Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Floris

oei. tijd om de kat terug te knabbelen. Awww. doe maar niet.  :P
succes man! Leuk dat er weer wat borrelt bij dit project!

Michiel

#3721
Ik dacht, ik spreek zelf het filmpje vol, opdat het allemaal wat enthousiaster overkomt dan met flauwe ondertitels... niet dus. Dat inspreken valt behoorlijk tegen, maar het is voor het goede doel (jullie), en dus proficiat ermee.

De streep is getrokken. De huidige toestand duidelijk en publiekelijk. Dus nu op naar de vooruitgang, de constructieve aanpak, en bouw naar meer en beter. Binnenkort horen jullie wel weer meer van mij, maar nu hou ik m'n bek. Vinden ze hier thuis eigenlijke ook wel zo fijn...  ;D


(Klikken op het filmpje werkt nu wel, popcorn moet je zelf voor zorgen)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Michiel werkt helaas niet ook als ik er op klik.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Is rechtgezet. Ik vergat te bevestigen om het filmpje van "private" naar "public" te brengen.  :-[
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Op zo'n stom stukje segment liggen meteen 9 bezetgemeldde secties (3 stopsecties,  2 meldsecties, en 4 keerlusmodule-signaaldraden). De twee wissels worden met servos aangestuurd, maar ik moet de servoaandrijvingen nog moet plaatsen. 1 wissel ligt meteen ook in de keerlussectie om het elektrich interessanter te maken om rijlengte te winnen in de keerlussectie. Voor zo'n stom klein segment worden het uiteindelijk het toch aardig wat kabeltjes die teruggekoppeld moeten worden naar de hoofdbaan. Via een 25pins subD connector wordt deze wegneembare module elektrisch verbonden. Nog een 6 tal draadjes, en deze module is klaar. De andere kant, de hoofdbaankant, moet nog volledig aangepakt worden. Dat is een karwij voor na terugkomst van vakantie (vertrek overmorgen)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

wat een fijn filmpje! De combinatie van het commentaar en het pianomuziekje is echt perfect.

mahtoska1

Citaat van: Floris op 15 augustus 2022, 16:23:02 PM
wat een fijn filmpje! De combinatie van het commentaar en het pianomuziekje is echt perfect.

Dat vind ik ook.

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Michiel

Thanks mannen! 'k Vind zelf m'n commentaar nogal sullig, aarzelend met onduidelijke uitspraak. Maar al doende...  'k Ben het wel eens dat het muziekje leuk klinkt.  ;D

Ik elk geval de motivatie is er, maar nu eerste 10 dagen vakantie met de kinders. Eind augustus pik ik de draad weer op...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Weer thuis na een heerlijke 2 weken ontspannen vakantie. En dus meteen weer bezig met de bedrading van de rechter keerlus. Met een beetje meeval is dat volgend weekend klaar. Dan zou ik meteen ook de eerste handbestuurde rondjes moeten kunnen gaan rijden. Automatisatie met bezet- en terugmeldingen komt daarna, wanneer het met de hand rijden vlot verlopen is.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Net terug van vakantie en Michiel vliegt er weer in, succes ik kijk nu al uit naar jou proefritjes.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Het laatste segment is bedraad (indien alles goed blijkt, bundel ik de kabels, nu is nog een zootje). Morgen worden alle segmenten gekoppeld, en ga ik de spanning aanleggen. Altijd een spannend moment, want kortsluiting is dan dikwijls een lastig probleem: moeilijk om te bepalen waar ie ziet (een kwestie van steeds weer opsplitsen en proberen). Ik kruis alvast de vingers...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI


Michiel

De hele handel hangt aan elkaar, mechanisch en elektrisch, maar de overgangen tussen segmenten vooraan en de hangbakken achteraan moeten verbeterd worden. Zoals het nu is, is het een drama om het uitgelijnd te krijgen, en vooral te houden. Dus nog even doorgaan met het creatief knutselen voordat hier treinen over kunnen rijden.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)