Nou, gelukkig hoefde je niet al te lang te wachten

Zo staat een en ander dr nu bij. Binnenkant van de muren eerst met de airbrush schuin van boven een waasje gegeven met een mengsel van zwart en revell 87, wordt zo'n soort donkergrijsbruine industriestofkleur. Onderaan flink in de hoek met de vloer gespoten, rest van de gevel wat lichter, schuin van boven gespoten zodat het als stof op alle richeltjes komt te liggen. Omdat het daarna saai en vlak oogt met alleen zo'n spuitwaas nog eens flink over de wanden rommelen met een klein penseeltje met terpentine, zo trekt de verf weer wat meer in het rel;ief en wordt alles wat vlekkerig/groezelig en gaat de saaiheid eruit. Hoe licht/donker het nu is is wer lastig te zien op een foto maar geloof me, tis nu een stuk donkerder.

IMGP6629 by
Floris Dilz, on Flickr
Dan de buitenkant, met buizen. Alle druip en viezigheid moet er nog op komen, wordt een beetje vergelijkbaar met het eerdere stukkie, maar dat doe ik volgend weekend wel als ik weer bij daglicht kan werken.
IMGP6625 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP6628 by
Floris Dilz, on Flickr
Bij mn vorige stukkie fabriek vond ik de vloer het minst gelukt van alles, saai, kleur niet lekker, weet niet, niet blij mee. Gelukkig staat er genoeg troep in om de aandacht af te leiden. Deze hal moest leeg worden, dus wat meer moeite in de vloer gestoken. Zoals te zien had deze hal vroeger een spooraansluiting, later kwam er een of andere machine te staan die daar nadat ie in onbruik is geraakt nog jaren een beetje olie stond te lekken en nu is de machine ook weg. Uiteraard ligt er nog een kabelgoot naar de machinefundering, het hele zootje is styreenhakwerk. Wellicht gaat zoiets beter in gips of plamuur ofzo want om dit zo met een scalpel uit te peuteren gaat wel, maar het is wat link omdat je vrij wat kracht moet zetten en je zit zeker vijf keer in je tengels te hakken op zo´n stukje. Ach, tis klaar, eind goed al goed.
IMGP6630 by
Floris Dilz, on Flickr
Zo, dat wassumweer voor vandaag!