World Models

Gestart door Jurgen, 19 april 2015, 13:31:06 PM

Jurgen

Heeft er iemand meer info over dit project?

Er lagen 2 A4-pagina's van op de stand van Modern Gala in Dortmund, maar ik kan nergens info terugvinden op internet.
En de internetpagina die ze opgeven... werkt niet.  ???

Ze kondigen 4 Belgische rijtuigstammen aan, namelijk:

  • Set Oostende - Keulen E318 (1980): met DMS, I10 en een oranje I2A4R
  • Vauban Brussel - Milan (2002-2003): met volgens de foto Zwitserse Eurofima's denk ik en een restauratierijtuig
  • Set Keulen Oostende E319 (1988): met RIC kort, I6 en groene I2A4R
  • Set Iris Brussel - Zurich (1988-1990): enkel foto, geen uitleg, maar volgens mij enkele Italiaanse rijtuigen, I6 en een I10 resto

Daarnaast zijn er ook nog buitenlandse stammen.

Vermits het bij Modern Gala lag veronderstel ik dat het rijtuigen van LS Models zullen zijn en dat zij dus een project met echte rijtuigstammen gaan opstarten. De prijzen zijn echter niet min, voor de set Keulen-Oostende (en omgekeerd) staat er een prijs van € 499,00 bij voor telkens 8 rijtuigen.

Meer info dan wat op de folder staat heb ik niet, dus als iemand iets meer weet, shoot!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#1
zijn waarschijnelijk gewoon LSmodels, de website (en sitenaam) zal voor buitenland geweest zijn om zodoende de achterstand in Belg. modellen wat te verbergen !

Een iemand bij ons had een slechte decoder(set NMBS M6'en) en mocht zijn decoder opsturen en zou een nieuwe krijgen, als dat waar is dan is dat ongelooflijke service,iets wat vaak LSModels als zwak punt aangesmeerd wordt !

Jurgen, je vergat te vermelden dat eerst de sets,(waarsch. DC) in het najaar uitkomen(oktober?) alleen te verkrijgen zouden zijn in de volledige set van 8 wagons! Later zouden die opgesplitst worden in sets van 3 wagons die ook in de set zitten,die dan andere nr's zouden dragen (als die uit de set) ! In  set van 3 zou je voor de samenstelling net 1 wagon te veel krijgen/moeten kopen !(als ze de huidige verkoopstechniek blijven volgen) !


De wagon(s) (dat restauratierijtuig krijgt dat ben ik zeker )krijgt een andere belijning, die andere waren eerder twijfelachtig, maar zouden in ieder geval een andere computer.nr dragen)

Ik denk dat men de concurrentie aan wil gaan met ACME die volledige sets van treinschakelingen zou uitbrengen/reeds uitbrengt (2of 3  sets van 2,3 of 4 wagons wagons) en de kritiek dat je voor samenstellingen steeds wagons teveel zou moeten kopen
Groeten Peter ;)

Jurgen

Peter, ik ben niets vergeten hoor, ik wist het gewoon niet. Ik heb gewoon de papiertjes meegenomen zonder iets te gaan vragen, vooral omdat mijn Duits niet goed is en omdat er dan toch een website zou zijn, zou ik het zelf wel uitdokteren. Helaas, dat was dan vooraleer ik wist dat de website niet bestond (of werkt).

Of het een aparte website is om de achterstand te verdoezelen betwijfel ik, het is ondertussen algemeen geweten dat LS garant staat voor wachten, ook in het buitenland.

Maar dat ze dus die sets met andere (afwijkende) livreien zouden brengen wist ik niet, andere rijtuignummers had ik wel verwacht. Is ook logisch, waarom 2 dezelfde rijtuigen uitbrengen hé.

Van leveringstijden staat op de A4-tjes ook niets vermeld, dus wist ik ook niets van.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#3
in die ene set zit een I2A4R dat aanzag ik als rest.rijtuig zou ook een gedeelde 1ste en 2de klasse kunnen zijn, die had onderbroken belijning met de B tss de onderbreking ! De volgende I2A4Rzou doorlopende lijnen hebben met de B eronder !in de set van 3 wagons die (veel) later op de markt komt !!

Metpetergaathetbeter

beide heren spraken Frans en wat Nederlands (in ieder geval die moeite deden ze toch), die 3de kon eventueel Duits gesproken hebben ! ;)

Metpetergaathetbeter

met 1 site krijg je veel meer en luidere kritiek, dan als je in het buitenland een andere site zou openen ! :-\

BD1701

Jurgen, kan je misschien hier even die twee blaadjes inscannen en tonen ofzo, zodat we kunnen zien over wat het precies gaat. Want dit lijkt mij zeer interressant te zijn. Ik wist dat er iets ging komen, maar nog niet precies wat, dus zou dit meer duidelijkheid geven. Alvast bedankt voor de moeite.
 

Jurgen

Het probleem is dat ik geen scanner heb, anders stond het al online.

Een goeie foto misschien? Ok, maar dan neem ik hem wel bij volle daglicht. Of heeft iemand anders de folders en een scanner, dan mag hij (of zij) ze ook online zetten hoor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57


Metpetergaathetbeter


SuSke

Kom uit op de facebookpagina van Rail-track Jocadis ?? ?? ??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Ik kan ook niet goed volgen.
De url http://www.worldmodels.eu geeft aan "webpagina niet beschikbaar"
Eens geprobeerd met .be en dan krijg ik de melding "Website closed"

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter

Luc ,kijk naar de link die Patrick opgegeven heeft daar i het foldertje  te zien, trouwens lagen die in Dortmund ook bij LSmodels, zou natuurlijk kunnen als de produktie op gang komt dat die site eventueel opgestart wordt ?

https://www.facebook.com/profile.php?id=100007967534657

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Blijkbaar zijn de meeste handelaars nog niet op de hoogte, of zou 1 of een beperkt iemand die gaan verdelen ?
Trouwens op de site van LSmodels ook nog niets van de voornemens te  vinden (of het zou al recnt moeten veranderd zijn !

Groeten Peter ;)

loebaske

Jongens....je bent een paar jaar te vroeg voor LS