Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 143

Gestart door philippe_007, 13 december 2014, 07:57:10 AM

Sicco

Mag ik een kleine opmerking maken? In het stukje over de M2-set van Märklin wordt geïmpliceerd dat er eindelijk tijdperk III-versies van deze rijtuigen zijn omdat alle versies na de eerste lichting tijdperk IV/V zijn geweest. Hoewel in principe natuurlijk correct, geeft het me toch een beetje een raar gevoel. Immers, dit is nu de derde set groene looprijtuigen tijdperk III en er is nog nooit een groene set looprijtuigen (dus niet trekduw) tijdperk IV uitgegeven. Alleen trekduwsets en rode looprijtuigen. In mijn optiek, met 600 rijtuigen die dertig jaar in die uitvoering hebben gereden en eigenlijk niet mogen ontbreken op elke Belgische baan, is er juist grote behoefte om nu eens een dergelijke set met computernummers uit te geven in plaats van een derde vrijwel identieke set met de oude nummers en dan helpt de uitleg zoals beschreven - hoewel dus feitelijk niet onjuist - niet echt. Vat het niet op als kritiek, het viel me gewoon op en deze keuze van Märklin gaat me enigszins aan het hart. Op deze manier blijft het voor de tijdperk IV-rijder onmogelijk om het meest voorkomende rijtuig te kunnen inzetten.

Jurgen

Je kent Märklin ondertussen toch? Ergens in de komende jaren zal er wel een setje op de markt komen, niet ongerust zijn, je moet alleen geduld uitoefenen.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Waar staat de "Vindt ik leuk" knop voor het bericht van Sicco?  :)
Inderdaad, sinds het uitbrengen van de M2's door Marklin, ondertussen al in 2001, blijft het wachten op een correct groene tijdperk IV versie.
Tom

doomslu

Citaat van: Tom op 24 december 2014, 19:29:29 PM
Waar staat de "Vindt ik leuk" knop voor het bericht van Sicco?  :)
Inderdaad, sinds het uitbrengen van de M2's door Marklin, ondertussen al in 2001, blijft het wachten op een correct groene tijdperk IV versie.
Vind ik persoonlijk ook!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 december 2014, 17:39:18 PM
't is ook wel een heel kort artikeltje  ! :-\
Het is ook maar de helft die je ziet.
Er staan op de volgende pagina nog enkele foto's van voorbeeld en model...  ;)

Ik ben trouwens geïnteresseerd in jullie suggesties voor een vervolg...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

centauri167

#65
De reeks 62 lijkt me wat, net als de reeks 55, beide modellen zijn veelvuldig uitgegeven in model in diverse periodes en bijhorende kleurschakeringen.

( opmerking: mijn antwoord gaat over de treinsamenstellingen, niet het msm model )

Sicco

Citaat van: doomslu op 24 december 2014, 22:35:30 PM
Ik ben trouwens geïnteresseerd in jullie suggesties voor een vervolg...

Ehm, een set M2-rijtuigen groen met UIC nummering?  ;D ;D ;D

theedooz

Of nog beter; losse groene M2's TP IV, zodat je ze kunt combineren met de al bestaande bordeauxkleurige (die ook los zijn uitgebracht). En een M2 A ontbreekt ook nog steeds...
 

Johnnytrein

Peter schreef"'t is ook wel een heel kort artikeltje " Peter het gaat ook over een kort treintje he. Misschien word dat wel het volgende MSM aanbod nen 59 met een kort treintje.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ceuleer

Ik heb gemerkt dat in de pdf blz 10 en 14 volledig in het Frans zijn.
Is dat een fout in de samenstelling van de pdf, of is het blad aan het verfransen ?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 24 december 2014, 22:35:30 PM


Ik ben trouwens geïnteresseerd in jullie suggesties voor een vervolg...
excuses, maar de titel en de schrijver van het art. stonden op hetzelfde blad, vandaar.....


zo'n samenstellingvoorstelling met fotos model en echt zouden toch eindelijk toch wat meer in mogen,eigenlijk heb ik de indruk dat dit enkel gebruikt wordt voor als het tijdschrift niet vol geraakt, vergeef mij mijn gedachtengang ! :-\

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ceuleer op 25 december 2014, 11:04:57 AM
Ik heb gemerkt dat in de pdf blz 10 en 14 volledig in het Frans zijn.
Is dat een fout in de samenstelling van de pdf, of is het blad aan het verfransen ?
misschien de Brusselse uitgave  ;D

Houdini

Citaat van: ceuleer op 25 december 2014, 11:04:57 AM
Ik heb gemerkt dat in de pdf blz 10 en 14 volledig in het Frans zijn.
Is dat een fout in de samenstelling van de pdf, of is het blad aan het verfransen ?

Ligt dat niet gewoon aan de taal van de reclame- aanbieder? ;)

doomslu

Citaat van: Houdini op 25 december 2014, 11:35:08 AM
Citaat van: ceuleer op 25 december 2014, 11:04:57 AM
Ik heb gemerkt dat in de pdf blz 10 en 14 volledig in het Frans zijn.
Is dat een fout in de samenstelling van de pdf, of is het blad aan het verfransen ?

Ligt dat niet gewoon aan de taal van de reclame- aanbieder? ;)
Dat is inderdaad de keuze van de aanbieder. Het gaat hier om Franse bedrijven.
In TMM staat ook Nederlandstalige reclame voor de expo in Nederland.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer

Ach zo, spijtig dat de aanbieders niet meer moeite doen om de Vlaamse modelspoorliefhebber in te palmen.
Niet iedereen is de Franse taal machtig.
Ik en waarschijnlijk nog anderen, kopieer en plak de tekst dan in een vertaalsite, maar een goede vertaling komt er niet uit de vertaalmachines.