Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

Ronald

DFS

Bedankt Ronald,

Ik zou volgend jaar graag eens buiten komen met deze baan, dus het tempo moet omhoog :-)

Afgelopen weken tussendoor de zijgevel permanent gefixeerd. Alsook het dak verder afgewerkt, dit met de beproefde methode van reepjes schildertape die vervolgens teerzwart geschilderd worden. Ook zijn de eerste twee schouwen al geplaatst.

UP DEPOT + Matissa by Sven De Fruyt, on Flickr

Overzicht foto van de huidige status van deze module

Komende week proberen de laatste twee (witte) daken verder af te werken en voorzien van dakbedekking...

Gegroet

DFS

Ook hier werken we verder, tussendoor weet je wel :-)

De locloods aan de rechterzijde is bijna af, buiten wat ramen en vensters in de bovenste gallerij en binnenverlichting. Dit was voor mij het tussendoel om mezelf aan de linker zijde de locloods verder te bouwen. Dus enkele avonden aan de slag gegaan met 2mm en 1mm karton voor de bodemplaat, plasticard en pluimkarton en het geheel ziet er momenteel als volgt uit

Update UP roundhouse by Sven De Fruyt, on Flickr

Dit betekend dat binnenkort de rails op het nieuwe deel gelegd mogen worden. Voor de oplettende volger, ook het spoor van de loods is ondertussen voorzien van een eerte laagje 'ballast'. Dit zal een mooi foto spoor worden voor mijn andere projectjes...

Tot binnekort

Gegroet

Sven

DFS

Update van de week, het nieuwe deel van de loods verder afgewerkt, de gallerij is geplaatst en de dakdekker is langsgekomen...

Roundhouse update by Sven De Fruyt, on Flickr

Nu enkel het geheel wat weatheren en het kan finaal gemonteerd worden, momenteel ziet de module er zo uit

Tot binnekort alweer

DFS

Mijn modelbouwfocus ligt momenteel op deze baan. Ik kom er uiteindelijk mee buiten ergens volgend jaar...

Afgelopen week eens werk gemaakt van de achtergrond,

Ook eens eindelijk werk gemaakt van de rookgasafvoeren en de verlichting...

Dit geeft dan volgend effect,

Tot binnenkort alweer...

Ronald

Jij sneller dan ik  :)  Zelf inmiddels een andere draaischijf maar het kastje ligt nog bij iemand die een reparatie gaat uitvoeren. Moet ik even geduld mee hebben ;)

Wordt mooi, Sven!

DFS

Citaat van: Ronald op 16 september 2025, 15:20:12 PMJij sneller dan ik  :)  Zelf inmiddels een andere draaischijf maar het kastje ligt nog bij iemand die een reparatie gaat uitvoeren. Moet ik even geduld mee hebben ;)

Wordt mooi, Sven!

Dag Ronald,

Bedankt voor de aanmoediging, heb jij de Walthers schijf weg gedaan dan of een nieuwe? Ik twijfel om de Walthers besturing eruit te gooien en die rechtstreeks aan te sturen met een schakelaar

Ronald

Ik heb de "oude" nog in de baan zitten. Inmiddels in IMB Dortmund een nieuwere versie gekocht met het blauwe kastje:

20250412_105808 by Ronald Halma, on Flickr

Die bleek echter wat kleine probleempjes te hebben met de display (bekend Heljan probleem) en ipv een nieuwe print (die nog leverbaar is bij Heljan) is er een mede-BNLS'er (NL forum) die dat gaat fixen voor mij, print ligt daar nu nog.

De indexering in deze lijkt beter te zijn maar mechanisch is het nog steeds de stappenmotor in de brug. Dus nog steeds erg gevoelig voor vuil.

Zie verhaaltje vanaf hier: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=92163.msg3222537340#msg3222537340