Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rails, wat te gebruiken?

Gestart door n/a, 26 mei 2006, 17:09:06 PM

n/a

Hallo allen,

Ik zelf wil dus gaan beginnen aan een baan naar nederlands voorbeeld uit periode V. Ik wil dan met Rocco modellen gaan rijden. Alleen kan ik elke rails gebruiken die er op de mark verkrijgbaar is?

vriendelijke groet Jon

tufken

citaat:
Geplaatst door Jon van Dijk

Hallo allen,

Ik zelf wil dus gaan beginnen aan een baan naar nederlands voorbeeld uit periode V. Ik wil dan met Rocco modellen gaan rijden. Alleen kan ik elke rails gebruiken die er op de mark verkrijgbaar is?

vriendelijke groet Jon



Roco = Gelijksstroom.

Dan moet je kijken of je ze volledig zelf wil leggen en zelf de bedding wil aanbrengen of niet.

Je hebt ook rails met bedding, iets minder mooi, maar het gaat sneller en als je ze goed geweatherd hebt is het ook mooi.

Als je kiest voor Roco rails met bedding, nog een beetje geduld want vanaf juni komt er een volledig nieuw type (Roco- GeoLine).

Je kan ook andere merken gebruiken zoals Tillig, Fleischmann, Mehano en Peco rails.

Peco en Tillig hebben mooiere bochten en wissels.
Dus je kan reeds beginnen nadenken.

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Tom

Als je rails gebruikt voor gelijkstroom kan je met alle gelijkstroommodelen rijdendie je maar wilt en niet enkel met die van Roco.
Je moet ook eens zeker via de zoekfunctie gaan kijken, want het is niet de eerste keer dat er over rails gepraat wordt op dit forum.
citaat:
Ik wil dan met Rocco modellen gaan rijden. Alleen kan ik elke rails gebruiken die er op de mark verkrijgbaar is?

Als je rekening houdt met de schaal, stroom, en de code van rails kan dit zeker.
Tom

janjozef

Een van de vragen die je jezelf moet stellen is koop ik alleen nieuw materiaal of koop ik ook een een wat oudere tweedehands, In dat laatste geval moet je code 100 gebruiken kan je met al het HO gelijkstroom materiaal rijden, wil eerder fins scale pak dan een code 75 maar deze vergen een veel naukeuriger plaatsing als een code 100. De grootste keuze heb je bij peco en zeker tillig, deze laatste is echter een stuk moeilijker verkrijgbaar.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem