-\ Alvast veel plezier en succes !  ;)

reeves

Das voor een volgende donorkap Peter , gisteren na de witte grondlaag te hebben aangebracht en nat geschuurd te hebben de groene basiskleur aangebracht.

Ziet er al helemaal anders uit.
We knutselen gestaag verder......

Groet Tom

Peter

Ziet er al zeer mooi uit.
Heb hier zelf nog zo'n donor kap liggen, een paar jaar geleden overgekocht van Gerrit (Rochvalien)
Moest ik voldoende informatie, zeker voor het dak, hebben gevonden had ik al een tijd geleden aan die ES 403 begonnen zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Svendw

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

reeves

De groene basiskleur, dak moet nog zwart gespoten worden, dan beginnen met de rest, weet iemand waar ik decals kan vinden om de gele biezen rond de lichten te verwezelijken?

Groet Tom






ward

Knap en strak spuitwerk! Ziet er goed uit!

Grtz
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

theedooz

Leuk project! Wel zie je nog de contouren van de dichtgemaakte ramen zitten.

Wie nog kappen zoekt; ik heb er nog enkele (zie marktplaats.nl).
 

755philippe

Hallo,
Een interessant project dat je aan het realiseren bent. Ik heb thuis nog 2 van deze kappen liggen. Misschien voor mij een idee om jou project achter de schermen ook te realiseren.
Vraag 1: heb je de kappen middendoor gezaagd want deze waren volgens mij toch een stuk langer
Vraag 2: het groen dat je gebruikt welk merk en nr gebruik je (Tamiya??)
Vraag 3: heb je hiervoor ook een onderstel en motorisatie voorzien zo ja welk ?
Ik blijft dit draadje volgen.
Mvg

755philippe

reeves

De kappen zijn inderdaad doormidden gezaagd , eigelijk bij één kap een middenstuk eruit gezaagd

De verf is vallejo, deep green met enkele druppels zwart, de foto's hierboven is de kleur deepgreen maar vond deze een beetje licht dus een tweede laag met deepgreen en enkele druppels zwart.

Als donor onderstel weet ik nog niet direct een kandidaat zal eerder ook zagen en plakken worden

Groet Tom

Svendw

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

reeves

Kap ondertussen ontdaan van de verf, ik kreeg de gele lijn niet perfect
Heb de kap nu eerst geel gespoten, daarna de gele lijnen afplakken en de kap terug groen zetten.
Hopelijk komt er een strakke lijn uit , anders zal het terug groen worden en met smalle strook gel sticker plakken of ne decal

Iemand die toevallig weet waar je fijne lijntjes in geel kan krijgen al dan niet decal?
Decal gaat properder zijn dan sticker want dat heeft bijna geen dikte, maar zover zijn we nog niet,
Morgen om maskingtape van 2en3mm om de lijnen af te plakken.

Groet Tom