Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

GVL


DFS

Onlangs nog wat tijd gehad om verder te werken aan de baan zelf.
Focus ligt nu om de linker module af te werken. De 'shop' is bijna af nu.
De lichtgallerij is afgewerkt, dan het golfplaten dak geinstalleerd. (eerst voorlopig met behulp van schilders tape, zodat het  nog verwijderbaar was om te spuiten.)



Dan de boel gespoten.
Dak Vallejo natural steel, gevolgd met een dry brush van verschillende roestkleuren. De ramen in het rood en het houtwerk Pollyscale UP dark grey, gevolgd door een voorzichtige drybrushing van Vallejo ivoor wit. Vervolgens alles gemonteerd en het 'lood' aangebracht tussen het hout en het dak. Rest enkel nog een airbrush met verdund zwart op het dak...

nog wat foto's

Eerst de basis plaat vrijgemaakt:
(Ik had een tijdelijke scenery aangebracht op een ondergrond van schilders tape, zodat het terug verwijder baar was. )




nog wat close ups





Het volgende is nu de inplanting van het gebouw in de scenery en de 'afwerking' van de linkse module. Dan kan ik mijn focus verleggen naar afwerking van de middelste module.
Maar tussendoor eerst waarschijnlijk aan de 'Rotary werken...'



DFS

Afgelopen dagen wat verder kunnen doen,

De beton rond de 'shops' geschilderd en ge weathered,

Vervolgens alles 'ingeplant' met de gekende materialen van Woodland.
Verder alles afgewerkt met wat allerhande prullaria,

enkele foto's



















Zoals hier en daar te zien is moet de lijm nog drogen, maar verder is de linker modulen 'af'
Tenzij jullie nog tips/tricks, opmerkingen of onvolmaaktheden zien? Feedback is altijd welkom  ;D
Oh ja, de vrachtwagen op de foto's moet nog geschilderd en geweatherd worden, al ben ik er nog niet uit of ik hem er überhaupt op zet...

Verder afgelopen weekend op Ramma nog twee kitjes gekocht,
Normaal was het de bedoeling ze voor de 'shops' te parkeren, maar ik denk dat de stoomkraan misschien toch op een platte wagen zal eindigen...  8)



groeten

krisds

prachtig! misschien wat struikjes of een boompje, verder niets op aan te merken.

OlivierV

Zoals Kris zegt, hier en daar nog een beetje vegetatie zou geen kwaad kunnen, voor de rest strak werk!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Denk dat wel in orde komt....kwa vegetatie
nooit lopen als men niet kan gaan, alles op zijne tijd
haast en spoed is zelden goed!!!

DFS

Bedankt voor de reacties, kwa vegetatie klopt het gezegde wel van Loebaske, heb nog veel te leren op vlak van bomenbouw (en vele andere facetten van de hobby)  :P maar dit neemt niet weg dat op deze baan geen enkele boom zal komen, dit met de simpele reden dat er geen stonden in de realiteit, op geen enkele van mijn research foto's heb ik een boom gevonden, toch niet in depot omgeving. We zitten ten slotte op de 'great plains' / grote vlaktes van de US, ik beweer niet dat daar geen bomen groeiden, maar toch niet om en bij de depots van Cheyenne, Green River, Ogden,
Enige vegitatie dat ik vind is hier en daar wat hoog dor gras.
Als iemand mij kan verbeteren pas ik mij graag aan, een boom bouwen is ook weer een uitdaging  ;D

Durango

Je vindt er ook wel wat struikgewas in dezelfde dorre samenstelling.
Als je een stukje buiten komt op bv Sherman Hill vindt je uiteraard wel bomen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

DFS

Ja inderdaad, langs 'de baan' vindt je wel bomen, misschien een goed idee van die struiken, ik zal het overwegen om in de toekomst hier en daar een te plaatsen. Hoewel in de jaren 50 een stoomdepot nog goed onderhouden werd.
De focus heeft zich ondertussen verlegd van de linkse naar de middelste sectie. Hierop staan voornamelijk de Coaling tower en het zand droog huis. Van die laatste ben ik niet tevreden. Momenteel is dit een klein houten schuurtje, met schoorsteen en een zeer kleine zandbak voor een depot van die grootte.
Ik heb onlangs ook in een artikel de basis afmetingen van een UP 'sand drying house' gevonden. Maar helaas bijna geen foto's. Met de basis afmetingen en wat wazige foto's en wat artistieke vrijheid dan maar beginnen knutselen een een mock up gemaakt.
De nieuwe zandbak word ook ongeveer 30cm, wat ongeveer uitkomt tot het einde van het oude zand droog huis,
Wat foto's zullen wel meer duidelijk maken:





Het gebouw zelf wordt deze keer een bakstenen bouw, met plat dak, met een simpele sierlijst errond. (overschotje van een Walthers Kit)



Ronald

Mooi! Ik volg je op de achtergrond en kijk van tijd tot tijd even ;)

Je kunt doen wat ik in 2004 gedaan heb, een depot bouwen dat wat zuidelijk ligt en al palmbomen heeft. IS het echt zo geweest? Het kan. Union Pacific reed uiteraad in Cheyenne/Laramie en daar staan ze zeker niet, maar ze reden ook wat zuidelijker en daar staan ze wel.

Dit bedoel ik, je kent het misschien. Het baantje heet "The Shop" en is een aantal malen op tentoonstellingen te zien geweest:





Misschien kun je er wat mee ;) Succes, ik blijf wel kijken :)

DFS

Dag Ronald, ik ken je baantje helaas enkel van foto's links en rechts,
Bestaat het nog? Jammer dat ik het indertijd gemist heb, paar jaar uit de hobby geweest....

ACFI

#72
Als je bijvoorbeeld de Vegas Route door Kelso neemt heb je enkel zand en palmbomen.


http://pow.ask4it.be/2009/US2009/moja/index.html#F01_1645.JPG
Kelso, CA Mojave National Preserve



Full Power richting Las Vegas

Acfi

Ronald

Mooi, mooi, mooi...... :)

Citaat van: DFS op 29 oktober 2015, 18:30:50 PM
Dag Ronald, ik ken je baantje helaas enkel van foto's links en rechts,
Bestaat het nog? Jammer dat ik het indertijd gemist heb, paar jaar uit de hobby geweest....

Ja hoor, het bestaat nog.... ik kan er geen afstand van doen maar nog meer is het dat dit baantje relatief weinig "buiten de deur" is geweest. Het is inmiddels bijna 12 jaar oud. Het staat netjes ingepakt hier in de schuur, dus wie weet waar het nog eens te zien zal zijn :)

Stedahult

Waar en wanneer is dit moois te bewonderen.
Mvh. Steef