Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

DFS

Voorlopig nog geen expo's gepland, ...

DFS

Vandaag wat aan het nieuwe zanddrooghuis kunnen werken



Ook eens zitten spelen met wat flexen om te kijken hoe ik best twee nieuwe
'Garden tracks' kan leggen. (Voorzien om wat leuks op de voorgrond te showen)



Morgen wat verder werken aan het zanddrooghuisje

DFS

Even geleden dat ik een update plaatste, maar ook niet stilgezeten,
Het zanddrooghuis en zandbak zijn afgewerkt en geplaatst.
Op de foto's is de lijm wel nog niet droog...
Eens alles droog is nog wat verder met de scenery spelen.







Ik weet de foto's zijn wat donker...

Ook tussendoor de stoomkraan kunnen maken, enkel de buitenkant nog schilderen, en het dak, vervolgens weatheren en de deuren er aanhangen. Maar toch al even op de baan voor een foto



Volgende week de twee nieuwe garden tracks van ballast voorzien en verder prutsen met de scenery.

Uiteraard is opbouwende kritiek altijd welkom, een ander ziet altijd meer dan je zelf wilt zien soms...

groeten

Ronald


loebaske

wauw, het volgen waard deze topic  ;)

GVL

Sven, mooi zandhuis. Bij het stuk hood van de dieselloc dat naast de stoomkraan staat, vraag ik me af of dit in werkelijkheid als één geheel gedemonteerd/gesloopt werd. De dakpanelen en deuren zijn apart afneembaar om het onderhoud te vergemakkelijken maar de zijwandconstructie zelf lijkt me eerder aan het chassis van de loc vast te zitten?
Groeten.

janieburton

 

DFS

Gino, de eerste generatie US diesels, vb F-unit, zijn van het zogenaamde carbody design.
Vaste carosserie met wegneembare panelen om aan de componeneten te kunnen.
Dit bleek in onderhoud soms omslachtig. Daarom zijn ze achteraf overgeschakeld naar het 'hood design' met afneembare secties van de kap om zo makkelijker groot onderhoud te doen.
De GP7 is van dit type.
Omdat de roundhouses (ontworpen voor stoom) niet altijd hoog genoeg waren om deze 'lift' te doen werd dit vaak buiten gedaan mbv een stoomkraan of zelf een hersporingskraan.
Ik heb hiervan ergens een foto liggen van z'on operatie, maar kan deze wegens autheurs recht niet posten.  :-\
Toch bedankt voor de feedback

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL

Dank voor de verduidelijking, Sven.

janieburton

Citaat van: DFS op 11 januari 2016, 07:41:40 AM
Ik heb hiervan ergens een foto liggen van z'on operatie, maar kan deze wegens autheurs recht niet posten.  :-\


Als dat ter illustratie/informatie is denk ik dat ze er echt geen probleem van maken, enkel als je de foto commercieel gaat gebruiken gaan ze echt moeilijk doen
 

DFS

ok, ik zal eens een fotoke pakken van die foto in dat boek  ;D

Ondertussen aan het spelen met een idee dat al langer door mijn hoofd spookt
een 5 standige halfrelief loc loods om de indruk van een groter depot weer te geven.
Omdat dit deel niet meer gebruikt wordt. (minder stoom loc's door de diesel tractie die opkomt) zou deze loods minder onderhouden weer gegeven worden. met kruid hier en daar tussen de sporen.

Even een mock up gemaakt:





graag jullie advies
doorgaan hiermee of wordt dit te druk?

groeten

Ronald

Is niet ongebruikelijk in die tijd... nu zou er niets meer staan :)

Gerolf

Het is een vrij groot depot, dus die extra loods lijkt me niet teveel  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL

Sven, bijkomend voordeel is dat de loods in halfreliëf de horizonlijn (gedeeltelijk) verbergt.
Groeten.