AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

Houdini

Citaat van: SuSke op 16 december 2014, 12:16:31 PM
Mooie uitdaging: bovenleiding over de scheiding tussen de bakken maken  ;) 8). Komt me bekend voor.

Kan je toch oplossen zoals het grootspoor?  :D  Ik meen te herinneren dat er ergens een plaatsje was waar de panto afgelaten moest worden en nadien terug opgelaten?

loebaske

dat is bij overgang naar een andere spanning, dat zie je bvb aan de grens met nederland in Antw.

Houdini

Eh voila. Doe alsof het de grensovergang is  ;)

Merci Eric!

loebaske

hahahaha , je kan toch niet aan elke modulle overgang een grens overgang maken, zou op niet veel trekken Jelle

OlivierV

Of de bovenleiding er op blijft weten we nog niet, wel weten we dat ze er terug af gaat want om er aan te werken zit dat serieus in de weg en we zouden toch alleen maar brokken maken.

Persoonlijk ben ik er enerzijds wel voorstander van, anderzijds ook weer niet. Ofwel moeten we ze maar vlot demonteerbaar maken. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mvdr1

Hallo

Kan iemand me vertellen wat bedoeld wordt met een "FeBeLrAiL-JOKER"-module "
Waar kunnen module normen van Febelrail gevonden worden ?
Op hun website vind ik dit niet terug, ofwel zit het heel goed verstopt ....

Mvg

Marc
SNCB-SBB fan

loebaske

Verkopen hé Olivier, ben al kandidaat  ;) ;)

OlivierV

Citaat van: loebaske op 16 december 2014, 13:29:50 PM
Verkopen hé Olivier, ben al kandidaat  ;) ;)
Haha, ik denk wel dat als we genoeg portalen hebben om deze baan mee te doen dat we er wel bovenleiding op zullen zeggen. ;)

Citaat van: mvdr1 op 16 december 2014, 13:21:55 PM
Hallo

Kan iemand me vertellen wat bedoeld wordt met een "FeBeLrAiL-JOKER"-module "
Waar kunnen module normen van Febelrail gevonden worden ?
Op hun website vind ik dit niet terug, ofwel zit het heel goed verstopt ....

Mvg

Marc

Ik weet ook niet waarover dit gaat beste Marc, dus ik kan je niet verder helpen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 16 december 2014, 13:29:50 PM
Verkopen hé Olivier, ben al kandidaat  ;) ;)

Héla ventje,
AMSAC leden hebben voorrang hé! ;D

Of wilt ge dat we uwen andere p**t ook eens br*ken? :D :D

;)

loebaske

 :D :D :D :D :D dan zit ik nog langer thuis  : :D :D :D :D

En wat ge doen met al die bovenleiding???

OlivierV

Citaat van: loebaske op 16 december 2014, 14:52:52 PM
:D :D :D :D :D dan zit ik nog langer thuis  : :D :D :D :D

En wat ge doen met al die bovenleiding???
Waarschijnlijk wil hij die op zijn nieuwe nog te bouwen baan gebruiken. Maar daarvoor moet hij eerst zijn oude afbreken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 16 december 2014, 14:52:52 PM
:D :D :D :D :D dan zit ik nog langer thuis  : :D :D :D :D

En wat ge doen met al die bovenleiding???
Er zou waarschijnlijk nog niet genoeg zijn om mijn nu bestaande bovenleiding te vernieuwen...

Citaat van: OlivierV op 16 december 2014, 14:54:31 PM
......zijn nieuwe nog te bouwen baan.......daarvoor moet hij eerst zijn oude afbreken.

Daar kan ik op antwoorden met 1 vinger!!! ;D

;)

Houdini

Citaat van: Rangeerduivel op 16 december 2014, 15:49:14 PM

Er zou waarschijnlijk nog niet genoeg zijn om mijn nu bestaande bovenleiding te vernieuwen...


Dan neem ik die wel over ;)



Citaat van: Rangeerduivel op 16 december 2014, 15:49:14 PM

Daar kan ik op antwoorden met 1 vinger!!! ;D

;)

Euh graag verduidelijking Rudy, een fotoke of een plan  (dat ziet men hier immers graag op het forum!?  ;D )

OlivierV

#28
Vandaag is bak 3 binnen gehaald en we zijn er direct ingevlogen.
We moesten nog wat aanpassingen doen aan het houten geraamte en ook nog onze werkplaats half afbreken. :D
Dit is na een uurtje aanmodderen met isolatieplaat. Volgende week de rest en tevens bak nr 2 binnen halen om daar hetzelfde werk te verrichten.
Wanneer het landschap zijn definitieve vorm heeft, dan kunnen we gaan gipsen.

Aan het werk by AMSAC Ghent, on Flickr
Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#29
Resultaat van een avond snode plannen smeren voor de modules 03 en 02 en een beetje verder gewerkt aan 02

Plannen & werken aan de amsac modulebaan. by AMSAC Ghent, on Flickr

Kopie van Marc zijn mailtje over de aankleding.

gisteren een beetje aan module 03 gewerkt en module 02 opgestart. Tussendoor gebrainstormd wat we met 02 en later met 01 zouden doen. Na veel overleg zijn we er zo stillaan uit wat het resultaat zou moeten worden.

Module 03: op de voorgrond wordt er een holle weg in het landschap uitgesneden. Loopt bergop naar de spoorlijn toe en na de bocht terug naar beneden. Het platte vlak links moet nog afgeschuind worden en wordt een veld (pattattenveld?). De oplopende strook achter de spoorberm moet ook nog verder bijgewerkt worden. Wordt later van groen / struikgewas voorzien.

Module 02 (die met de bak minutemaid onder): voor de spoorberm, op het middendeel van de module, zien we het riviertje terug. Tussen de rivier en spoorberm komt de muur in natuursteen. Het grootste deel van de spoorberm wordt een halte ( +/- 1,50m = 1 lok + 4 rijtuigen). Achter de halte hebben we over de lengte v/h perron, terug een muur in natuursteen. Links op de module komt een weg die onder het spoor doorloopt. Vanop de weg, kleine parking + toegang tot de perrons (indien met trappen: afzonderlijke trappen voor beide perrons of 1 trap vooraan + koker, onderdoorgang en halve trap aan de achterkant voor het andere perron.
Gisterenavond nog verder steuntjes gekleefd om dan de module voorraan te kunnen opvullen.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan