Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

IJZEREN RIJN

Gestart door geremila, 16 mei 2006, 21:55:38 PM

geremila

Misschien moeten we maar eens een thread beginnen over de ijzeren rijn dacht ik zo(de vroegere en dus niet de discussie die nu al aan de gang is)en dan alle emplacementen, stations en lijnen bespreken! Heb de indruk dat we toch wel met een paar gegadigden zijn om er meer van te weten!
Ik zeker al!!! Al was het maar om mijn modelbaan meer vorm te geven en waarheidsgetrouw te plannen en modelleren! Wat denken jullie?
Voeg jullie reacties toe! Ik zou zeggen volg het banenplan zoals vermeld in de thread Hamont en dan komen wer als vanzelf wel uit...
http://www.barthels.de/er/er_index.htm
groetjes,

Mike

Kedeng Kedeng

#1
Oke dan,

En heb je al wat info van John voor het station van Neerpelt?

geremila

#2
Op onderstaande link vinden jullie een foto-overzicht van de lijn tussen Roermond en Dalheim zoals die er nu is...

http://members.lycos.nl/treinpage/ijzerenrijn/ijzerenrijn1.htm

groetjes,

Mike

DelticPower

#3
http://www.barthels.de/er/er_index.htm

Heb zojuist het boek over de ijzeren rijn besteld.
Als het binnen is horen jullie er meer over.
Groeten van Jan

geremila

#4
Nog een interessante link over Dalheim, historie, sporenplannen,....

Ik denk dat we zoiest zouden moeten hebbne voor alle emplacementen van de Ijzeren Rijn en vooral voor Hamont aangezien we daar toch een specifieke thread voor hebben..

http://www.eisenbahn-in-dalheim.de/frame.htm[^]
groetjes,

Mike

janjozef

#5
In dalheim is nog een intressant spoorwegmuseum. een aanrader

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

geremila

#6
Heb er gisteren pas tijd voor gehad om er aan te vragen,ben in "blijde verwachting"[:D]
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Oke dan,

En heb je al wat info van John voor het station van Neerpelt?


groetjes,

Mike

DelticPower

#7
Hallo allemaal, vandaag het duitse boek over de Ijzeren Rijn van Barthels binnen gekregen. Behandeld de gehele geschiedenis van de treinverbinding, zowel op Duits, Nederlands en Belgie's gebied.
Vele foto's uit de verzameling van Jan Schuermans uit St.Hubrecht Lille. Mooi boek, mooie prijs ? 46,00 incl verzendkosten.

Zie ook deze link:http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=nbra14112001_094
//

Groeten van Jan

Tom

#8
Staan er sporenplanen in het boek?
Tom

geremila

#9
citaat:
Geplaatst door geremila

Heb er gisteren pas tijd voor gehad om er aan te vragen,ben in "blijde verwachting"[:D]
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Oke dan,

En heb je al wat info van John voor het station van Neerpelt?





Ondertussen heel wat info vergaard ivm de ijzeren rijn. Boek besteld over de ijzeren rijn op aanraden van  John. Spijtig genoeg nog steeds aan het wachten. De boekhandel houdt mij nu al twee maanden aan het lijntje[:(!]
John gaf mij ook de tip om zeker in het begin niets te groots te plannen en eerder richting tijdperk III te kiezen. Tom van op het forum had mij al de tip gegeven om mij te houden aan tijdperk III en Iv dus dat zit wel goed.
Neerpelt blijft een mooie uitdaging. Maar nu nog dat boek.
Verder sprak hij mij ook over FRemo voor realistisch spoorbedrijf... maar dat is iets voor een ander draadje..
Alvast bedankt om mij door te verwijzen naar John Kedeng Kedeng[^]
groetjes,

Mike

geremila

#10
Ben nu volop aan de planningsfase bezig. Momenteel ??n station uitgetekend. Het is gebaseerd op een bestaand station doch gezien het feit dat we in model meestal compromissen moeten sluiten heb ik mij toch niet laten verleiden om een volledig traject waarheidsgetrouw uit te beelden. Ik probeer zo snel mogelijk mijn station uit te tekenen met D-Rail en zet het dan in een nieuwe tread online... en dan maar suggesties geven zou ik zo zeggen.

Tot gauw.
grtjes,

Mike
groetjes,

Mike

Tom

#11
Op welk station is het gebaseerd?
Tom

geremila

#12
Mijn eerste station is gebaseerd op Geraardsbergen, dit zou mijn hoofdstation moeten worden... er zal wellicht nog veel gewijzigd worden. Neerpelt dacht ik als tweede station maar ik heb ook nog een duits sttion op het oog namelijk Danheim. Maar eerst dit eens online krijgen h?[:D]
citaat:
Geplaatst door Tom

Op welk station is het gebaseerd?

groetjes,

Mike

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

#13
@ geremila [:)]

Beste,

Indien je het station van ?NEERPELT? eens wil zien, kom dan eens kijken bij onze vriend #T O N Y # in het station van FBK ( Blankenberge ). Daar staat nl. het station dat destijds door een ?FREMO-er? (John Lissens) werd gebouwd en origineel in ?FREModul? bakken was.

Je kunt daar zeker wat van opsteken. Ik heb eens dit station mogen in werking zien, dit tijdens ??n van onze verzamelingen, nl in het St.-Catharina ziekenhuis in Utrecht, waar ook de pati?nten konden een kijkje nemen.

Mvg[^]
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

geremila

#14
Bedankt voor de tip Herman, Ik had deze tip reeds eerder gekregen van KedengKEdeng en heb ondertussen contact gehad met John Lissens. Zeker de moeite...
In een volgend draadje doe ik verder ik moet eerst nog eensuitvinden hoe ik mijn plan uit D-rail hier op het forum plaats
grtjes,
Mike
citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

@ geremila [:)]

Beste,

Indien je het station van ?NEERPELT? eens wil zien, kom dan eens kijken bij onze vriend #T O N Y # in het station van FBK ( Blankenberge ). Daar staat nl. het station dat destijds door een ?FREMO-er? (John Lissens) werd gebouwd en origineel in ?FREModul? bakken was.

Je kunt daar zeker wat van opsteken. Ik heb eens dit station mogen in werking zien, dit tijdens ??n van onze verzamelingen, nl in het St.-Catharina ziekenhuis in Utrecht, waar ook de pati?nten konden een kijkje nemen.

Mvg[^]
Herman


groetjes,

Mike