Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Metpetergaathetbeter

Volgens mij gewoon een vat waar het gistingsproces van Gala pils getoond wordt. Is voor Wieze al een tickettoestel besteld om de volgorde te bepalen om je hieraan te staan vergapen ?

Floris

Citaat van: Railroadtycoon op 19 september 2024, 10:21:50 AMZeer geslaagd Floris. Zelf vind ik de kleurenfoto's, waarin de triestheid subliem naar boven komt, het mooist. Juist omdat je hier af en toe kleur nuances van bloeiende planten, autos, tractievoertuigen en reclameposter restanten ect. vindt. Dit maakt het über realistisch en kan de werkelijkheid hier nog het nodige van jou leren.

Vraag, na het dichtsmeren met modder (wat is dat voor 'pasta"?) rol je blijkbaar met een oud draaistel het railprofiel weer enigsinds vrij. Hoe doe je dat echter met wissels waarover nog wel treinverkeer mogelijk moet zijn?
Kan zijn dat je dit eerder hebt laten zien maar dan heb ik het in elk geval gemist  ::) 
Oh de pasta, ja de wegen heb ik gemaakt met das-klei, beetje houtlijm eronder voor de hechting, aanbrengen in 2 lagen met tussendoor goed droogtijd wegens krimp, het zand is... Zand, gemengd met donkerbruine glanzende lak op terpentinebasis, gewoon verf om op je kozijnen te smeren. Maak daar een soort dik deeg mee, spatel het op zn plek, je kunt t nog mooi glad strijken met een zachte kwast met terpentine, droogtijd een paar dagen.
Bij beide pastas inderdaad sporen vrijgemaakt met een oud Fleischmann draaistel met lekker grove wielen, na en tijdens droging natuurlijk nog flink na krabbelen met scalpel etc.
Voor de wegen is das-klei zeker weten niet ideaal maar ik krijg t ermee voor elkaar en ben te lui iets anders te proberen.
Straatspoor blijft sowieso altijd een ellende qua zorgen dat t nergens boven de spoorstaaf uit komt en er altijd genoeg ruimte blijft voor de flenzen, zoals ik t doe is geen magische methode die makkelijk en snel gaat ofzo, maar t werkt...

Floris

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Herwig

Onslow and Daisy         seffens staat hij recht en geeft een klap op de TV   ;)

Heb je al een nummertjestoestel om de stroom toeschouwers te kanaliseren  ?

SuSke

't zal er zelfs NA sluitingstijd nog druk zijn. 8)  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 21 september 2024, 09:31:42 AMOnslow and Daisy         seffens staat hij recht en geeft een klap op de TV   ;)

N
dacht ik ook meteen op  :)

Herwig

en er is nog plek voor een Rose, rechts naast het salontafeltje:    "Daddy has disappeared again" .
https://www.digitalshop.be/nl/ho-figuren-preiser-noch/1430-preiser-10122.html

Jurgen

Ik ben een hele tijd niet meer online geweest, maar als ik de reacties hierboven lees, vermoed ik dat je op de MSM-expo zal staan? In geval van ja, dan kom ik eens dag zeggen als het niet te druk is.
Niet dat ik veel te zeggen heb, want ik ga meer onder de indruk en sprakeloos zijn dan iets anders, maar gewoon 'dag' zal nog wel lukken.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Boemeltrein

En parkeert misses Bouquet (the Bucketwoman) haar auto ook op het eind van de straat daar ;D
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Jurgen

Mvg, Jurgen

Herwig

Citaat van: Jurgen op 22 september 2024, 19:48:50 PM... vermoed ik dat je op de MSM-expo zal staan? In geval van ja, dan ..."   

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?msg=515940       bezoekers in blauwe metalo-overall mogen misschien gans vooraan staan

Bundesbahnfreak

Prachtig! Nu nog een ouwe Ford Taunus (of was het een Granada?) met kleine ontploffing in de straat en het is compleet :-)

Jurgen

Citaat van: Herwig op 24 september 2024, 09:42:47 AM
Citaat van: Jurgen op 22 september 2024, 19:48:50 PM... vermoed ik dat je op de MSM-expo zal staan? In geval van ja, dan ..."   

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?msg=515940       bezoekers in blauwe metalo-overall mogen misschien gans vooraan staan

Die heb ik niet, maar dat is misschien beter zo. Al dat kwijl zou niet goed zijn voor de baan.
Mvg, Jurgen