Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

RAILS

Gestart door Tom, 26 mei 2006, 19:25:00 PM

Tom

Omdat er de laatste tijd, en sinds het bestaan van dit forum al heel wat vragen zijn geweest rond modelrails, is het mischien beter hierover eens een blijvend onderwerp te maken.
We kunnen zoals bij PROFIEl eerst alle soorten modelsporen opnoemen zonder iets anders bij je reactie te plaatsen uitgezonderd een eventuele opmerking rond de sporen die je noemt.
We werken best in de volgende volgorde:
merk, naam, stroom, schaal, code
bv: Piko, A-spoor, gelijkstroom, HO, 100
Nadat alle soorten zijn opgenoemt kunnen we eventueel hier rond discusieren (geen ruzie maken).
Mischien wordt dit onderwerp het best blijvend gemaakt zodat ze voor nieuwelingen gemakelijk terug te vinden zijn.
Ga je gang...
Tom

ysbeer

rocoline code 75 tweerail.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

rocoline code 75 tweerail.


[?][?]Bedoel je niet code 83[?]

FREMO e.V. - afd België

Correct !

Code 75 = Peco Streamline in H0

Mvg
Herman

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

janjozef

Een eerste bedenking over het blijvend maken. Een onderwerp waar in geschreven wordt blijft altijd bovenaan. Als we teveel onderwerpen blijvend maken krijgen we op den duur op de eertse blz alleen blijvende onderwerpen waar niemand nog over spreekt en de tijdelijke onderwerpen staan op blz 2, lijkt mij niet zo intressant. Verder zie ik het nut niet van het opsommen van alle type sporen. Veel mensen laten zich inspireren in hun keuze door wat ze kennen. Lijkt mij logisch en verstandig. Het is niet zo intressant om te beginnen met bv tillig sporen. Deze zijn in vlaanderen bijna uitsluitend op bestelling te krijgen. Verder moet je de kleine discussie hieboven over de roco sporen eens lezen. hier ziet u waar het begint en niet waar het eindigd.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

rocoline code 75 tweerail.


[?][?]Bedoel je niet code 83[?]





inderdaad sorry
wim

Gerolf

Er zijn wel meer onderwerpen die regelmatig terugkomen op dit forum, denk maar aan de diverse decoders in de digitale "afdeling". Rails zijn er in vele schale nen systemen. Men kiest hieruit naargelang de eigen voorkeuren en mogelijkheden, budget, ...
Dit forum lijkt mij niet de plaats om hierover lijstjes op te stellen, dat is iets dat beter kan gebeuren in een (uitgebreid)artikel in MSM.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

tja ik rij op peco code 75. Maar echt vlot verkrijgbaar zijn deze niet. Zeker ook omdat ze in een box van 25 nodig heb.
( weet iemand en goedkope leverancier voor deze ???per 25 dan)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Roderik

Bij Jocadis koop je Peco N schaal sporen per stuk. Ik weet niet of dit ook het geval is voor H0 maar het zou mij verbazen dat dat daar dan niet kan.
Always be modelling!

janjozef

Jocadis verkoopt zelfs HOe flexen van peco per stuk, dus de HO sporen, die een groter afzet hebben, zal hij zeker per stuk verkopen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

goed en wel Dank voor de info. Maar..... wij ( de club en sommige leden)  hebben de rails per box van 25 nodig. Kan je al eens uitellen als hij ze per stuk verkoopt x25 ? per box zal het allicht veel goedkoper uitkomen niet ??[;)]
Schijnt precies niet veel verkocht te worden .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Peco code 75 wordt best veel verkocht, maar inderdaad niet in elke modelspoorwinkel. Je moet een beetje op zoek gaan.
In Nederland ken ik uit mijn hoofd 2 adressen:
Meijer en Blessing in Rotterdam en Godfather Models and Supply in Haarlem. De laatste staat veel op beurzen. Er zijn nog wel meer winkels die Peco verkopen, maar die kan ik niet zo gauw bedenken.

Gerolf

Importeren uit Groot-Brittani? is misschien voordeliger voor grote aantallen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Jocadis verkoopt natuurlijk per doos, Ook Collectorsbank verkoopt per doos. Het is duidelijk dat ge veel nodig hebt dus bestellen zal overal nodig zijn. Aan te raden is eens rond te bellen of beter mailen en gewoon aan allen een prijsofferte te vragen voor dat wat ge nodig hebt. Buiten voorgenoemde twee kunt ge ook prijs vragen bij "het spoor" in Heverlee die levert ook zeer vlot, maar enkel per doos. Een rechtstreeks prijsofferte bij peco is natuurlijk nooit slecht http://www.peco-uk.com/. Aangezien Nederland niet ver is kan een prijsofferte bij de winkels die klaas opgaf ook geen kwaad.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

Inderdaad, zelf bestellen in Engeland kan ook. Er is zelfs een postorderbedrijf in Engeland dat zich speciaal op Peco toelegt. Ze hebben een website, maar ik ben de URL even kwijt.

Wat ook kan: in het weekend van 10 en 11 juni is in Chatham de jaarlijkse modelspoorshow. Daar staan naast 30 spoorbanen zo'n 60 handelaren waarvan er meerdere zijn die Peco materiaal verkopen.