Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Beneluxrail net

Gestart door n/a, 03 juni 2006, 01:36:27 AM

n/a

Hallo,

Zoals we de laatste dagen hebben kunnen lezen en zien (aangroei nieuwe forumleden )is de stekker van BNL uitgetrokken.

Mag de reden daarvan gekend zijn voor iedereeen ,of is dit TOP SECRET
Het is maar dat er misschien op dit forum niet dezelfde fout,indien er een fout gebeurd is natuurlijk , zou worden gemaakt.

Spoorse Groetjes

Johnnytrein

Hallo Locorail, Weet je dat er een doorstart gemaakt word. zie http://www.somda.nl/bnlr/forum/ Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

Er is blijkbaar een "beneluxrail-nieuwe stijl" in de maak. Goed nieuws, lijkt me.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

martintje

Zeker goed nieuws Gerolf. ook voor hier.
Er zit namelijk veel oud zeer en ik zou me diep gaan schamen als dat hier uitgevochten zou gaan worden als er geen alternatief was gekomen.het voert te ver om het waarom hier uit 1 te zeten en dat ga ik ook zeker niet doen omdat we dan ook hier weer een wellus nietus discussie gaan krijgen
Op de alternatieve site is duidelijk te lezen wat er allemaal speelt, al is het maar het topje van de ijsberg.
In mijn beleving kan hier ook niet dezelfde fout gemaakt worden omdat dit geen privesite is dus dont worry, al was de fout niet zo groot als sommige doen vermoeden, de eigenaar had er gewoon geen zin meer in
Er is trouwens nog geen nieuwe beneluxsite, de site die er nu is is als eerste opvanghuis voor alle dolende forumers en om de meningen te peilen hoe de nieuwe er uit moet komen te zien en als ik het goed heb begrepen gaat volgende week de echte al online.
En eerlijk gezegd, veel kennis was la verdwenen op de benluxsite omdat de echte modelbouwers daar al lang niet meer met liefde postte.

Ik vind het ook heel jammer dat het zo gelopen is de laatste maanden, omdat ik me 5 jaar lang met veel plezier en toewijding he ingezet voor de ?vereniging? en heb er veel leuke modelspoorvrienden aan over gehouden, waarmee we op beurzen staann,, excursies doen, bbq of gewoon bij elkaar langs komen om te beppen, dat is gelukkig niet verdwenen [:)]
Ik hoop dus oprecht voor vele dat de nieuwe site weer een succes zal worden, en dat deze site verschoont blijft van de burenvete, en zolang de Ollanders zich realiseren dat we hier te gast zijn, zal dat niet snel gebeuren [^]
Mvg Marty

watman

Het nieuwe forum wordt blijkbaar een forum alleen voor geregistreerde gebruikers, kunnen anderen dan de info niet lezen ????

"Als je je registreert zullen we je later middels een mail de URL van de nieuwe site sturen"

Er staat te lezen : "Dit forum is dus niet bedoeld voor modelspoor-discussie's...".  

Als er niet mag gediscuteerd worden, wat is het nut dan van een forum ? Is er geen vraag en antwoord mogelijk ?
Zal er dan alleen maar 'info' medegedeeld worden.
Zal niet interresant worden voor 'nieuwelingen' in de hobby.
Zelf was ik niet geregistreerd bij beneluxrail, maar las wel heel wat nuttige en bruikbare info .  Als je beginner bent in de hobby kan je ook niet veel info terug geven aan het forum.  
Afwachten wat de toekomst zal brengen.  Hoop doet leven.
Mvg Bart
 

martintje

Bart, zoals ik hierboven al zei, dat de nieuwe nog niet online is.
Je kan je gewoon registreren, net als hier en dan krijg je mail wanneer de site online is, maar daarna kan je je ook nog registreren of alleen lezen, net als nu.
En er wordt echt flink gediscusieerd daar hoor, het gaat alleen ff niet over treintjes [^] maar over hoe de nieuwe site op te straten en inmiddels zijn er al een zwikkie modderaars gevonden die alles weer op gaan zetten
Mvg Marty

tonycabus

OK, wij verheugen er ons niet op dat Beneluxrail eruit gaat, integendeel. We merkten plots een sterke toename van het aantal deelnemers en het viel op dat de grote meerderheid ui Nederland komt. Daar hebben we op zich niks op tegen. Iedereen is hier welkom.

BESTE NIEUWE LEDEN,
WIJ ZIJN BLIJ DAT JULLIE HIER EEN STEK VONDEN. WE VESTIGEN ER ECHTER GRAAG UW AANDACHT OP DAT OP DIT FORUM, ZOALS OVERAL, GEDRAGSREGELS ZIJN DIE GERESPECTEERD DIENEN TE WORDEN.
DIT FORUM HEEFT DE (GOEDE) REPUTATIE "ZELFMODEREREND" TE ZIJN EN DAT WILLEN WE ZO HOUDEN!!
DE MODERATOREN LEZEN MEE EN WENSEN ZICH ZO WEINIG MOGELIJK IN DE DISCUSSIES -OOK AL WORDEN DIE SOMS VRIJ HEFTIG- TE MENGEN. DISKUSSIES ZIJN EEN NATUURLIJK FENOMEEN OP FORA EN DIENEN ALS DUSDANIG DAN OOK GERESPEKTEERD TE WORDEN DAAR ZE DE LEZERS TOELATEN ZICH EEN OPINIE TE VORMEN.
VERWAR DUS AUB "DISKUSSIE" NIET MET "SCHELDPARTIJ". DIT LAATSTE KUNNEN WE ECHT MISSEN ALS KIESPIJN.

LEES DUS AUB EVEN DE GEDRAGSREGELS BOVENAAN DE INTRODUCTIEPAGINA VAN ONS FORUM

ALS IEDER ZICH DAAR AAN HOUDT MOETEN WIJ ADMINS NIET OPTREDEN EN BLIJFT DE SFEER ZOALS DIE HOORT TE ZIJN: KAMERAADSCHAPPELIJK EN SYPATHIEK
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Hallo Dames/Heren

Het klopt dat beneluxrail.net uit de lucht is.
Het waarom en hoezo, daarover is al veel geschreven, maar daar wilde ik niet verder op in gaan.

Op bovenstaande link staat een noodforum.
Dat is puur om jullie te informeren hoe we het verdwijnen van Beneluxrail.net gaan opvangen d.m.v. een splinternieuwe site.
Dus niet alleen een forum.

Het is geen doorstart, maar een compleet nieuwe uitgewerkte site, waar we iedereen graag terug verwelkomen.
Dat vraagt wel veel testen en voorbereiden.

We maken er wederom een stichting van, maar niet langer meer van 1 persoon, dus als er onenigheid ontstaat kan het niet meer voorkomen dat 1 persoon de stekker eruit haalt en 4000 man in de steek laat.

Heb geduld en volg de berichtgeving op de link in deze tread.

Groeten

Chris van Diesen
namens

Het BeneluxSpoor.net team. (de voorlopige naam)


Johnnytrein

Tonycabus, Ik begrijp dat een forum regeltjes heeft maar je hoeft niet zo hard te roepen tot nader order is niemand van ons doof. Ergens anders op dit of een ander forum staat dat hoofdletters = roepen vandaar.[:)] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tonycabus

Ja, Johnny, maar ik moest nu even tot over de grens roepen, zie je...
Er komen plots zoveel nieuwerikken op ons af dat ik wel van het begin af duidelijk wilde stellen dat we hier van gehakketak en zo niet gediend zijn. Iedereen is hier welkom, maar de sfeer van dit forum is uniek en dat moeten we zo houden. Vandaar de grotere letters.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

RedFrits

Bravo, als nieuweling sluit ik mer er compleet bij aan. Ik dek mezelf alleen meteen in: Mijn excuses vooraf, voor als ik verkeerd advies geef.
[:D]

n/a

Mag ik dan tenslotte nog reageren dat beneluxrail.net zeker niet alleen maar  op slot is gegaan door lastige gebruikers, maar ook door problemen achter de schermen. (helaas)
Nu lijkt het net alsof dit forum bang moet zijn van al die hollanders die hier naartoe komen (bv dat schreeuwen)

[:D]

Gerolf

Ik kan Tony's bezorgdheid best begrijpen. De vormgeving van de reactie was misschien wat t?, maar de inhoud: applaus!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Inderdaad we hebben geen bang van een hoop hollanders, we hadden er al een hoop, alleen tussen de twee forums kan een verschil in aanpak gezeten hebben en de "oudere"  van het MSM-forum (en ik denk aan vlaming en nederlander) zouden graag hun forum houden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

DelticPower

Hoi Jan,  als ollander en reservebelg begrijp ik de reactie van Tony wel. Er is altijd een groot verschil geweest tussen dit en het beneluxforum. Dat forum was wel goed, maar in mijn ogen te formeel.
Het liep er soms wat stroef. Ons forum is wat bourgondiser. Hier is ook plaats voor een serieuze discussie en een kwinkslag. Kortom het is gezellig onder elkaar en Tony wil deze sfeer vasthouden. Een goed streven.
Groeten van andere Jan