http://www.piko-shop.de/index.php?PHPSESSID=ut278eu2seaq97ots8bhlar5f0&vw_type=praesenz&vw_name=search&portaltyp=308&order_by=artikelnr&lang=de&suchtext=neuheit+2015&b_warengruppe_id=0&x=0&y=0 (http://www.piko-shop.de/index.php?PHPSESSID=ut278eu2seaq97ots8bhlar5f0&vw_type=praesenz&vw_name=search&portaltyp=308&order_by=artikelnr&lang=de&suchtext=neuheit+2015&b_warengruppe_id=0&x=0&y=0)
Erik
SUUUUUPER
Ik moet zeggen dat ik het enthousiasme van Peter niet echt deel. :-\
0,0 interessante dingen voor ons!
Mijn portemonnee daarentegen die jubelt, want die zal dicht blijven. ;)
Dit is nog niet alles, in Nurenbergh staat er nog meer nieuw van Piko ;) ;)
Mijn portemonnee daarentegen die jubelt, want die zal dicht blijven. ;)
de mijne ook
Tja, Piko is een merk dat hoofdzakelijk modellen voor de Duitse markt/Duits gerichte modelspoorder produceerd.
Ofschoon hun Benelux Hondekop een prachtig model is zijn de verkoopcijfers niet te vergelijken met hun, naar Duis voorbeeld geproduceerde modellen
Net zoals HAG voor de Zwitserse markt
Welgeteld 1 loc en een 3-tal wagons gezien die mijn interesse kunnen wekken ::)
Misschien moeten we de Duitse kopers overtuigen van meer in Belgisch materiaal te investeren ;)
Het is een verschijnsel dat zich meer en meer manifesteert en ook erg begrijpelijk is: de grote merken, Märklin, Roco, Fleischmann, Piko, zijn steeds minder geïnteresseerd in onze markt. Zij mikken op grote afzet en onze markt is zeer klein.
Gelukkig hebben we 'onze' fabrikanten die de laatste jaren erg hard aan de markt timmeren.
Waarom kunnen zij wel wat de grote niet (meer) kunnen? Het zijn familiebedrijven, waar geen administratief personeel moet betaald worden en waar elk werkuur niet hoeft betaald te worden.
Dat is zo Luc, bij zo grote bedrijven word er van alles op tafel gegooid in de vergadering, er word aandachtig geluisterd en dan komt de vraag "wat breng het op als omzet "
Worden er door de Belgische importeur ideën doorgespeeld naar Piko wat wij eventueel graag willen?
Voor de Nederlandse markt hebben ze wel redelijk wat, zowel in H0 en N.
Citaat van: eric op 30 december 2014, 17:20:22 PM
Worden er door de Belgische importeur ideën doorgespeeld naar Piko wat wij eventueel graag willen?
Voor de Nederlandse markt hebben ze wel redelijk wat, zowel in H0 en N.
Ja, en de nieuwe importeur is echt wel actief, maar het moet wel realiseerbaar zijn hé...
Als hiermee Bob De Neef wordt bedoeld,
die mens doet zijn uiterste best,maar loopt dikwijls met de neus tegen de deur! :o :(
;)
toch wel enkele modelletjes die mij kunnen bekoren....
Hun prijzen van hun locs zijn alvast spotgoedkoop tov andere Duitse merken. Heb onlangs hun traxx zien rijden in de club, dat is nogal wat anders dan mijn trix- en marklin modellen van de reeks 59 ...
loc zijn spotgoedkoop, maar de wagons zijn niet echt goedkoop, hoewel er heel fraaie tss zitten !
Hello.
Here some more PIKO-NEWS 2015 with interesting items for Belgium :). The pages (Seiten) mentioned are the pages in the new PIKO-catalogue.
greetings
Ralf Wittkamp
Belgien:
96442 Diesellok RH 8217 SNCB Ep. IV, Seite 124
96443 Diesellok RH 8217 SNCB Ep. IV, Seite 124
96440 Diesellok RH 7384 SNCB Ep. IV, Seite 125
96441 Diesellok RH 7384 SNCB Ep. IV, Seite 125
96447 Diesellok / Soundlok RH 7384 SNCB Ep. IV, Seite 125
96444 Diesellok RH 7301 SNCB Ep. IV, Seite 125
96445 Diesellok / Soundlok RH 7301 SNCB Ep. IV, Seite 125
Die Loks kommen in der Expert-Serie. Die seitlichen Geländer sind leider ähnlich unsinnig befestigt wie bei der G 1206.
58343 3er Set Knickkesselwagen "ESSO / Millet" B Ep. V, Seite 309
Frankreich:
96145 Elektrolok SNCF BB 26000 En Voyage Ep. VI, Seite 182
diverse Corail-Wagen, Seiten 152 + 153
Italien:
97717 Elektrolok Vectron 193 Fuori Muro Ep. VI, Seite 77
97740 Elektrolok Vectron 193 CFI Ep. VI, Seite 77
Luxemburg:
96616 Nahverkehrswagen 2. Klasse CFL Ep. IV, Seite 149
96617 Nahverkehrswagen 2. Klasse CFL Ep. IV, Seite 149
96615 Gepäckwagen CFL Ep. IV, Seite 149
Die Firma Wegmann lieferte diese mit den deutschen "Silberlingen" vergleichbaren Wagen auch an die Luxemburgische Staatsbahn. Sie sind einfarbig (grün?).
Ralf, kun je die catalogus reeds on line vinden ?
Groeten Peter ;)
Ralf volgens mij zat eve te wachten op mijn vraag voor die link te plaatsen ! ;D ;)
Dat vind ik interressant
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=9281
Beter gezegd. Eindelijk een firma de de reeks 73-82 gaat maken. En met een nieuwe MAL en geluid. We worden verwent.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 januari 2015, 20:24:00 PM
Ralf volgens mij zat eve te wachten op mijn vraag voor die link te plaatsen ! ;D ;)
Ik was Duvel gaan halen de kelder...
Erik
Hoi naar Belgie,
(http://i545.photobucket.com/albums/hh382/groebru/99505_H0_Katalog_2015_124.jpg) (http://s545.photobucket.com/user/groebru/media/99505_H0_Katalog_2015_124.jpg.html)
Groetjes
Jürgen
Dat is eens super goed nieuws en als er ietsje fout aan is maakt het niet zoveel uit voor me...
en de tweete pagina:
(http://i545.photobucket.com/albums/hh382/groebru/99505_H0_Katalog_2015_125.jpg) (http://s545.photobucket.com/user/groebru/media/99505_H0_Katalog_2015_125.jpg.html)
Groetjes uit de zuiden van Duitsland
Jürgen
Aangestipt voor aankoop ;)
Heb zo precies een vermoeden dat 2015 een duur jaar gaat worden....2 Piko modellen...de Sprinter....de NMJ bolle neus van CFL.....een VB bolle neus.....de MSM reeks 59....en gelukkig zal de Desiro voor 2016 zijn...
Is misschien na de speelgoedbeurs nog meer nieuwigheden te bespeuren....
Zie http://www.piko.de/KAT_PDF/99505_H0_Katalog_2015.pdf
Beetje jammer dat Piko voor Belgisch N Oost-Indisch doof en blind blijft. Voor onze buren, de Franse, de Nederlanders en zelfs de Luxemburgers(! toch een iets kleinere markt dan de Belgische) maken ze mooie schaal N modellen. Maar niets Belgisch? Toch jammer. :-[
danke schön raf en jurgen.
En aan de heren van LSM... Eigen schuld dikke bult.
Hello.
I found the catalogue at www.lokshop.de. They have a real fast server.
https://shop.lokshop.de/
greetings
Ralf Wittkamp
hebben iemand die vooral commercieël een goede neus heeft en verder bijzonder goed zijn mond kan houden, van sommige wagons wist ik al iets af maar dit komt ook als een donderslag bij heldere hemel ! ;D
groeten Peter ;)
PS vandaar wij dit jaar geen 28..'s zullen zien ! :-\
Deze zou ik al willen bestellen. Heeft iemand een idee hoe het met de sound zit bij piko? Zouden wel mogen rekenen op goede kwaliteit van het geluid?
Denk dat het geluid van ESU komt. Dus zit wel goed.
Voor de 'rivettentellers' (zoals ik):
De 8217 van Piko heeft FGH als stelplaats (Saint-Ghislain), dus inzetbaar tot 2001
De 7384 van Piko heeft NK als stelplaats (Kinkempois), dus inzetbaar tot 2005 2000
en de 7301 van Piko heeft LNC als stelplaats (Monceau), dus inzetbaar tot ??? ? (ik weet niet precies vanaf wanneer de Z schildering werd aangebracht...)
:)
[edit: correctie 7384 nav post van Sicco]
Herzlichen Dank Herr Wittkamp!
Hartelijk dank ook Jürgen!!!
Echt nieuwsgierig welke de prijs ongeveer zal zijn voor de Soundversie ? :P
tja, in deze reeks zit wel een pak meer interessant gerief :) Zal toch even met de sponsor moeten gaan overleggen ;)
Mooi, een 73, ik vind enkel het kleur wat flets uitvallen en dat de loc er een beetje dik uitziet.
Maar goed, we wachten af tot het eerste model effectief van de band rolt.
Maak me geen zak uit wanneer die inzetbaar zijn, bijna alle nr. gaan hier hun ritje of rangeerwerk hebben...
Ik zal wel niet snel een tijdperk III inzetten, omdat dit me niet echt aanspreekt....maar al de rest rijd door elkaar, een oude reeks 60 tussen men Traxx
Olivier, niet snel een oordeel vellen om een kleur foto, de kleuren zullen niet overeen stemmen met de werkelijkheid, onlangs nog ondervonden, was toch eens verschillende verfjes aan het opzoeken op het internet, had nu wel toevallig het goede nr. en als ik het kleur op het deksel hier en het kleur op men scherm vergelijk schrok ik mij een aap was bijna oranje in de plaats van geel!!!!!!!
Wel, ik wacht wel af tot ik effectief een model zie, ik ben er quasi zeker van dat er kort na mijn examens iemand van de club eentje zal hebben en die zal dat dan wel eens meenemen zeker?
Het maakt mij niet uit of ik er een van de eerste lichting heb of van een latere, een 28 heb ik ook pas sinds september 2014. En wat door mekaar rijden betreft, tpIV-V rijdt hier nog al eens gemengd, maar wanneer TPIII rijdt, dan ga ik er niet snel iets anders tussen zetten, behalve overgangsmateriaal.
Citaat van: itchy op 02 januari 2015, 22:21:51 PM
Voor de 'rivettentellers' (zoals ik):
...
De 7384 van Piko heeft NK als stelplaats (Kinkempois), dus inzetbaar tot 2005
...
Ben je daar zeker van Steven?
Volgens wat ik gevonden heb is de lok op 21/03/2000 verhuisd naar Antwerpen Noord en op 04/09/2005 naar Charleroi.
Vanaf 22/08/1978 zat hij inderdaad in Kinkempois.
Gewoon een vraagje, want stelplaats Antwerpen Noord zou mij dan weer goed uitkomen! ;D
Stelplaatsen 7384:
Monceau 15-03-77 t/m 22-08-78
Kinkempois 22-08-78 t/m 21-03-00
Antwerpen Noord 21-03-00 t/m 04-09-05
Charleroi 04-09-05 t/m 17-03-08
Verder zijn er voor de purist nog meer belangrijke zaken die een loc dateren, dikke nummers die later werden aangebracht, een andere wijze van de stelplaatsvermelding, het aanbrengen van een radionaam op de cabine en het Magelan-logo
Citaat van: Sicco op 04 januari 2015, 09:43:49 AM
Stelplaatsen 7384:
...
FNND 21-03-00 t/m 04-09-05
...
Bedankt Sicco voor het snelle antwoord! ;)
Net zoals ik denk ik dat velen hier deze afkortingen niet uit het hoofd kennen en weet ook niet zo meteen waar de lijst te vinden is. :-\
Is toch basiskennis? ;D ;D
Geintje, heb het aangepast
Telegrafische codes NMBS (http://www.xs4all.be/~rvdborgt/trein/nmbs/afkorting.html) ;)
Citaat van: Sicco op 04 januari 2015, 10:20:33 AM
Is toch basiskennis? ;D ;D
Geintje, heb het aangepast
Eigenlijk wel, maar... we worden al wat ouder hé. :D
Bedankt voor de aanpassing!
Begrijp ik het goed dat die locs nooit 6 cijfers hebben gehad?
Dat zou jammer zijn voor mij ... :'(
Jawel, de eerste 35 73-ers en de eerste 55 82-ers zijn nog voor de vernummering in dienst gekomen.
Citaat van: Sicco op 04 januari 2015, 10:51:55 AM
Jawel, de eerste 35 73-ers en de eerste 55 82-ers zijn nog voor de vernummering in dienst gekomen.
Zo is de 7301 als 273.001 in dienst genomen op 8 oktober 1965.
De 7335 als 273.035 op 17 februari 1967.
De tweede bouwserie reeks 73 (meer bepaald de 7336 t/m 7375 werd gebouwd in de jaren 1973 en 1974.
Die hebben dus nooit het zes cijferig nummer gekend, maar zijn meteen als reeks 73 in dienst genomen.
Voor de reeks 82 geldt hetzelfde principe:
De 1e bouwschijf is in dienst genomen in de jaren 1965 en 1966. Het gaat om de loks 262.001 t/m 262.055.
De loks van de 2e bouwschijf zijn in 1972 en 1973 gebouwd en in dienst genomen als 8256 tot en met 8275.
Meer specifieke info over data, nummers etc vindt u op de website bfoto.be...een aanrader!
Groetjes Davy
Citaat van: Brossel op 04 januari 2015, 11:02:39 AM
Meer specifieke info over data, nummers etc vindt u op de website bfoto.be...een aanrader!
Groetjes Davy
net gepost in ander draadje :) :
Citaat van: itchy op 04 januari 2015, 10:51:28 AMen nu we toch aan het linken zijn:
de geschiedenis van de 82 in een notendop: http://www.bfoto.be/docu/his/r82.php (http://www.bfoto.be/docu/his/r82.php)
en de 73: http://www.bfoto.be/docu/his/r73.php (http://www.bfoto.be/docu/his/r73.php)
en de 74: http://www.bfoto.be/docu/his/r74.php (http://www.bfoto.be/docu/his/r74.php)
:) :) :)
dank u Sicco.
Citaat van: Gerolf op 04 januari 2015, 10:45:43 AM
Begrijp ik het goed dat die locs nooit 6 cijfers hebben gehad?
Dat zou jammer zijn voor mij ... :'(
Niet bang zijn : type 262 dan reeks 82; type 273 dan reeks 73. 74 alleen reeks ;)
Ben even op zoek gegaan naar fotomateriaal van de aangekondigde locs.
In mijn archief vond ik enkel de 8217 terug.
Hier rust hij uit in depot Kinkempois, 16 juni 2001.
(https://farm8.staticflickr.com/7553/15572669024_1aa523d2d3_z.jpg)
Verder nog een minder kwaliteitsvolle fotoopname te Roanne Coo met hersporingstrein.
https://www.flickr.com/photos/pimvangestel/16192931441/ (https://www.flickr.com/photos/pimvangestel/16192931441/)
zo'n loc met enkele wagons op weg naar een klant(eventueel kolenwagons) hoort toch ook tot de mogelijkheden, hier in Gent Zeehaven wagons naar Sidmar brengen, Volvotrein (alhoewel die heel vaak heel lang was, maar er waren er ook al hele korte ! of een boekje met adressen van MSM mini-baantjes winnaars ? ;D
Bewerk bericht
Groeten Peter ;)
Toevallig de enige foto dat ik heb van een reeks 82 is deze van de 8217 te Bussel-Zuid op 10 augustus 2009. (Slechte, onduidelijke foto met telefoon).
(http://i862.photobucket.com/albums/ab181/Modelspoor/Varia/20090810_HLR8217BrusselZuid_zps83a6b028.jpg) (http://s862.photobucket.com/user/Modelspoor/media/Varia/20090810_HLR8217BrusselZuid_zps83a6b028.jpg.html)
Zoiets vind ik dat een plek verdient in msm, veel voorkomende- maar zeker ook de bijna niet-voorkomende samenstellingen die mogelijk zijn met een bepaald type loc. Naar aanleiding van de piko locs zou men rond deze types zoiets kunnen doen.
( is maar een suggestie )
Citaat van: centauri167 op 04 januari 2015, 20:02:20 PM
Zoiets vind ik dat een plek verdient in msm, veel voorkomende- maar zeker ook de bijna niet-voorkomende samenstellingen die mogelijk zijn met een bepaald type loc. Naar aanleiding van de piko locs zou men rond deze types zoiets kunnen doen.
( is maar een suggestie )
Goede suggestie. ;)
(http://www.rogeville.be/foto/7384.jpg)
En de 7384 gefotografeerd te Kinkempois op 17-6-2000. Net geschilderd. Maar helaas geen foto van de zijkant.