PIKO 2015

Gestart door eve, 30 december 2014, 11:37:07 AM


Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Ik moet zeggen dat ik het enthousiasme van Peter niet echt deel.  :-\
0,0 interessante dingen voor ons!

Mijn portemonnee daarentegen die jubelt, want die zal dicht blijven.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Dit is nog niet alles, in Nurenbergh staat er nog meer nieuw van Piko  ;) ;)

thor

Mijn portemonnee daarentegen die jubelt, want die zal dicht blijven;)

de mijne ook
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Peter

Tja, Piko is een merk dat hoofdzakelijk modellen voor de Duitse markt/Duits gerichte modelspoorder produceerd.
Ofschoon hun Benelux Hondekop een prachtig model is zijn de verkoopcijfers niet te vergelijken met hun, naar Duis voorbeeld geproduceerde modellen
Net zoals HAG voor de Zwitserse markt
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Welgeteld 1 loc en een 3-tal wagons gezien die mijn interesse kunnen wekken  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke

Misschien moeten we de Duitse kopers overtuigen van meer in Belgisch materiaal te investeren  ;)

doomslu

Het is een verschijnsel dat zich meer en meer manifesteert en ook erg begrijpelijk is: de grote merken, Märklin, Roco, Fleischmann, Piko, zijn steeds minder geïnteresseerd in onze markt. Zij mikken op grote afzet en onze markt is zeer klein.
Gelukkig hebben we 'onze' fabrikanten die de laatste jaren erg hard aan de markt timmeren.
Waarom kunnen zij wel wat de grote niet (meer) kunnen? Het zijn familiebedrijven, waar geen administratief personeel moet betaald worden en waar elk werkuur niet hoeft betaald te worden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Dat is zo Luc, bij zo grote bedrijven word er van alles op tafel gegooid in de vergadering, er word aandachtig geluisterd en dan komt de vraag "wat breng het op als omzet "

eric

Worden er door de Belgische importeur ideën doorgespeeld naar Piko wat wij eventueel graag willen?
Voor de Nederlandse markt hebben ze wel redelijk wat, zowel in H0 en N.

doomslu

Citaat van: eric op 30 december 2014, 17:20:22 PM
Worden er door de Belgische importeur ideën doorgespeeld naar Piko wat wij eventueel graag willen?
Voor de Nederlandse markt hebben ze wel redelijk wat, zowel in H0 en N.
Ja, en de nieuwe importeur is echt wel actief, maar het moet wel realiseerbaar zijn hé...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Als hiermee Bob De Neef wordt bedoeld,
die mens doet zijn uiterste best,maar loopt dikwijls met de neus tegen de deur! :o :(

;)

dani

toch wel enkele modelletjes die mij kunnen bekoren....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

centauri167

#14
Hun prijzen van hun locs zijn alvast spotgoedkoop tov andere Duitse merken. Heb onlangs hun traxx zien rijden in de club, dat is nogal wat anders dan mijn trix- en marklin modellen van de reeks 59 ...