Hier moet je volgens mij engelengeduld voor hebben. Of passie, dat kan ook.
Geduld, tja, das een veelvoorkomende misvatting, dat heb ik eigenlijk niet. Ik wil gewoon weten hoe t gaat worden, en tja, dan zit er niks anders op dan zo hard mogelijk door te gaan... of dat passie is, neuh, eerder een soort taaie eigenwijsheid.

Maaarrrrr keiharde vorderingen: na een dag hard werken werkt de overweg weer. Jamaar die deed het toch al? stond toch een filmpje van enzo? dat klopt. Vandaag wilde ik de techniek eronder iets netter hebben want er hing nog steeds een relais aan een paar klemmensnoertjes onder de baan te bungelen en een paar draden zaten door de schragen waar de baan op staat heen geknoopt dus erg transporteerbaar was de boel nog niet... was inmiddels alweer ongeveer vergeten hoe alles in elkaar zat dus maar gewoon willekeurig bepaald dat de relais en knipperlichtschakelingen op een apart plankje moesten komen dat met stekkertjes met de rest van de baan verbonden kon worden, dan kan ik eventueel dingen fixen of vervangen zonder steeds boven mn hoofd te moeten werken onder de baan. Prima, vandaag dus steeds draadje doorknippen draadje via stekkertje solderen en zo de hele zaak langsgaan tot alles er net zo hing als eerst, maar dan met overal een stekkertje ertussen, nog even testen.... uiteraard deed de helft t niet. Bleek uiteindelijk een geploft ledje dat kortsluiting maakte, vrij bijzonder omdat alles zonder spanning erop was omgebouwd, toeval dus. Maar ja, voor je daar achter bent... Toen een aansluitpunt op een printplaatje dat geen contact maakte met de rest van de print, wat is dat nou weer voor onzin... daarna een enorm gekloot met een paar relais om de spoorseinen rond de overweg ook mee te laten schakelen, is gelukt uiteindelijk, dus uh ja, dr is een soort vooruitgang, maar echt netjes is de bedrading nog steeds niet... Heb dr ook echt geen zin meer in, het werkt nu dus morgen de boel opbinden en tis klaar wat mij betreft. Wel weer een belangrijk puntje van de leuven-lijst bijna afgestreept

EDIT:
Seinen!
IMGP9123 by
Floris Dilz, on Flickr
nouja, busch-voetgangerslichtjes. Denk dat ik ze nog wel wat interessanter ga maken, of ik zet er 1 aan het portaal van de leidingbrug ofzo... Zit toch allemaal nog los. Van deze twee is er als de overweg gesloten is steeds 1 groen, naargelang de stand van het wissel in de achtergrond. Aan de andere kant van de weg staat er 1, die je nauwelijks ziet en die al helemaal niet fatsoenlijk op de foto te krijgen is dus wel terecht dat daar serieus tijd in gestoken is.