Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuwe modelbaan 650cm x 475 cm

Gestart door n/a, 26 mei 2006, 14:41:37 PM

n/a

Hallo medehobbyisten,

Heb nu gedurende meer als een jaar,en dit met hulp hulp van clubgenoten aan mijn baan aan het werken geweest.
In bijlage enkele foto's van de stand der zaken op dit ogenblik.
Echter wegens onvoorziene problemen aan het dak moet baan volledig worden afgebroken.
Tijdens deze opbouw zijn zoals altijd wel kinderziektes opgetreden , en dan vooral plaatsen waar moelijk bij te komen is , en dan ook dat een afstand van 18cm tussen schaduwstation en bovenliggende baan te weinig is om goed te kunnen werken.

Ben nu zinnens om een nieuw ontwerp te maken,wintrack tekenprogramma,
maar had graag jullie inbreng hier in laten meespelen.

Het is niet de bedoeling dat er iemand voor mij een baan tekent,maar had zo veel mogelijk documentatie verkregen van andere sporenplanne.

Nuttige oppv. = dus 6mtr50 op 4mtr75. HO -digitaal.

Het idee is om baan te situeren ergens aan het drielanden punt,kan er zowel Belgisch/Duits als Nederlands gereden worden.In een licht bergachtig gebied. Groot stadsstation ,met stad ,alssook rangeeremplacement.

Al jullie tips zijn van harte welkom

IMGhttp://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/Oudetreinbaan003.jpg/IMG

IMGhttp://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/Oudetreinbaan002.jpg/IMG

IMGhttp://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/Oudetreinbaan001.jpg/IMG

Spoorse Groetjes
Locorail

rixke rail

#1
Dat meen je toch niet, Yves ?
Zoveel werk d'er in gestoken en dat moet afgebroken worden ! [:0]
Je gaat toch hier en daar wat recupereren om te herbeginnen hoop ik.
Ik zou er moedeloos van worden ! [:(]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

n/a

#2
Ja Eric,

Dat moet er allemaal uit[:(][:(]
Ik ga natuurlijk zoveel mogelijk recupereren,maar schade gaat er sowieso zijn.

Spoorse Groetjes
Locorail

Tom

#3
citaat:
Geplaatst door Locorail

Tijdens deze opbouw zijn zoals altijd wel kinderziektes opgetreden , en dan vooral plaatsen waar moelijk bij te komen is , en dan ook dat een afstand van 18cm tussen schaduwstation en bovenliggende baan te weinig is om goed te kunnen werken.

18 cm is wel weinig, ik denk dat je rekening moet houden met een minimum van 30 cm en waneer je heel comfortabel wil werken zou ik opteren voor 50 cm.
Tom

ERVIN

#4
All?? Yves jong,alles afbreken,dat is een ramp,en je stond nu al zover!!
Het was een mooie baan,maar jou kennende zal je volgende project zeker mooier worden.[;)]
Veel succes met de afbraak en de opbouw.

n/a

#5
citaat:
Geplaatst door Tom

18 cm is wel weinig, ik denk dat je rekening moet houden met een minimum van 30 cm en waneer je heel comfortabel wil werken zou ik opteren voor 50 cm.
[/quote]

Hoi Tom

Het zal dan wel 30cm worden,want 50cm is niet haalbaar.Zit met een schuin dak.

Spoorse groetjes
Locorail

n/a

#6
Allez nu ga je me toch niet wijsmaken dat er niemand weet waar ik idee's kan opdoen voor een nieuw sprorenplan[:(]

ERVIN

#7
Kom bij mij nog eens zien h? Locorail.[;)]
Maar wel naar mijn baan komen kijken en niet naar mijn vrouw h?.[}:)][:D]

Kedeng Kedeng

#8
citaat:
Geplaatst door Locorail

Allez nu ga je me toch niet wijsmaken dat er niemand weet waar ik idee's kan opdoen voor een nieuw sprorenplan[:(]

Gewoon de fantasie de vrij loop geven,
Je zal dan wel tot een schoon baanplan komen.

Gerolf

#9
citaat:
Geplaatst door Locorail

Allez nu ga je me toch niet wijsmaken dat er niemand weet waar ik idee's kan opdoen voor een nieuw sprorenplan[:(]

Op zo'n ruimte kan je zo ongeveer alles doen wat je wil. Als je begint met een verlanglijstje, een gedetailleerd overzicht van je beschikbare ruimte maakt (met toegang, ramen, ...) kom je vanzelf tot een aantal ruwe schetsen, waarop je kan voortborduren.
Tijdschriften zoals model railroader tonen maandelijks verscheidene (grote) banen, waaruit je idee?n kan halen. Let er wel voor op dat je baan te bouwen is binnen een redelijke termijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#10
Haal je Modelspoormagazines eens uit de kast. Daar staan regelmatig plannen in die je op idee?n kunnen brengen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

#11
citaat:
Geplaatst door ERVIN

[;)]
Maar wel naar mijn baan komen kijken en niet naar mijn vrouw h?.GE MOEST HET IS WETEN


ERVIN

#12
IK WEET HET!!!![:D]

Johnnytrein

#13
Ervin, misschien een tipje van de sluier oplichten door het plaatsen van een fotoke.[:)]'n Foto mag natuurlijk ook is zelfs beter. [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

#14
citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Ervin, misschien een tipje van de sluier oplichten door het plaatsen van een fotoke.[:)]'n Foto mag natuurlijk ook is zelfs beter. [:I] Johnny



Het is ineens stil in Mol h? Johnny[;)]