Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Zou deze niet beter zijn dan de desiro?

Gestart door TBCédric, 19 februari 2015, 22:17:10 PM

TBCédric

Zoals de titel al zegt en waarschijnlijk SJ al de revenue gepasseerd heeft de CD een heel 'graaf' uitziend treinstel van merk X. Buiten de indeling van de ramen en dat het veel te kort is (minstens nog één middenrijtuig erbij) zou dit wel een leuker beeld geven dan de huidige desiro's. Ik weet wel niet hoe het comfort en rijgedrag is van dit type treinstel. Spijtig (en voor het milieu en soms het comfort,gelukkig) kunnen we niet naar het tijdperk met stoom en diesel gaan met de vele variatie van rijtuigen, stellen en loks.


Stel u dit stel voor in NMBS kleuren.  ;)

CD 844 027-3  - Decin de - 6/04/2014 ,Shark neusje. by peterspoor, on Flickr


Foto getrokken door Peterspoor.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 19 februari 2015, 23:23:46 PM
Weer 'n veredelde en spuuglelijke tram?

Ik denk dat  er tegenwoordig alleen maar veredelde trams zijn....  ??? 

Ik vind deze eigenlijk nog wel redelijk speciaal en (persoonlijke smaak) wel zitten om in België te hebben. Ben benieuwd wat de NMBS gaat doen met project M7.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

tunnelmotor2000

Dit in NMBS uitvoering :-\ Kompleet verkakken gaan ze het met dat zot geel en schabouwelijk grijs.
Neem er dan nog bij dat ze het interieur gaan aanpassen en ook het vermogen, deuren, ramen, enz.
Word een les " hoe verpruts ik een afgewerkt produkt"
 

ward

Uiteindelijk zijn de desiro's niet slecht..
Met de nodige aanpassingen (deuren) rijden ze wel goed.
Bijna iedere bestuurder dat ik ken en al met de desiro rijdt heeft er weinig of geen klagen van.
Feit is wel dat ze momenteel worden misbruikt als IC treinen naar Oostende, Charleroi..
Maar deze maatregel zou tijdelijk zijn omwille van garantie en het aantal km..
Zo zullen vanaf (eind) april desiro's het traject Sint-Niklaas -> Leuven doen.

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Citaat van: ward op 28 februari 2015, 11:56:04 AM
Uiteindelijk zijn de desiro's niet slecht..
Met de nodige aanpassingen (deuren) rijden ze wel goed.
Bijna iedere bestuurder dat ik ken en al met de desiro rijdt heeft er weinig of geen klagen van.
Feit is wel dat ze momenteel worden misbruikt als IC treinen naar Oostende, Charleroi..
Maar deze maatregel zou tijdelijk zijn omwille van garantie en het aantal km..
Zo zullen vanaf (eind) april desiro's het traject Sint-Niklaas -> Leuven doen.

Mvg,
Ward
Voor de bestuurder niet nee. ;)
Ik heb niet het trein-gevoel dat ik bij bv. een  break of een klassiekje heb.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ward

Citaat van: OlivierV op 28 februari 2015, 14:38:43 PM
Citaat van: ward op 28 februari 2015, 11:56:04 AM
Uiteindelijk zijn de desiro's niet slecht..
Met de nodige aanpassingen (deuren) rijden ze wel goed.
Bijna iedere bestuurder dat ik ken en al met de desiro rijdt heeft er weinig of geen klagen van.
Feit is wel dat ze momenteel worden misbruikt als IC treinen naar Oostende, Charleroi..
Maar deze maatregel zou tijdelijk zijn omwille van garantie en het aantal km..
Zo zullen vanaf (eind) april desiro's het traject Sint-Niklaas -> Leuven doen.

Mvg,
Ward
Voor de bestuurder niet nee. ;)
Ik heb niet het trein-gevoel dat ik bij bv. een  break of een klassiekje heb.

De vraag is enkel of dat gevoel nodig is voor stoptrein / GEN project..
Naar mijn mening niet..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

SuSke

klopt Ward, maar dan moet men hem daar ook voor inzetten en niet op de lange ritten. Daarop is die "snellere" tram niet voor bedoeld.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

yannickvw

Zelf bestuurder zijnde vind ik het slaapverwekkende kl*tebakken om mee te rijden. Niks, nul, nada uitdaging aan. Als alle treinen in de toekomst zo worden hoeft het voor mij niet meer. Had ik evengoed tramchauffeur bij De Lijn kunnen worden. Ze zijn redelijk betrouwbaar ja. Da's het enige goede wat ik over die stellen kan zeggen. En eerlijk gezegd vind ik de stuurpost ook op niks trekken: Toetsen die onlogisch zijn geplaatst, belachelijk hoge bestuurdersstoel, irritant airco gezoem...

Geef mij maar nen 27 of M6 of nen DMT! (Zelfs nen 800!  8) ;D)

Mattias

Citaat van: yannickvw op 28 februari 2015, 18:14:05 PMGeef mij maar nen  800!  8) ;D)

Ideaal.. Dan toch nog iemand die graag met die str*bakken rijdt.. Moogt ze allemaal hebben, samen met bijhorende klassiek!  8)
De R18 er gratis bovenop!  ;)

In ruil voor alle R21.. Ik mis mijn locjes  :'(
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

yannickvw

In nen 800 voelt ge u ten minste nog een beetje nuttig als bestuurder ;) deureke open in de zomer, shuntje op, rikketikketik en weg zijn wij!  8) We zullen es binnen 40 jaar zien of de Desiros nog meekunnen zoals de 800'en nu :)

Mattias

Zal ik bij de NMBS niet meer meemaken, waarschijnlijk..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

krisds

Citaat van: Mattias op 28 februari 2015, 20:05:46 PM
Citaat van: yannickvw op 28 februari 2015, 18:14:05 PMGeef mij maar nen  800!  8) ;D)

Ideaal.. Dan toch nog iemand die graag met die str*bakken rijdt.. Moogt ze allemaal hebben, samen met bijhorende klassiek!  8)
De R18 er gratis bovenop!  ;)

In ruil voor alle R21.. Ik mis mijn locjes  :'(

De 21's rijden toch nog? Misschien iets minder voor de nmbs, maar bij b-log gaan ze wel nog even meegaan :)

Mattias

Ze rijden dan wss wel nog, maar niet bediend door de depot waar ik toe behoor..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder