Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wekelijkse kost

Gestart door loebaske, 27 januari 2015, 12:28:49 PM

Metpetergaathetbeter

moest je nu ne keer vertellen wat je voor roofing gebruikt hebt, heel fijn schuurpapier is dat geen optie ? ;)

loebaske

Allé zal het eens vertellen, dat is één bladje van een papieren zakdoekje of servet, je leg het op uw werkstuk en schilder het tamelijk snel, te lang nat en je krijg scheuren, zoals merkbaar op de foto, laten drogen en de randen afsnijden...zo doe ik het en simpel

Waar ik niet tevreden van ben zijn de plooien, dat moet beter zijn...
Nog enkele proefjes doen.


loebaske

Eens wat kassei geschilderd...graag jullie mening






Martin Welberg

Ziet er goed uit zeg !! Put zou wat donkerder kunnen IMO..althans hier zien ze er vaak wat donkerbruin roestig uit, relatief egaal van kleur..

sdz1976


Je bent een kunstenaar Loebaske!!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

Mooi! De kasseienkleur is helemaal in orde vind ik. De tegels zijn naar mijn idee iets te blauwig, maar dat kan door het licht of instelling van de camera komen... ze zouden van mij een tikkie warmer van kleur mogen zijn, nu ogen ze heel vers. Beetje wash met humbrol 72?
En wat martin al zei, de put donkerbruin en eventueel wat subtiele metaalglans erop (even een potlood over een schuurpapiertje halen, beetje van dat poeder op je (droge) vinger en over de put wrijven. Doet nauwelijks wat met de kleur van de put maar geeft een mooie metaalglans)

Stieven76


loebaske

Bedank voor de tips, ondertussen zijn de deksels al behandelt, de dallen (voetpad) zijn idd. iets te grijs (blauw) is wel door het licht, maar toch ga ik die nog iets bij kleuren met wash.... op het eerste zicht zijn die aanvaardbaar, met micro opnames lijkt dat totaal anders  :(

Pol

#38
Misschien ben ik fout, maar liggen de kasseien niet in een onlogisch verband? Meestal zie ik de kasseien in een rechte lijn liggen haaks op de richting van de weg; hier is het omgekeerd; het lijkt me naar afwatering ook interessanter.

Ik heb even een paar afbeeldingen van het web geplukt (geen eigen foto's dus) om het duidelijk te maken wat ik bedoel:



De kasseiweg die jij (overigens mooi) geproduceerd hebt, geeft mij alvast een vreemd beeld, maar ... ik ben maar een simpel onderwijzerke en kan me dus serieus vergissen hé ...  ;) Qua kleur en verdere afwerking is het geheel wel best realistisch!


Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

loebaske

Volledig eens met je Pol, dit was al eerder opgemerkt door Dirky, jammer genoeg kan ik die niet uitbreken, zal zo blijven tot de einde der dagen, is een laser foutje, de volgende zullen goed liggen...

philippe_007

Je kan dit proberen wegwerken door de voegen met fijn zand op te vullen, en hier en daar een laagje teer aanbrengen waar de weg zogezegd hersteld is....
Zo vallen de details meer op en wordt er over het verband van de kasseien over gekeken.

Pol

Citaat van: loebaske op 07 mei 2015, 12:56:52 PM
Volledig eens met je Pol, dit was al eerder opgemerkt door Dirky, jammer genoeg kan ik die niet uitbreken, zal zo blijven tot de einde der dagen, is een laser foutje, de volgende zullen goed liggen...

Oei! Sorry; ik lees de laatste tijd maar met een half oog mee op het forum en heb daardoor de reactie van Dirky gemist ....
Zelf zou ik me er mettertijd aan gaan storen en om die reden zou ik het geheel nu nog verwijderen, maar afhankelijk van waar de straat ligt zal het misschien minder opvallen en het belangrijkste is natuurlijk dat JIJ er gelukkig mee bent hé!  ;)

De tip van Philippe vind ik overigens ook wel een goed idee ...

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

loebaske

Her en der moet er zeker nog groen aangebracht worden tussen de voegen, daar waar er minder verkeer is...

Een goede opmerking Phillipe, tevens is die weg helemaal achteraan de modulle en zou moeten ontrokken worden aan het oog door het ongeval op de sporen en de expres weg...
Er staat ook nog een industriële afsluiting en struiken/bomen voor....zal duidelijker zijn bij een totaal opname, ben nu nog bezig met de gebouwen aan die achterzijde, eens een foto van het winkeltje aan de voorzijde en geprobeerd in de winkel een beeld te geven, pas met zo macro opnames ziet men hoe smerig een raam kan zijn...
Men zou bijna die ramen op het laatst moeten kunnen plaatsen, maar ja, lukt niet altijd...





Een schouwke gemaakt van krimpkous...







Metpetergaathetbeter

je bent de deksteen in bl. hardsteen of beton vergeten, tijdens de winter problemen met een natte schouw die door natte bevroren gestaan heeft, stukken steen zal verliezen ! ;)

OlivierV

'k Vind het allemaal wel aardig wat je bouwt Eric, kleur van de kasseien zit redelijk goed, de gebouwtjes zijn leuk. Enige minpunt is dat de kasseien verkeerd liggen maar daar kan je helaas niet veel meer aan doen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan