Welke silicone rubber gebruiken om mallen te maken ?

Gestart door viking, 21 mei 2015, 17:53:55 PM

liefhebber

Hoi,

Ben de laatste dagen wat aan het experimenteren met de silicone uit de Action en maïszetmeel.

Dit is echt een goede en goedkope manier om mallen te maken.
Je moet er wel goed op letten dat je er niet te veel maïszetmeel bij doet, omdat de vorm dan zeer moeilijk in te drukken is en te snel droogt.

Voor het afgieten heb ik in eerste instantie gips gebruikt van SES creative ( modelgips om beeldjes te gieten voor kinderen).
maar daar was ik niet zo tevreden over.

Heb dan de plaatselijke knutselwinkel een bezoekje gebracht.
Daar raadden ze mij Gedeo Resin plaster aan, dat is een extra harde gips en fijn van structuur.

Gips is echter moeilijk te bewerken achteraf en voor kleine onderdelen is gips niet geschikt, dus ben ik op zoek naar een goedkoop alternatief.
De bekende 2 componenten hars is duur, en moet je in vrij grote hoeveelheden kopen, ook is dit maar beperkt houdbaar. (heb ik mij laten vertellen)

Heb een aantal foto's geplaatst, ga gerust eens kijken.

http://s1299.photobucket.com/user/Liefhebber1/library/Modelforum/silicone%20vormen?sort=3&page=1
 

dani

Je kan plastic smelten en gieten maar dat is een knoeiboel en kwasi niet te schilderen...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

viking

Ik heb een antwoord gekregen van de verdeler voor de glorex silicone in Nederland.
Een pot van 1Kg met harder voor €20  eerlijke prijs voor een goede silicone.( heb een collega die deze gebruikt en er zeer tevreden mee is)

Grts

Johan

Huugooke

dat beperkt houdbaar moet je met een vaatje zout nemen, valt goed mee. Bij de bekende firma hebben ze ook plaaster speciaal voor modelbouw; heel fijn en goed bewerkbaar, maar natuurlijk niet zo sterk als resin.