Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

piko of roco

Gestart door hapkin, 29 mei 2006, 19:39:20 PM

Tom

Waneer komt die mulitmaus eigenlijk uit?
Nu ze een groot scherm hebben en je 4 cijferige nummers (handig voor mijn Belgische locs) kan gebruiken.
Ik zou van die multimaus wel graag eens een artikeltje zien in MSM (weeral, ik weet het) omdat overal waar je uitleg ziet dat in het Duits is.
Tom

hapkin

Bedankt allemaal voor de uitleg tot hier. Na dit hier gelezen te hebben denk ik om de ice 3 van piko te kopen. Na wat zoekwerk zie ik ook dat je na verloop van tijd op deze piko Digi-Fern zonder kabel een Piko Digi-Power-Box kan aansluiten... Maar van de roco multimaus heb ik nergens uitleg gevonden. [:(]

ysbeer

locorail

helemaal begrijpen doe ik het niet wat je schrijft.
Hunerbein heeft alles,maar dat betekend dan ook en dat geldt voor bijna alle winkels van dit type,dat ze duur zijn.
Ik neem ze dat niet kwalijk want alles uit voorraad leveren kost geld.
Tot zover helemaal accoord.
Wat je daar na bedoeld snap ik niet.
Maar ik moet zeggen dat ik als de dood ben voor het noemen van een winkel in belgie of nederland waarvan ik gewoon uit mijn eigenvaring weet dat hij goedkoop is en betrouwbaar.
Reeds twee keer ben ik gekoppeld aan zo een firma.
ABSOLUUT TEN ONRECHTEN
Ik zou nog veel meer goed bekend staande en goedkopen firma s vooral in duitsland kunnen noemen,gewoon van wegen het feit dat ik al 20 jaar voor onze trein club inkoop en dus wel ervaring heb gekregen.
Maar eerlijk gezegd durf ik dat niet meer zo,want direct staat er wel iemand op die roept,hij zal er wel aan verdienen.(ja ik ben nederlander)[:(]
Vandaar dat ik schrijf stuur maar een mailtje,en dat aanbod blijft staan.
absolute geheimhouding verzekerd[:D][:D]

wim


n/a

@ Wim,

Wat ik bedoel is dat jij een tijd geleden onterecht gekoppeld bent,was het nu op dit forum of op BNL , aan een winkel in Nederland.De uitbater van deze winkel heeft toevallig de zelfde voornaam als jij.

En het is nog niet langer als vorig weekend geleden dat we (Erwin en ik) prijzen hebben vergeleken met winkel in NL en Hunerb.
Hieruit bleek het groote verschil in prijs,van soms ?11.00,is nog altijd 443.74 oude BF,voor dezelfde wagon.

Wil alleen zeggen dat Hunnerb. niet de goedkoopste is , en o.k. hij heeft een grote voorraad.Maar stel dat je nu 10 wagons wil aanschaffen , dan zal ik deze wel via internet bestellen of gaan afhalen in Nl.Dit geeft een prijsverschil van ?110.00. Wat toch niet niks is.

Spoorse Groetjes
Locorail



ERVIN

Ja, Locorail heeft volkomen gelijk.[;)]
Je kunt of beter gezegd,je moet eerst overal eens goed de prijs vergelijken,het is ongelooflijk hoeveel verschil er soms voor dezelfde wagon bij winkelier A en winkelier B zit!!![:0]

Brunel

citaat:
Geplaatst door hapkin

Bedankt allemaal voor de uitleg tot hier. Na dit hier gelezen te hebben denk ik om de ice 3 van piko te kopen. Na wat zoekwerk zie ik ook dat je na verloop van tijd op deze piko Digi-Fern zonder kabel een Piko Digi-Power-Box kan aansluiten... Maar van de roco multimaus heb ik nergens uitleg gevonden. [:(]



Al die regelaars kun je op de een of andere manier later op een grotere centrale aansluiten. Draadloos klinkt leuk, maar het betekent dat je de regelaar voortdurend op de centrale gericht moet houden. Daar gaat de lol snel van af.

De Multimaus is nog niet op de markt. Hij is door Roco toegezegd in juni. Tot dan heeft Roco de Lokmaus en ook dat apparaat kan al meer dan de Piko digi.

Nog een keer mijn vraag. Wie raadt Geoline af en waarom eigenlijk?

Peter

Roco Geoline zullen wel goede rails en wissels zijn,.
Mijn persoonlijke mening  (en dat mag ) is dat ik ze afschuwelijk vind, met een veel te steile zijkant. De vroegere waren veel mooier.
Maar hoe je het ook draait en keert, rails zonder bedding zijn altijd natuurgetrouwer, d.w.z. als je ze tenminste mooi wil afwerken.
Heb zelf Roco line zonder bedding, maar Pilz en Peco vind ik ook wel mooi, om van zelfbouw (of bouwpakketten (Nemec e.d.) maar te zwijgen.
Maar zoals in alles: Smaken verschillen !!
Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

Natuurlijk kunnen we van mening verschillen over Geoline. Daar moeten we het maar eens over hebben, wanneer het spul echt op de markt is.
Maar Hapkin schreef dat Geoline in de winkel werd afgeraden en dan vraag ik me af welke argumenten ze gebruikten. Met natuurgetrouwheid heeft dat niets te maken, vermoedelijk eerder met zakelijke belangen.

Peter

Ik vermoed dat de reden is, dat de winkels stilaan over-verzadigd geraken met rails en wissels, om er een paar te noemen: M?rklin: 3 soorten,Roco: 3 soorten, Fleischmann, Trix, Lima, Peco, Pilz, Piko en ga zo maar door.Ze moeten wel een keuze gaan maken, ze kunnen niet van alle merken alles in stock hebben.
Als ik zie wat Kurt H?nerbein allemaal in stock heeft en wat kapitaal dat vertegenwoordigd, dan moeten ze zich wel gaan beperken. (en hij heeft ook niet alles in stock)Ik was er nl. vorige zaterdag en bv. de Grasmaster van Noch was niet in stock.

Met vriendelijke groeten
Peter

hapkin

citaat:
Natuurlijk kunnen we van mening verschillen over Geoline. Daar moeten we het maar eens over hebben, wanneer het spul echt op de markt is.
Maar Hapkin schreef dat Geoline in de winkel werd afgeraden en dan vraag ik me af welke argumenten ze gebruikten. Met natuurgetrouwheid heeft dat niets te maken, vermoedelijk eerder met zakelijke belangen.


Ik sluit me hier bij aan denk ook dat dit de reden is(zakelijke belangen)... Maar dat probleem is er nu niet meer.Ik weet nu waar ik een ice3 kan kopen zonder de startset en met of zonder de decoder er in.Er kan ook een van ESU decoder in gezet worden voor een meerprijs van 11.75 euro  Ik zal maar wachten en zelf eens gaan zien naar de roco georails en dan zien we wel ... Zo lang is het nu ook weer niet meer he

Ludwig

Ligt het misschien aan mij, maar op de site van H?nerbein vind ik geen webshop... of mis ik ergens iets ??
Het eenige dat ik vind is een paar anbiedingen ??
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2