Insolventie Modern Gala?

Gestart door guydhaese, 09 juni 2015, 22:56:17 PM

guydhaese

@ Peter, Eric en David
Dank voor jullie toelichting.
Inderdaad een heel spijtig verhaal voor alle actoren.
Benieuwd ook naar de toekomst toe...
Ik vond de kwaliteit van productie en vooral afwerking bij Modern Gala echt schitterend.  Het zal hoogstwaarschijnlijk niet zo evident zijn voor een nieuwe partner van LS Models om dat niveau op korte termijn te evenaren.
Vriendelijke groet,
Guy

loebaske

M.a.w. zal het wel eens kunnen dat de produkten die bij VBV uitkomen/naleveringen er ook niet zullen doorkomen, denk bvb aan de sprinter??

LockyLuke

oei de AM 777 van Railtrack ex-jocadis   :'(
 

loebaske

ook al iets.....en dan die voorschotten die reeds betaald zijn, wat als die niet kunnen geleverd worden...
maar soit, we lopen voor op de feiten, horen het wel van de uitgevers hoe het gaat gaan...

Peter

Gewoon rustig afwachten. Ik dank dat de mensen van VBV enz wel hun uiterste best zullen doen om gemaakte afspraken na te komen, zodat de klanten hier geen financieel nadeel van zullen ondervinden.
Wat de levering van de nieuwe modellen betreft; dat zien we wel als het zover is
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 12 juni 2015, 10:30:18 AM
M.a.w. zal het wel eens kunnen dat de produkten die bij VBV uitkomen/naleveringen er ook niet zullen doorkomen, denk bvb aan de sprinter??
en onze 59 museumloc, of wordt die elders gefabriceerd ?  :-\

centauri167

Citaat van: loebaske op 12 juni 2015, 10:30:18 AM
M.a.w. zal het wel eens kunnen dat de produkten die bij VBV uitkomen/naleveringen er ook niet zullen doorkomen, denk bvb aan de sprinter??

Stond er op hun site of in een nieuwsflash al niet te lezen dat de uitlevering hiervan serieuze vertraging zou hebben, of vergis ik me ?

En nu even niet over VBV, maar dit probleem rond Modern Gala bevestigd mij weer om in onze hobbytak geen voorschotten te betalen, beter gewoon wachten tot de goederen in de winkel liggen en getest zijn.
Dat vermijd je de kans om geld kwijt te spelen, stress te hebben zoals bij de hld'91 of modellen met mankementen te hebben als bij die van PIko.

Denk trouwens ook dat dit faillissement nog eens vergaande gevolgen kan gaan hebben voor vele kleinseriefabrikanten, de grote merken zullen in hun nopjes zijn ...

dieselfreak

Ik koop de laatste tijd liever spoorwegboeken dan modellen, daar heb je veel minder last mee en ze bezorgen mij  minstens evenveel plezier.
MC

Herwig

Uit het hoofd weet 'k het niet 111% zeker, maar:

-  de    VBV's    in samenwerking met  LSM     =    Modern Gala
-  de    VBV's    NIET  samen met        LSM     =     àndere Chinese producent (kozijn van Modern Gala ?)

Staat op 't  forum ergens vermeld, dacht 'k.

guydhaese

Citaat van: dieselfreak op 12 juni 2015, 12:48:21 PM
Ik koop de laatste tijd liever spoorwegboeken dan modellen, daar heb je veel minder last mee en ze bezorgen mij  minstens evenveel plezier.
Ik zal je niet tegenspreken, ben momenteel in hetzelfde geval  ;)
grts

Vosje

#25
we zien wel

guydhaese

Citaat van: centauri167 op 12 juni 2015, 11:14:32 AM
Citaat van: loebaske op 12 juni 2015, 10:30:18 AM
M.a.w. zal het wel eens kunnen dat de produkten die bij VBV uitkomen/naleveringen er ook niet zullen doorkomen, denk bvb aan de sprinter??

Stond er op hun site of in een nieuwsflash al niet te lezen dat de uitlevering hiervan serieuze vertraging zou hebben, of vergis ik me ?

En nu even niet over VBV, maar dit probleem rond Modern Gala bevestigd mij weer om in onze hobbytak geen voorschotten te betalen, beter gewoon wachten tot de goederen in de winkel liggen en getest zijn.
Dat vermijd je de kans om geld kwijt te spelen, stress te hebben zoals bij de hld'91 of modellen met mankementen te hebben als bij die van PIko.

Denk trouwens ook dat dit faillissement nog eens vergaande gevolgen kan gaan hebben voor vele kleinseriefabrikanten, de grote merken zullen in hun nopjes zijn ...
Volledig mee akkoord!!!
En ja, de grote fabrikanten hebben zich, goed voor hen, op tijd uit China weggetrokken.  En Piko heeft ginds al heel lang een eigen fabriek, Dr. R. Wilfer was een visionair en pionier ter zake.
Maar inderdaad, al die fraaie modellen van de kleine fabrikanten...  wat wordt ervan?
Hopelijk zijn er in China nog firma's die de lacune na het verdwijnen van Modern Gala kunnen vullen.
Andere forumleden zijn beslist beter op de hoogte van de situatie in China.
Met vriendelijke groet,
Guy

Ps: Weet soms iemand hier op het forum bij welke Chinese firma Brawa laat produceren?  Ik vind dat de laatste (reeds in 2014) aangekondigde modellen wel heel lang op zich laten wachten (V100 en G10 (BR 57.10) bijv.).



stoomlokje

Heb van Kristof VBVL de bevestiging gekregen dat de 59 Niet bij Modern Gala wordt gemaakt, evenzo voor de reeksen 23 .., ..25 ... , alsook voor de Bolle Neuzen  .
Al deze worden bij andere fabrikanten vervaardigd. ;)
Alleen de Duikbril werd er nog gemaakt  :( :'(, maar men is bezig om de matrijzen er weg te halen.

gr.
Saskia

guydhaese

Citaat van: Vosje op 12 juni 2015, 13:38:16 PM
Het probleem zal zijn de moelen,  de moelen van de buitenlandse modellen zitten bij Modern Gala, dus in de faling ... = allemaal weg.
(zo goed als zeker)

de Belgische moelen zouden grotendeels in de handen zijn van LS Models (hopelijk), anders is het een volledig drama!

Oei, het kan dus erger zijn dan ik ooit zou vermoeden.
Dank je alvast voor de info!
Mvg,
Guy

guydhaese

Citaat van: stoomlokje op 12 juni 2015, 13:47:47 PM
Heb van Kristof VBVL de bevestiging gekregen dat de 59 Niet bij Modern Gala wordt gemaakt, evenzo voor de reeksen 23 .., ..25 ... , alsook voor de Bolle Neuzen  .
Al deze worden bij andere fabrikanten vervaardigd. ;)
Alleen de Duikbril werd er nog gemaakt  :( :'(, maar men is bezig om de matrijzen er weg te halen.

gr.
Saskia
Gelukkig!
Ik wacht op de bolle neus van de CFL.
Dank voor de info.
mvg,
Guy