Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Gezocht: Plafoneur/stukadoor/bezetter

Gestart door Peter, 15 december 2014, 16:59:00 PM

Peter

Ik weet, dit heeft niets met modelspoor te maken maar ik ben al een tijdje op zoek naar een bezetter om het plafond van onze living te bezetten.
Oppervlakte +- 34 m2. Heeft iemand in zijn kennissenkring zo iemand of kent iemand zo iemand.
Let wel: het werk mag op faktuur uitgevoerd worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Hallo Peter,

Heeft Noch geen setje uitgebracht met bezetters. Weet niet of die zonder faktuur werken. Kan ook Preiser geweest zijn.
Mvg

755philippe

eric

Citaat van: Peter op 15 december 2014, 16:59:00 PM
Let wel: het werk mag maar moet niet op faktuur uitgevoerd worden.


Dat had ik er toch niet bijgezet want dat komt op dit neer "Schwarzwerk"  ;)

loebaske

Begrijp Peter wel, de reden is dat men tegenwoordig geen kleine karweien wil uit voeren, als het niet groots is sturen ze hun kat....
Heb lang moeten wachten en zoeken naar een aannemer die op men (hobby) zolder een raam wilde leveren en plaatsen, uit armoede heb ik iemand gevonden in Polen, ja je leest het goed, men raampje komt van Polen en veel beter gemaakt dan hier in ons land, ben al jaren naar een aannemer op zoek om de gevel te behandelen..
denk je toch niet dat ze de moeite doen om een offerte te maken pfffff neen, liever heel het huis dan een gevel....

Men staat dan verwonderd dat men geen (wil) werk heeft ???
Was ook het geval met het bezetten van een muur (8m lang), meer dan een jaar bezetters opgebeld, weet je wie ik zag....hun kat!!!
eindelijk is het uitgevoerd door iemand die zo werken aan neemt pfffff


bellejt

in Belgie is dat de standaard opdracht hoor.Eerst zwart en daarna eventueel op faktuur.Hou je er allebei nog wat aan over want anders wordt de staat alleen maar rijker.  8)

chef garde

Als er al een stukadoor gevolg aan geeft zal je wat schrikken van de prijs.  Om een plafond te bezetten moet gans uw ruimte in de hoogte gezet worden, er moet een "podium" gemaakt worden van ongeveer 40 à 50 cm hoogte bij een normaal plafond van 2m50. 

De basisregel om comfortabel te werken is dat er een vuist kan tussen het hoofd van de stukadoor en het plafond.  De totale oppervlakte in de hoogte heeft te maken met het afreien van de pleister met een aluminium lat, je moet van de ene kant naar de andere kant van het plafond kunnen "wandelen" met de lat in de hand om zo het pleister vlak te krijgen. 

Ben avondles stukadoor aan het volgen, intussen gans onze aanbouw zelf gepleisterd, maar plafonds bedank ik voor.  Het is beulenwerk en 's avonds voel je uw nek niet meer.  Gevolg: al onze muren zijn gepleisterd, het plafond is in Gyproc-platen.

Dus als tip: afwerken met Gyproc-platen.  En wat ook mooi is (en wel wat kost, maar stukken minder dan een stukadoor!), is een spanplafond.  Rondom wordt een fijn aluminium kader vastgemaakt en vervolgens wordt een elastisch plafond gespannen.


Peter

Citeeris een spanplafond.

Allemaal mooi als het nieuw is, maar nadien zakt het waarschijnlijk door. En wat met de verkleuring door het zonlicht, enz
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Die problemen waren er inderdaad met de eerste generatie spanplafonds, maar zoals bij alle verdere ontwikkelingen is daar ook al veel verbetering in gekomen.

Een gipskartonplaten plafond hangt ook een paar cm lager en je moet alleen maar de naden afwerken maar reken voor de kostprijs toch ook maar al snel naar 50 à 60 eur/m².
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ceuleer

CiteerEn wat met de verkleuring door het zonlicht

Sinds wanneer schijnt de zon op het plafond ? ;D

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 16 december 2014, 12:29:32 PM
Sinds wanneer schijnt de zon op het plafond ? ;D

Dat is wat men noemt 'de omgekeerde wereld'!  :D :D
;)

chef garde

Citaat van: ceuleer op 16 december 2014, 12:29:32 PM
CiteerEn wat met de verkleuring door het zonlicht

Sinds wanneer schijnt de zon op het plafond ? ;D
Sinds het winter wordt en de zon lager hangt ...

Peter

De tuinzijde van onze living (6 m gevel) bestaat praktisch uit glazen schuiframen en grenst aan de veranda (ook glas) vermits dat wij van 's morgens  tot in de late namiddag zon hebben (zuidzijde) is de kans op reflektie van zonlicht zeer groot.
Trouwens, een van onze buren heeft een paar jaar geleden zo'n spanplafond laten plaatsen en is er niet echt tevreden over. Een zonnetent plaatsen boven het veranda dak is momenteel niet aan de orde.

Wat bezetten betreft: het huidige plafond is in beton en heeft  een gespoten laag bezetting. Nadeel is dat dat het niet mooi glad is doch meer het uitzicht van crepine heeft. het enige alternatief zou zijn het plafond helemaal glad te schuren (ik heb onze hal zo gedaan en dat viel niet mee voor mijn rug))
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Hallo Peter,

Het is maar een idee. Wat zou je denken van een vals plafond te plaatsen. Enkele rijen latten plaatsen tegen het bestaand plafond. Dan heb je de keuze of je er gyprocplaten tegen brengt of gelamineerde stroken mdf. Zo hoef je geen bezetter lastig te vallen die je veel geld gaat vragen en/of een jaar gaat laten wachten en uiteindelijk na vele telefoontjes toch zal komen opdagen. Volgens mij ook een meer financiële haalbare kaart. :P
Mvg

755philippe

mivc057

En dan is er nog niets gezegd over de smurrie dat plafoneren met zich meebrengt.

Stieven76

Citaat van: mivc057 op 16 december 2014, 13:36:56 PM
En dan is er nog niets gezegd over de smurrie dat plafoneren met zich meebrengt.

Dan moet je eens de naden van Gyproc opschuren, dat stof kruipt en vliegt overal...