Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

AM 96

Gestart door TBCédric, 08 december 2014, 14:25:35 PM

TBCédric

Citaat van: Stieven76 op 13 december 2014, 22:46:51 PM
Moest ik al de helft kunnen tekenen van wat jij doet zou ik heel blij zijn. Ik volg het hier zeker!
Waar heb je dat geleerd? Doe zo verder man :)

Een paar jaar geleden begonnen met een veel te groot huis te tekenen dat op niets trok, dan een tijdje gestopt en ineens terug dingen beginnen tekenen (meestal niet trein gerelateerd). Het was met kleine valletjes en opstaan maar niet te veel. Vooral uitproberen. Sommige tools moet ik nog goed onder de knie hebben en soms werkt het ook al eens tegen. (voorbeeld: een vlak dat niet wil tevoorschijn komen, moet je 10tallen driehoekjes tekenen en dan komt het tevoorschijn. Gelukkig zal dat geen effect hebben op de prints die van zeer hoge kwaliteit zullen zijn: laagjes van 0,001 mm)

Dus Stieven, gewoon uitproberen en 3D denken. :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Davy

Zie je tekeningen nu pas! heel goed bezig Cedric ;)
Jij hebt je beroep gevonden :)

TBCédric

Bedankt Davy!

Mijn beroep? Ben ik nog niet zo zeker van maar wie weet.

Intussen is er iemand geïnteresseerd geraakt in het project en wil in het project investeren.



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

vanmiegroet

Allé, dat is dan goed nieuws.

Ik heb de foto's gezien en ik moet zeggen: wow
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

janieburton

Mooi!

Maar was dit model ook niet voorzien bij een andere fabrikant?
 

vanmiegroet

Janie, waarschijnlijk bij LS.
Maar LS kennende komt dit de komende Xtig jaar niet
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ward

LSModels heeft in 2007 of 2009 (weet het niet meer exact, ergens rond die periode) aangekondigd dat ze dit stel zouden maken zodat er zeker geen enkele andere leverancier het zou maken.. Echter ondertussen is de belgische markt voor hun (helaas) maar bijzaak geworden, en zien ze vooral graat in buitenlandse modellen (kan hun langs een kant ook geen ongelijk geven, veel meer winst per ontwerpproces,..)
VBV heeft er ook over nagedacht, maar op de laatste beurs in Leuven hadden ze nog steeds niets concreet van plannen en dergelijke,
dus deze gaan ze ook niet maken.
Cedric is heel gedreven hierin en zet hier al knappe 3D ontwerpen neer.. Ik kan het enkel maar toejuichen dat er iemand wel naar de vraag
van de belgische modelspoorder vraagt, en hierop wil inspelen..
Wie weet als dit model een succes wordt wat er nog allemaal kan gemaakt worden waar we nu nog jaren op kunnen wachten anders..

Mvg  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

TBCédric

Het door mij 3D tekenen van de 96 is intussen klaar. Tot op het heden wordt de verdere afwerking, de "verfjes" als het ware... samen met de decals, gedaan door iemand die er héél wat meer in thuis is dan mezelf.

Gisteren kreeg ik een leuk mailtje binnen door iemand van het forum die mijn AM 96 heeft gekocht.
Omdat hij een druk leven heeft, heeft hij er nog geen tijd voor gehad. Dat respecteer ik maar ben zekers benieuwd naar het eindresultaat!

Op dit moment kan ik jullie dus de kale kappen laten zien. Hier zie  je nog niet alle details even goed op. Maar het is een begin.





Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

chef garde


Steven123

Mooi werk Cedric, ziet er netjes uit  ;)
Ben blij te zien hoe je vollop aan het vorderen bent en de nodige steun voor mekaar krijgt  8)

Nog veel succes met je projecten!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

loebaske

Kijk al uit naar het eind resultaat....

RD25

Citaat van: Steven123 op 24 mei 2016, 13:23:53 PM
Mooi werk Cedric, ziet er netjes uit  ;)
Ben blij te zien hoe je vollop aan het vorderen bent en de nodige steun voor mekaar krijgt  8)

Nog veel succes met je projecten!
Steven

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

evan

Tof initiatief Cedric!!!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Citaat van: chef garde op 24 mei 2016, 11:23:38 AM
Respect!!!  ;)

Haha, Wouter toch! Je doet me blozen!  ::)

Citaat van: Steven123 op 24 mei 2016, 13:23:53 PM
Mooi werk Cedric, ziet er netjes uit  ;)
Ben blij te zien hoe je vollop aan het vorderen bent en de nodige steun voor mekaar krijgt  8)

Nog veel succes met je projecten!
Steven
Steven, leuk om je nog eens te horen!! Bedankt voor het compliment! Nog steeds aan het bijleren en nog verder aan het tekenen.

Ik was blij dat op zijn minst één iemand al de drie kappen wou kopen, zeker omdat deze nog niet geprint waren en dus enkel als virtueel model bestond. Ik voel me terug vol vreugde en "victory" om de kapjes eindelijk in het echt te zien.  :D

Citaat van: loebaske op 24 mei 2016, 13:51:57 PM
Kijk al uit naar het eind resultaat....

Eric, ik ben ook zeer nieuwsgierig naar het resultaat. Dat hangt natuurlijk van de koper af. Hopelijk krijgt hij binnenkort wat meer vrije tijd zodat hij er wat mee kan bezig zijn.

Citaat van: evan op 24 mei 2016, 16:58:05 PM
Tof initiatief Cedric!!!

Dank je Evan!
Een jaar na het tekenen van het model is er eindelijk een fysiek model te bewonderen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Vorige keer eN, nu nog eens in H0gere sferen. Was niet tevreden dus terug wat aangepast.



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.