Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwe modelbaan 650cm x 475 cm

Gestart door n/a, 26 mei 2006, 14:41:37 PM

Johnnytrein

#15
Inderdaad, misschien de stilte voor de storm. [:)]Of hij probeert de sluier eerst te vinden.[8D] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Koen

#16
Tja, 't is zoals Ervin het zegt, ge moest het eens weten.[:D][:D][:D]
Nooit te oud om te leren

ERVIN

#17
H?? locorail,ge gaat nu toch niet denken dat ik hier een foto van mijn vrouwtje ga posten h?.
En gij die dan afdrukken en boven uw bed hangen zeker!![}:)]
En dan kan ik het tegen je vrouwtje gaan uitleggen,nee nee!![:o)]

Tom

#18
relatieterapeuten zouden hier nogal werk heben.
Tom

Tom

#19
We wijken wel serieus af van het onderwerp h?. [8D]
Tom

n/a

#20
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/SchaduwHelling.jpg

Hierboven een eerste beeld van baan in wording.
Het rood/bruine is het eerste schaduwstation , grijze helling/ paradebaanvak en lila hoofdstation in wording.
Zo kan ik een hoogte van 25cm bereiken tussen schaduw- en hoofdstation.

Graag jullie comentaar

Spoorse groetjes


ERVIN

#21
HAA,de Locorail is back in business,dat doet deugd zeker,terug beginnen plannen en dromen,van hetgeen je nu laat zien kan ik zeggen dat het er best wel goed uit ziet,je kunt ook met lange slepen rijden en ze netjes stallen in je schaduwstation,ik ben wel eens benieuwd hoe je station eruit gaat zien.
Hou ons op de hoogte h?.[;)]

loebaske

#22
Als het over Erwin zijn vrouwke gaat [?][?]
Kan maar ??n ding zeggen, het is een symphatiek meiske [:I][:I]

ERVIN

#23
citaat:
Geplaatst door loebaske

Als het over Erwin zijn vrouwke gaat [?][?]
Kan maar ??n ding zeggen, het is een symphatiek meiske [:I][:I]



Merci Loebaske,maar gij moogt ook niet klagen zalle,uw meiske kwam zelfs mee met U naar mijn treintjes kijken,dat krijg ik nooit voor mekaar.[8)]

Johnnytrein

#24
@Ervin, dat is toch normaal Loebaske zal zijn meisje van eerstaf goed hebben afgericht he. [:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

poco loco

#25
citaat:
Geplaatst door Locorail

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/SchaduwHelling.jpg

Hierboven een eerste beeld van baan in wording.
Het rood/bruine is het eerste schaduwstation , grijze helling/ paradebaanvak en lila hoofdstation in wording.
Zo kan ik een hoogte van 25cm bereiken tussen schaduw- en hoofdstation.

Graag jullie comentaar

Spoorse groetjes





Back to business:
Op korte tijd rijdt eenzelfde treincombinatie eerst van 'oost naar west' en dan van 'west naar oost'. Dat gebeurt vlak bij elkaar, zo ongeveer terug naar af. Zelfs m?t een serieus hoogteverschil lijkt me dat ongeloofwaardig.
Het valt extra op omdat zowel paradevak als station een blikvangersfunctie hebben. Heb je elders geen plaats voor een pronkspoor, zodat je het huidige maar over korte afstand en discreet zichtbaar maakt bvb. Of de 'oostpunt' van je station 'noordelijker' (waar wil je naartoe bochten?)?
Constructieve groet, luc.

n/a

#26
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/Hoofdbaan2schaduws.jpg

@ Poco Loco en alle anderen medehobbyisten.

Bijgaand een beeld van het afgewerkte hoofdtraject. Tevens is nu duidelijker waar de verborgen sporen liggen.
Nu moet ik nog beginnen aan de aftakkingen voor boemellijn en industrie gebied, alsook de afwerking van hoofdstation.
Tevens zal er in de rechterbovenhoek nog en locloods met draaischijf komen en BW komen. Dit zoals gepland was op mijn vorig plan.
Plan dat echter volledig is verdwenen,PC is goed als ze niet craschen.

Schaduwstations liggen uiteraard ook verborgen.

Ik lees jullie op - aanmerkingen wel

Spoorse Groetjes

poco loco

#27
Verder verloop ziet er, rekening houdend met de niveauverschillen (als ik dat denkbeeldig in profiel bekijk), heel erg goed uit [:)]. Feit dat beide schaduwstations binnen elkaars handbereik komen lijkt me bovendien een pluspunt.
Mijn bemerking van gisteren blijft (Ik heb met geen letter over je schaduwstation gerept. Daar was g??n verwarring over).
Groet, luc.

n/a

#28
citaat:
Geplaatst door poco loco


Mijn bemerking van gisteren blijft (Ik heb met geen letter over je schaduwstation gerept. Daar was g??n verwarring over).
Groet, luc.



Tzal wel aan mij liggen , maar kan niet goed volgen.
Treinen die van ergens ter wereld(lees schaduwstation 1)komen, rijden over een open helling om in het hoofdstation te geraken. Daar vertrekken ze terug naar een andere stad (lees schaduwstation 2).
Hier is dus sprake van een lang uitgerekt hondenbot
We hebben het berekend en het zou ongeveer 20 minuten duren voor dezelfde trein terug in hoofdstation komt.
Inderdaad kan je de treinloop volgen als hij uit tunnel komt en over de bocht naar station rijd. Dus van rechts naar links. Dan +/- 20 minuten later krijg je (met de zelfde trein) de omgekeerde bewerking.
Ik zie niet in wat hier fout is , maar zoals gezegd kan het aan mij liggen.
Daarom is het zalig dat er forums bestaan.
Lees jullie reactie's wel
Spoorse groetjes



13erke

#29
citaat:
Zo kan ik een hoogte van 25cm bereiken tussen schaduw- en hoofdstation

Ik zou je aanraden om je schaduwstation iets dieper te leggen, ik heb zelf men schaduwstation op -25cm gelegd en dit is veel te hoog, -40 zou al beter zijn, zeker als je een ontspoorde trein helemaal vanachter moet proberen weer op het spoor te krijgen.
Ofwel zorg je ervoor dat het schaduwstation ook langs de achterzijde bereikbaar is[;)].