Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Opening Berlijns station werd bloedbad

Gestart door Jurgen, 27 mei 2006, 12:11:39 PM

janjozef

Als het over opvoeding van kinderen gaat weet ik ook dat de algemene normen niet deugen. Een kind van 2 daar kun je niet tegen praten, dat is te jong dus uitleggen dat het de kassen niet mag uitladen deugd niet. een eerst maal zeg je iets een tweede maal ook en de derde keer een klap op zijn achterwerk. Het zal nog steeds niet begrijpen dat het dat niet mag maar het zal in ieder geval onthouden, en zeker naar een paar keer, dat telkens het dat doet zijn achterwerk pijn doet. Naarmate ze ouder worden kun je er meer mee praten en nu de mijn 22 en 20 zijn en ik zeg "doe dat" dan doen ze het nog steeds. al is het reeds jaren geleden dat ze laatste tik hebben gekregen. Als mijn kinderen nu klein zouden zijn en ik zou ze een tik geven ben ik een crimineel. Als ik ze geen tik geef worden ze crimineel. Het is dus kiezen tussen pest en colora. O ja mijn oudste is afgestudeert in het regentaat en de jongste is nog een paar jaar zoet voor hij ingenieur is. Geen van hen rookt ze drinken met maten, nooit alleen. dus ik denk dat mijn manier van opvoeden mischien niet perfect is maar het resultaat is in ieder geval goed. Een kind dat zichzelf moet kunnen ontplooien en zijn zin moet doen zal altijd de makkelijkste weg kiezen en dat is niet altijd de goede. En o ja ik voel mij op geen enkel punt mede verantwoordelijk voor de daden die laatste jaren gebeurt zijn, integendeel mij treft geen schuld. Als ze op deze manier voort doen zullen er zo nog vele "ongelukjes" volgen, zeg niet dat ik niet verwittigd heb. En dan begin ik nog niet over de clash der culturen, want dan ben ik weer een racist.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

treinbeginner

Het is juist,het begint van bij de papfles.

Ps voor Roland
citaat:
Resultaat: ik heb een dochter van 20 aan de KUL en een zoon van bijna 18 (die het moeilijk heeft gahad met zichzelf toen hij 10 was), maar ik mag er overal meekomen en terugkomen.

Een keer voor op bezoek te komen en de tweede keer voor u te verontschuldigen.

Roland, kon het niet laten een grapje in deze zware problematiek te zetten[:)]


Tot vrijdag
Marc
 

Frans HOOYBERGHS

Wat ben ik altijd blij met goed, beter en bestweters. Alsof er op deze wereld vaders en moeders rond lopen die het niet goed met hun kinderen voor hebben. Alsof er geen kinderen zijn die ondanks alle goede wil van hun ouders niet toch nog aan de verkeerde kant terecht komen. Mag ik, na 25 jaar maatschappelijk werker zijn, misschien toch aansporen tot wat meer gematigdheid, wat minder oordelen en veroordelen. Ik heb op al die jaren nooit een zwart-wit verhaal gezien. En spijtig voor hen die het moeilijk hebben dat te begrijpen, het is nooit de schuld van dit of dat. Het is vaak achteraf makkelijk verklaren, maar op het moment zelf dikwijls geen keuze hebben. Mijn kind schoon kind, is plezant, als je geluk hebt gehad. want dat is wat voor iedereen geldt. Je moet geluk hebben. Kansen krijgen. Noem maar op. En helaas zijn er veel vaders en moeders, en dus ook hun kinderen, die om 1001 redenen niet altijd geluk hebben, kansen krijgen, ... En toch hebben ook zij recht op ons respect. Ook al is hun leven en dat van hun kinderen niet gelopen zoals wij, en wellicht ook zij, het gewild hebben. Met beleefde groeten, van een goedmenende vader die niet altijd geluk heeft gehad.

rgp

Dag,

Frans, met alle respect, gaan diegene die de 25 laatste jaren de "alles mag" regel hebben gesteund nu hun verantwoordelijkheid nemen of gaat men het afschuiven "op de maatschappij" ?
Ik ontken niet dat er zijn die geen geluk hebben gehad, maar diegene die daarmee schermen, zijn "per ongeluk" diegene die er alles aan gedaan hebben om "geen geluk" te hebben en het nu dan kunnen uitspelen.  Geluk kan je ook forceren.

Aan al de anderen: het is idd opboksen tegen de stroom maar het resultaat mag gezien worden en daar zijn sommigen jaloers op.

Roland

Gerolf

Wat een discussie na zulk een tragische gebeurtenis!
Opgroeien doe je onder invloed van je omgeving en van een stukje erfelijkheid. Die omgeving is echter veel meer dan je ouderlijk nest, maar is ook je buurt, je school, ...
De maatschappij is mogelijk deels schuldig aan wat er gebeurde daar, maar dit pleit het individu zeker niet vrij. De mens - ook de opgroeiende mens - bepaalt welke keuzes hij maakt. Deze man in Berlijn, lijkt me, was psychisch niet in staat om de goeie keuzes te maken.
Ik ben in ieder geval dankbaar voor mijn twee kinderen, die het goed maken. Ik besef echter ook dat ik, zoals velen, geen model-ouder ben. Die ene ferme tik die ik ooit aan mijn dochter heb gegeven: wel, daar heb ik nog steeds spijt van.
Opvoeden is inderdaad een kunst, en geluk is zeker nodig bij het opgroeien van je kroost.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Dat begrijp ik goed een tik geven is steeds een gevoel van onmacht, een gevoel die je op een niet juiste manier tot uiting brengt, maar het is niet omdat je niet goed weet wat te doen, dat je niks moet doen. het gaat niet om mensen die ondanks al hun goede bedoelingen niet het geluk hadden er als ouder zonder ongelukjes uit te komen, maat juist om die ouders die enkel het mijn kind, goed kind principe huldigen, deze ouders die als hun kind straf krijgt op school zeggen dat het kind het niet moet maken enz enz , het zijn deze die later kinderen krijgen die over hun hoofd lopen en tegen hen moeten we zeggen eigen schuld dikke bult. Het ergste vind ik dat deze ouders stilaan in de meerderheid schijnen te komen. Begrijp me niet verkeerd ook het tegenovergestelde is volgens mij niet goed, voor het minste moet ge uw kind niet zwaar straffen want dan zijn de resultaten hetzelfde. En onthoud als gij als ouder zwaar racist zijt is het voor uw kind gemakkelijk ook zwaar racist te zijn, ook dat is weer niet goed. En deze die mij en mijn gezin kennen zullen mij ook kunnen zeggen welke fouten ik gemaakt zal hebben daar ben ik 100% zeker van

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

amaai zeg... Dat lijkt hier wel een zelf-hulpgroep voor depressieve ouders.

Kijk eens, wat er gebeurd is is verschikkelijk, maar met navelstaren los je dat ook niet op. Met of zonder tik om de oren, moesten ouders eens nadenken of ze de tijd en moeite gaan doen om hun kinderen op te voeden v??r ze die op de wereld zetten dan zou er al heel veel opgelost zijn. Ik heb ook draaien rond mijn oren gekregen, maar er was tenminste iemand thuis om dat te doen.

Probleemgevallen zullen er altijd zijn...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Spreek voor uzelf ik ben helemaal geen depressieve ouder. Ik ben een ouder die gelukkig is dat hij (hout vast houden) nog geen problemen met zijn kinderen heeft gehad.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Het is niet omdat men spijt heeft van een veel te harde tik dat men depressief is. Ik ben trouwens ook fier op mijn kinderen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

citaat:
Geplaatst door Havoc

... maar er was tenminste iemand thuis om dat te doen ...


Mijns inziens is dit wel een zeer wijze uitspraak.
Groeten,
Paul

janjozef

en als er iemand thuis zijn ze niet kontent want hun vrienden waar beide ouders werken krijgen op 18 een auto en zij niet, zo kan je ook bezig blijven.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tufken

Ik denk dat elke ouder wel het beste probeert voor zijn kinderen niet?
Maar we hebben dit altijd zelf niet in de hand. Als ze uit uw gezichtsveld zijn, wat doen ze dan? Welke vrienden hebben ze of leren ze kennen.

Hier bij ons woont een dierenarts, die heeft 3 kinderen 2 jongens en een meisje. Ze hebben nochtans allemaal dezelfde opvoeding gehad.
Volgens mij zoals het hoort.
Maar de jongste van de drie is al regelmatig opgepakt voor geweld, winkeldiefstallen, vechtpartijen, je kan het zo gek niet bedenken.
En het is zeker niet omdat hij geld tekort heeft.

Bij hem zijn het gewoon de vrienden die hij leren kennen heeft, de ouders zijn er het hart van in, de andere 2 zijn modelkinderen.

Het kan overal gebeuren, maar wel rapper bij sommige opvoedingen.

Zijn daarom die ouders en die familie slecht????
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Tom

Vanmidag op het nieuws gezien hoe 3 jongens 2 wachtende jongensaftroeven in Engeland.[V]
2 jongens wachten op de bus waneer een groepje paseert en 1 van de jongens een mep geeft, de vriend probeert hem te beschermen maar deinst terug en krijgt er ook van.
De geslagen jongen krijgt nog een ferme mep en men probeert zijn GSM te stelen, de jongste van de 3 (16) doorzeeft daarop de jongen met een flink aantal messteken waarop de 3 koelbloedig wegrijden met een auto. [V]
Dit alles duidelijk gefilmd.
Wie kan moet zeker kijken naar het nieuws om 7 uur op VTM, let wel de beelden zijn chokerend. [:0]

Ik zou ook willen vragen op te houden met te bekvechten over de wijze waarop kinderen moeten opgevoed worden en hoe je dat zelf doet.
Een vaste regel in opvoeden bestaat volgens mij niet want ieder kind, puber,... is anders.
Willen we een betere wereld, begin dan bij jezelf.
Tom

Jurgen

Kijk, op zo'n momenten wil ik altijd wild om mij heen beginnen slaan. Maar telkens weer besef ik dan meteen dat het toch geen ene zak uithaalt. [V][:(!]
Het enige dat je ertegen kan doen is hopen dat je zelf nooit slachtoffer wordt van zulke daden. Spijtig voor die mensen die w?l slachtoffer worden. [V][V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Het enige dat je ertegen kan doen is hopen dat je zelf nooit slachtoffer wordt van zulke daden. Spijtig voor die mensen die w?l slachtoffer worden. [V][V]

Inderdaad,
Je kan nog niet is rustig muziek luisteren of tanken [:(]
Man man man waar gaat de wereld toch naar toen [V]