Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

AM 96

Gestart door TBCédric, 08 december 2014, 14:25:35 PM

bekie

Forumnaam verandert?
 

TBCédric

Citaat van: bekie op 06 juli 2016, 22:02:27 PM
Forumnaam verandert?

Yep! Om misverstanden te voorkomen.   ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

Citaat van: TBCédric op 06 juli 2016, 20:37:41 PM
Ik hoop dat ik in Leuven, en daarvoor liefst ook al, zeker een twee-drietal modellen volledig afgewerkt heb. Waarvan eentje hopelijk op een baan die hier op het forum staat, zal rijden.  ::)

En dat mag geen enkel probleem zijn Cedric :-)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

TBCédric

Citaat van: SuSke op 06 juli 2016, 22:38:29 PM
Citaat van: TBCédric op 06 juli 2016, 20:37:41 PM
Ik hoop dat ik in Leuven, en daarvoor liefst ook al, zeker een twee-drietal modellen volledig afgewerkt heb. Waarvan eentje hopelijk op een baan die hier op het forum staat, zal rijden.  ::)

En dat mag geen enkel probleem zijn Cedric :-)

Denk dat het stel niet zou misstaan op de baan... En voor iedereen een primeur.  8) ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michael

Cedric als je dat voor mekaar krijgt om in Leuven een rijdend model te laten zien, neem dan ook voldoende foldertjes mee zodat we kunnen intekenen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Brunel

Citaat van: TBCédric op 06 juli 2016, 18:32:42 PM
Citaat van: ward op 06 juli 2016, 10:55:32 AM
Hangt er wat van af wat hij juist met dummy bedoelt..

Als ik spreek over een dummy bedoel ik inderdaad een compleet stel, maar wel zonder motor. Ik denk dat deze dan ook een apart chassis en interieur zal krijgen. Deze zonder verhoog voor de motor. Deze heeft dan een mooi egale en gelijklopend interieur, gelijklopend chassis en bij de "rokken" zal er geen opening voor de cardanassen aanwezig zijn.


Hoe gaat het verschil in kostprijs dan €70 bedragen? Zo duur zijn motortjes niet, zeker niet als je een flink aantal tegelijk koopt. En nu lees ik dat je speciale onderdelen voor een dummy wil ontwerpen, wat de kostprijs van het project eerder opdrijft.

In de praktijk is de productie van dummies niet of nauwelijks goedkoper dan van een stel met motor, terwijl mensen wel een flink financieel voordeel verwachten.

TBCédric

Citaat van: Brunel op 08 juli 2016, 15:35:38 PM
Hoe gaat het verschil in kostprijs dan €70 bedragen? Zo duur zijn motortjes niet, zeker niet als je een flink aantal tegelijk koopt. En nu lees ik dat je speciale onderdelen voor een dummy wil ontwerpen, wat de kostprijs van het project eerder opdrijft.

In de praktijk is de productie van dummies niet of nauwelijks goedkoper dan van een stel met motor, terwijl mensen wel een flink financieel voordeel verwachten.

Het zijn niet alleen de motors dat geld kosten, het zijn ook de "speciale"bogie's die toch wel wat kosten. Als je die drie weglaat en vervangt door een normaal chassis, interieur en gewone bogie's, dan bespaar je toch wel wat geld.
Maar die dummy's zijn nu mijn zorg niet. Eerst zorgen voor een deftig prototype.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Voorlopig ziet het er niet zo goed uit voor de AM96. De kans is groot dat mijn huidige investeerder toch niet mee aan boord zal stappen vanwege persoonlijke redenen.
Dus ik ga waarschijnlijk naar een nieuwe investeerder moeten zoeken. Of ik deze zal vinden, dat is helaas een andere vraag.
Ik zou het zelf zeer jammer vinden moest dit project niet slagen. Maar op dit moment ziet het er echt niet goed uit.
Al mijn tijd dat ik er al heb ingestoken en jullie al een beetje heb doen "watertanden" maakt het nog extra jammer moest deze opzet niet slagen. Als ik tegen eind juli, wat eigenlijk mijn oorspronkelijke deadline was voor een statisch prototype, geen investeerder vind en heb, dan vrees ik ervoor dat ik een prototype voor Leuven zal hebben en het kans op slagen zeer, en dan ook te klein wordt om er mee verder te gaan.

Het zijn nu twee spannende weken. Als ik toch een investeerder vind, dan is het project gered. Als dat niet het geval is, dan moet ik mijn excuses aanbieden voor de "valse" beloftes....

Hoe dan ook: bedankt allemaal van de steun, ongeacht of het project nu doorgaat of niet.   :-[ :'(
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Wat verwacht je eigenlijk van die 'investeerder'?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: doomslu op 16 juli 2016, 16:01:15 PM
Wat verwacht je eigenlijk van die 'investeerder'?

Ik was met opzet om twee investeerders aan te spreken en mee te werken. De eerste zou mijn printer aankopen waardoor ik mijn prototype kan maken en naar eigen vrijheid werken en aanpassen. Dit is veel handiger en minder weggesmeten geld dan ik de kappen eerst laat testprinten.  Er zou daarbij dure kosten komen die toch niet opbrengen. Een printer brengt van zijn eigen direct op en is zeker geen weggesmeten geld. Voor aandrijving en dergelijke ging ik zelf investeren en voor zorgen.

In de tweede fase, zou ik na genoeg interesse en zekerheid om gelijk te draaien, een tweede investeerder aan te spreken om voor het spuitwerk en de verpakking te voorzien. De eerste heeft minder kapitaal dan de tweede dus daarom ook die keuze. Nu kan de eerste hoogstwaarschijnlijk niet dus moet ik die printer ook nog vragen aan investeerder n°2.   Normaal zal ik met hem dinsdag aan tafel zitten.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

rgp

Cedric,

Je hebt mail. ;)

Roland

TBCédric

Citaat van: rgp op 16 juli 2016, 20:59:45 PM
Cedric,

Je hebt mail. ;)

Roland
Ik heb je er een teruggestuurd. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

philippe_007

Cedric,

al eens gedacht om lid te worden van een fablab? Daar kan je 3D printers gebruiken en je hoeft enkel wat lidgeld te betalen.
Voor het ontwikkelen van uw prototype is dit zeker een goede oplossing.

Mvg,
Philippe

TBCédric

Citaat van: philippe_007 op 17 juli 2016, 21:49:05 PM
Cedric,

al eens gedacht om lid te worden van een fablab? Daar kan je 3D printers gebruiken en je hoeft enkel wat lidgeld te betalen.
Voor het ontwikkelen van uw prototype is dit zeker een goede oplossing.

Mvg,
Philippe

Philippe, geen slecht idee.
Maar ik zie het persoonlijk nog altijd als niet zo handig en geldverspilling als een eigen printer. De eigen printer is een eenmalige aankoop die voor het prototype en bij verder succes en interesse ook gebruikt zal worden voor het definitief model en productie.
Daarnaast, buiten de stellen, kan deze ook voor eigen gebruik zeer handig zijn. Ik zou zelfs eventueel nog een extra service kunnen aanbieden. Maar daar ga ik niet echt verder op in.  ;)

Ik zie het zelf als een cruciaal deel en begin van mijn prototype en bedrijfje om een eigen 3D printer te hebben. Buiten de eenmalige kostprijs, wegen de nadelen of voordelen van het nog niet aanschaffen niet op aan de voordelen om hem wel te kopen.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

philippe_007

Citaat van: TBCédric op 17 juli 2016, 21:55:12 PM
Citaat van: philippe_007 op 17 juli 2016, 21:49:05 PM
Cedric,

al eens gedacht om lid te worden van een fablab? Daar kan je 3D printers gebruiken en je hoeft enkel wat lidgeld te betalen.
Voor het ontwikkelen van uw prototype is dit zeker een goede oplossing.

Mvg,
Philippe

Philippe, geen slecht idee.
Maar ik zie het persoonlijk nog altijd als niet zo handig en geldverspilling als een eigen printer. De eigen printer is een eenmalige aankoop die voor het prototype en bij verder succes en interesse ook gebruikt zal worden voor het definitief model en productie.
Daarnaast, buiten de stellen, kan deze ook voor eigen gebruik zeer handig zijn. Ik zou zelfs eventueel nog een extra service kunnen aanbieden. Maar daar ga ik niet echt verder op in.  ;)

Ik zie het zelf als een cruciaal deel en begin van mijn prototype en bedrijfje om een eigen 3D printer te hebben. Buiten de eenmalige kostprijs, wegen de nadelen of voordelen van het nog niet aanschaffen niet op aan de voordelen om hem wel te kopen.  ;)


Tja, dat is natuurlijk een keuze.
Je kan wachten tot je een investeerder hebt of zelf genoeg kapitaal hebt om de investering te doen.
Met wachten heb je natuurlijk altijd een risico dat er kapers op de kust zijn en een AM96 sneller zullen uitbrengen dan u...
En MSM Expo missen om uw prototype te demonstreren zou ook pech zijn en de verkoop serieus boycotten.

Succes met de ontwikkeling.