Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

3D printer

Gestart door EVP, 23 maart 2015, 12:48:21 PM

cyberbeast

Het staat buiten kijf dat 3d-printers ooit wondermachines gaan worden. Op dit moment is dit nog gewoon geldverspilling en laat je idd best je stukken afdrukken.
 

sn00zerman

Dit is nou typisch zo'n reactie van iemand die zo'n ding duidelijk nog niet van dichtbij gezien heeft.
Ik heb hier ondertussen 3x 3D printers staan, en maak er de gekste dingen mee.
behuizingen voor al m'n electronica projecten, hexapods, verkeerslichten in H0, 3D beelden van personen (ik kan zelf 3D scannen met behulp van een microsoft Kinect sensor).
Door m'n ziekte heb ik al anderhalf jaar geen draaibank of freesmachine meer kunnen aanraken, ik ben héél blij dat ik mijn 3D printers heb, zo gebeurt er hier toch nog eens wat ...
's nachts wat bedenken, in de voormiddag enkele uurtjes wat tekenen in Solidworks en in de (late) namiddag heb ik de onderdelen meestal al in m'n hand, zonder zware inspanningen hoeven te doen !
Mijn printers staan letterlijk 24u/24u 7d/7d te printen, ik verbruik verschillende kilo's PLA per week !

Het is een kwestie van volhouden en véél lezen enzo ...

Zo kan ik nog ettelijke voorbeelden aanhalen:

Destijds kwam elektor met een CNC machientje uit, de "Profiler". (ondertussen toch al verschillende jaren oud)
Daar waren vele mensen ook niet over te spreken, en dikwijls zag je die dingen dan ook 2de hands voor een habbekrats op Marktplaats staan enzo.
Welnu, ik ben nogsteeds in het bezit van die Profiler, en maak er mijn printplaten mee, en frees ook in messing, acrylaat en MDF enzo ... Ik zou dag ding voor geen geld van de wereld nog willen missen !

Ondertussen heb ik hier ook nog een HBM BF-25 staan, (zelf omgebouwd naar CNC), vele roepen "die Chinese machines, dat moet je echt niet doen) Tot ze zien wat ik op gebied van lifesteam enzo verwezenlijk op mijn "chinese" machines !
Een machine is niet alles, je moet er ook mee kunnen werken en weten hoe de machine werkt en de beperkingen leren kennen ...

Apple apparatuur, vele mensen die ik ken roepen "ach, wij willen geen 'rotte' appels", die het hardst roepen hebben er tot nu toe het minste van gezien. M'n nicht was er ook zo eentje. Tot ze voor haar zaak een iPad kocht om klanten te "imponeren".
Ondertussen heeft ze ook een macbook en een iPhone enzo ...

Hoeveel zijn er wel niet die niks terecht brengen van hun modelspoorbaan ? Zijn het daarom ook plots slechte rails of toebehoren als het niet wil lukken ?

Net zoals vele dingen, volhouden en veel lezen, of sparen voor een machine die 10x duurder is ...
De wereld zou er helemaal anders uitzien als mensen zich pas een mening vormen over iets, als ze het ook effectief zelf gezien of ervaren hebben, zonder zomaar wat te roepen omdat een ander het ook zegt !


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


dani

Citaat van: sn00zerman op 18 april 2015, 13:55:38 PM
De wereld zou er helemaal anders uitzien als mensen zich pas een mening vormen over iets, als ze het ook effectief zelf gezien of ervaren hebben, zonder zomaar wat te roepen omdat een ander het ook zegt !
Wel, Kris, je tikt hier niet zo heel vaak of heel veel, maar het is er wel telkens  "kluit op".
Ik kan het niet beter verwoorden
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

MARKLINRIJDER

Fijne 3D prints gereleased:



Geprint op een DreamFactory DLP.

Grtjs,

David